Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Axlon skrev: 03 nov 2024, 19:13
Johnjohn skrev: 02 nov 2024, 12:55 DRTV Appen går ikke på pause skærm på ATV4k så hvis jeg falder i søvn til tv så er der billede på når jeg vågner, alle andre apps tillader ATk4k at gå på pause og slukker tv til sidst, hvad er der lige galt her ?
Gætter på amatør app som dr har lavet!
Virker fint her på vores ATV4k
Ok, så må jeg prøve at genstarte, ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre
TVer har også en Timer som kan stilles til at slukke det efter en forud bestemt tid hvor der ikke har været givet et signal til det, som f.eks lyd op/ned.
Johnjohn skrev: 02 nov 2024, 12:55 DRTV Appen går ikke på pause skærm på ATV4k så hvis jeg falder i søvn til tv så er der billede på når jeg vågner, alle andre apps tillader ATk4k at gå på pause og slukker tv til sidst, hvad er der lige galt her ?
Det er nemlig det det er ... er elendig app til Apple TV. Jeg oplever det samme, og det er kun med DR appen. Men det er ikke det eneste. Gå til "Kategorier" > Dokumentar og vælg et emne og gå så tilbage. Det har stået på i mere end 6 mdr. og de har mere travlt med at høste data end at rette fejl.

Det er nemlig det det er ... er elendig app til Apple TV. Jeg oplever det samme, og det er kun med DR appen. Men det er ikke det eneste. Gå til "Kategorier" > Dokumentar og vælg et emne og gå så tilbage. Det har stået på i mere end 6 mdr. og de har mere travlt med at høste data end at rette fejl.

ja en genstart hjalp ikke og så prøvede jeg at bruge slumre funktionen på tv men så forsatte ATV med at spille lyden gennem forstærkeren, så den går ikke på pause når tv bliver slukket, ellers ville forstærkeren normalt gå på standby når der ikke er noget signal! sådan virker det på alle andre apps, og så er det jo heller ikke særligt miljø venligt !
JLPFLD skrev

ja en genstart hjalp ikke og så prøvede jeg at bruge slumre funktionen på tv men så forsatte ATV med at spille lyden gennem forstærkeren, så den går ikke på pause når tv bliver slukket, ellers ville forstærkeren normalt gå på standby når der ikke er noget signal! sådan virker det på alle andre apps, og så er det jo heller ikke særligt miljø venligt !
Johnjohn skrev: 06 nov 2024, 10:57 JLPFLD skrev

Jeg kan godt prøve en test selvom jeg ikke bruger DR. Når du skriver "pauseskærm" formoder jeg du mener stand-by altså du vil have at ATV slukker og TV slukker. Men er det efter videoen er slut eller er det mens videoen kører du vil have den til at gå stand-by. Og var det et "problem" før eller er det noget der er opstået for nyligt.
Men indtil videre kan jo bruge ATV "slumre" timer oppe i højre hjørne som får ATV til at gå stand-by efter den valgte tid og derfor også får dit TV til at gå stand-by.
Ellers må du prøve at skrive til DR om dit problem.

opdatering. Jeg har testet det. ATV og TV går standby efter videoen er slut på DR, som man har indstillet ATV inaktivitetstiden til.
Hvis problemet fortsætter kan du jo prøve de traditionelle ting som at geninstallere DR app.
Og hvis det ikke virker kan du prøve at skrive til DR og indtil videre bruge ATV "slumre" timer i menuen i øverst højre hjørne.
Jeg kan godt prøve en test selvom jeg ikke bruger DR. Når du skriver "pauseskærm" formoder jeg du mener stand-by altså du vil have at ATV slukker og TV slukker. Men er det efter videoen er slut eller er det mens videoen kører du vil have den til at gå stand-by. Og var det et "problem" før eller er det noget der er opstået for nyligt.
Men indtil videre kan jo bruge ATV "slumre" timer oppe i højre hjørne som får ATV til at gå stand-by efter den valgte tid og derfor også får dit TV til at gå stand-by.
Ellers må du prøve at skrive til DR om dit problem.

opdatering. Jeg har testet det. ATV og TV går standby efter videoen er slut på DR, som man har indstillet ATV inaktivitetstiden til.
Hvis problemet fortsætter kan du jo prøve de traditionelle ting som at geninstallere DR app.
Og hvis det ikke virker kan du prøve at skrive til DR og indtil videre bruge ATV "slumre" timer i menuen i øverst højre hjørne.
Johnjohn skrev: 06 nov 2024, 17:37 Det er selvfølgelig efter programmet er slut ,at ATV skal gå på pause videoer efter en tid, og så endelig gå på standby, det er ATV sat til men godt tip med ATV slumre timer det vidste jeg ikke man kunne!
tak for svar
Prøv følgende:
Afinstaller DR app’en.
Genstart ATV.
Installer DR app’en.

Det er vigtigt du husker at genstarte ATV mellem afinstallering og geninstalering.

Eneste problem vi har med DR app’en, er at den lukker ned under afspilling ret tit !:(
Johnjohn skrev: 06 nov 2024, 17:37 Det er selvfølgelig efter programmet er slut ,at ATV skal gå på pause videoer efter en tid, og så endelig gå på standby, det er ATV sat til men godt tip med ATV slumre timer det vidste jeg ikke man kunne!
tak for svar
Ja nu ved jeg faktisk ikke om funktionen hedder slumre timer på dansk :) fordi jeg selv bruger engelsk. På engelsk hedder den "Sleep Timer". Jeg kan ikke huske hvilken opdatering den kom med. Men den er ikke så gammel igen. Men jeg bruger den aldrig selv netop pga den anden Inaktivitets indstillingen. Det er sjældent scenarie at en video bare køre derud uden at den på et eller andet tidspunkt slutter og registreres inaktivitet og dermed slukker. Men er da rart at muligheden er der hvis man feks ser noget liveudsendelser som jo bare køre derud. eller en video som er ekstrem lang.

Men jeg synes du skal prøve at afinstallere DR app, restart ATV og installere DR app, som en anden også har forslået.
For det problem du nævner eksistere ikke hos mig.

Jeg har dog lagt mærke til på DR app at når videoen er ved at være slut så går den ud til DR's hovedside, hvor den kørende video bliver mindre i højre hjørne men forsvinder aldrig helt, Selv efter slut. Den hænger der bare med sort skærm. Men alligevel blev der registreret inaktivitet og gik stand-by. Det kan måske have noget med den fejl at gøre som de skal have rettet. Det kan være hos nogle bliver den hængende sorte skærm registreret som aktivitet.
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 119