Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mesterlars
Jeg har slået alt fra undtagen Clear LCD..

synes jeg læste et sted at der nok var bedst at have slået det til da "local dimming" teknikken ligger i den setting.

Men er da også nysgerrig hvis nogen gør et mere struktureret forsøg på at komme med nogle forslag til indstillinger.

Der er i øvrigt kommet ny firmware igen den 19. med en mindre ændring omkring en "headweb" app.

Den er ikke på hjemmesiden, men hvis man klikker på det html link som tv'et kopierer ned på USB sticken under opdateringen kommer versionen frem.

PS: har også fået mit cash back. Er det nu man skal returnere tv'et og se om man kan score 1000 kr. ? :)
Af rough
Har lige fået det ind af døren. Kan ikke finde ISF night/day profilerne er der en der kan guide mig i den rigtige retning?
Af 2 T ´er Uden H
Ret mig hvis jeg tar fejl, men er der ikke kun ISF profiler på philips 8007´eren?
Af Nougatplovene
Jeg tror ikke ISF er tilgængelige på denne model. Jeg har efter snart en måneds tid i hvert fald ikke fundet dem og så kompliceret er menusystemet trods alt ikke.
Af rough
Det står der ellers på på side 34 i manualen at der er....

I Hjælp skal du trykke på * Liste og finde Billede for at justere separate billedindstillinger.
De tilgængelige billedtyper er . . .
• Personal (Personlig) - Dine præferencer angivet i Hurtige billedindstillinger
• Livagtig - Ideel til visning i dagslys
• Naturlig - Naturlige billedindstillinger
• Film - Ideel til film
• Energibesparende - Energirigtige indstillinger
• Standard - Fabriksstandard
• Foto - Ideel til visning af fotos
• ISF Dag og ISF Nat - ISF-kalibreringsindstillinger[/img]
Af Nougatplovene
Ja det lagde jeg godt mærke til. Men den manual er så piv ringe.
Af Centine
Den nyere firmware som blev nævnt ovenfor har løst nogle af problemerne.
  • Nogle af menuerne er ever-so-slightly hurtigere uden at det reelt har løst problemet.
  • Den knasende lyd fra HDMI er væk.
  • Jeg får stadig jævnlige dropouts fra WiFi (som de åbenbart mener er vigtigt nok til at poppe en mega langsom dialog op mens man sidder og ser TV _uden_ brug af internet).
  • Den er blevet bedre til at huske mine tilsluttede dimser.
Bare FYI.
Af harrytv
Mine indstillinger. De er lavet med hjemmekalibrering baseret på http://www.avsforum.com/t/948496/avs-hd ... alibration og med et THX bluefilter til farven, det betød Colour gik fra 50 til 58 på mit TV.
Kode: Vælg alt
Picture 

Picture style = Natural
Backlight contrast = 32
Colour = 58
Sharpness = 0
Noise reduction = Off
MPEG artefact reduction = Off
Pixel Precise HD (everything off except Clear LCD)
	HD Natural Motion = Off
	Clear LCD = On
	Advanced sharpness = Off
	Dynamic contrast = Off
	Dynamic backlight = Off (1/2-1 sekund delay meget tydelig hvis On)
	Colour enhancement = Off
Advanced
	Light sensor = On
	Gamma = 0
	Colour temperature = Custom
	Red - WP = 127
		Green - WP = 127
	Blue - WP = 127
	Red - BL = 0
	Green - BL = 0
	Blue - BL = 0
Video contrast = 100
Brightness = 50
Format and edges
Picture format = Unscaled (på HD) og Auto fill (på SD)
Sound

Sound style = Original
Bass = 0
Treble = 0
Balance = 0
Jeg har stadig problemer med bleeding øverst i mit billede, men prøver at få Philips til at kigge på det.
Af rough
Jeg har oprettet en sag hos Philips support vedr. de manglende ISF profiler, de kigger på det.
Af stenoer
Har mange af de samme problemer med mit philips 42plf6007 (tysk model for at få S2 tuner)som flere har nævnt her og på udenlandske sites .
Standard instillingerne er håbløse og egentligt ufatteligt det kan sælges hermed. Er selv kommet frem til lignende billed-indstillinger som angives i denne tråd for at få et godt, skarpt og rimeligt naturtro billede.

Det største problem er dog at billedet hakker/slører og trækkes ud ved hurtige bevægelser især ved sportsudsendelser, men også af og til også ved hurtige panoreringer af kameraet. Selv rulleteksterne på DR-update bliver nogle gange hakkende.
Synes ikke rigtigt det hjælper med "(perfect) natural pixel engine" slået til, andet end at billedet bliver mærkeligt / fremstår kunstigt. Det mærkelige er at disse "bevægelsesartekfakter" mindskes efter flere timers brug og det kunne måske have noget med varmeudvikling at gøre. Under alle omstændigheder irriterende da billedet fra flere kilder ellers er ret flot.
Herudover langsom betjening og tidsvise mærkelige udfald så som pludselig sort skærm, tv´et slukker af sig selv osv. Det minder mest om elektronikken i franske biler og er ikke beundringsværdigt.

Desværre har diverse software updates ikke hjulpet så nu prøver jeg at sende det retur....
Undres dog over flere gode tyske anmeldelser samt den danske anmeldelse af 47pfl6007.

Overvejer at skifte til Sony 46hx755 selvom viaplay ikke fungerer hermed. Alternativt samsung 46es6710
Af rough
rough skrev:Jeg har oprettet en sag hos Philips support vedr. de manglende ISF profiler, de kigger på det.

Har fået dette svar fra Philips support.

Vi har haft kigget på din sag med hensyn til ISF-profilerne.
Jeg har fået svar tilbage fra vores udviklingsafdeling, og dette handler simpelthen om en fejl i manualen. Det beklager vi meget!
Istedet for ISF-profil-muligheden er der på dit TV muligheden "Brugerdefineret". ISF-profilerne og "Brugerdefineret" giver næsten de samme muligheder for at indstille TV'et.
Vi er opmærksomme på problemer med brugervejledningen og takker fordi at du henvendte dig til os omkring det.

Mange tak for din henvendelse