Log ind med sociale netværk
18 apr 2013, 16:59
@MigSelv:
Det er hermed rettet.
Så nu behøver du ikke at se så misfornøjet ud.
Det er hermed rettet.
En flad på væggen og to kanaler i ørerne
18 apr 2013, 17:10
edinger skrev:@MigSelv:Det gør jeg skam heller ikke. I tidens løb erfarer man jo, at der til tider er indlæg der skal forsvares. Og en ting er sikkert, jeg gider faktisk ikke, at skulle forsvare andres indlæg ( eller måske endda revses for dem ).
Det er hermed rettet.
18 apr 2013, 17:16
MigSelv skrev:I tidens løb erfarer man jo, at der til tider er indlæg der skal forsvares. Og en ting er sikkert, jeg gider faktisk ikke, at skulle forsvare andres indlæg ( eller måske endda revses for dem ).Haha!! Naturligvis ikke...
En flad på væggen og to kanaler i ørerne
19 apr 2013, 09:25
Når det er sagt, skal min foregående udtalelse opfattes som en generel vurdering af DFC på VT60: Jeg mener nemlig også, at der var en lille forbedring at spore i PROFESSIONAL1/2-modes (som så stadig ikke kan levere nok lys til lyse omgivelser) - men i de to THX-modes var der ikke tale om nogen særlig ændring (jeg synes egentligt, at det var forværret lidt, men heldigvis havde jeg min makker "humperdink" med, som ejer et VT30, og hans vurdering var, at DFC på VT60 nærmest var på niveau med VT30, så jeg underkaster mig den vurdering, da jeg ikke til daglig ser på væsentlig DFC i mit eget setup.
Jeg synes, at sortfilteret virker forbedret i dagslys - og det sammen med andre tiltag giver sikkert også et forbedret sortniveau i mørkere omgivelser - hvilket jeg nu ikke synes har været et reelt problem siden VT30. Dog synes jeg at kunne konstatere, at filteret gør at en større del af lyset end tidligere forsvinder ved betragtning i vertikal retning - men heldigvis ikke i horisontal retning. I praksis ikke et problem.
Jeg havde ikke tid til at måle på TV'et mht. korrekt farvegengivelse - men det er jo også gjort af anmelderne i stor stil - og jeg tvivler ikke på TV'ets kvaliteter i den henseende.
Mit overordnede indtryk er, at der er tale om en ret lille evolution i billedkvalitet i forhold til tidligere modeller (andet er også svært) - og jeg har som Fredtoft en fornemmelse af, at fænomener som retention og burn-in vil være tilsvarende tidligere modeller - men det får vi først et klart billede af, når TV'et kommer ud i reel anvendelse hos brugerne.
Fredtoft skrev:Tak for uddybningen omkring DFC, Fredtoft. Jeg havde desværre kun ca. 30 minutter med TV'et til en kort vurdering - men DFC-testen tager jo heller ikke ret lang tid med det materiale, som er omtalt i denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... nic-50vt50zappedronningen skrev:Jeg ville tage Bantams vurdering over enhver anmeldelse, og begejstrede nye ejere som ikke ser fejl på deres TVbantam skrev:
Jeg har set et VT60 og kunne konstatere, at niveauet DFC ikke er mindsket i forhold til tidligere års modeller.
Øv. Det siger de ellers i ejertråden på AVforums. Og det samme gør anmelderne. Dog er der et par stykker i ejertråden, der stadig nemt kan spotte det. Så det kan jeg nok desværre også
.
![]()
Jeg er dog ikke enig i at der ikke er sket en forbedring siden sidste års modeller. Mit indtryk er at der er en reel forskel i DFC afhængig af den sub field opdatering skærmen opererer med. Mit bedste bud er at ST60 har DFC på niveau med hvad vi så på VT50 sidste år, og at VT60 nok er mindsket en smule sammenlignet med VT50.
Det ændrer dog ikke ved at det stadig er tydeligt at se, hvis man er følsom over for den slags, og stadig er den største svaghed ved Panasonics plasmaer i mine øjne.
I øvrigt kan du desværre roligt regne med at 60-modellerne har lige så meget risiko for burn-in som 50-modellerne. Jeg har allerede set de første ST60 skærme med (mindre grad af) permanent indbrænding.
Med korrekt break in kan man dog minimere risikoen rigtig meget.
Når det er sagt, skal min foregående udtalelse opfattes som en generel vurdering af DFC på VT60: Jeg mener nemlig også, at der var en lille forbedring at spore i PROFESSIONAL1/2-modes (som så stadig ikke kan levere nok lys til lyse omgivelser) - men i de to THX-modes var der ikke tale om nogen særlig ændring (jeg synes egentligt, at det var forværret lidt, men heldigvis havde jeg min makker "humperdink" med, som ejer et VT30, og hans vurdering var, at DFC på VT60 nærmest var på niveau med VT30, så jeg underkaster mig den vurdering, da jeg ikke til daglig ser på væsentlig DFC i mit eget setup.
Jeg synes, at sortfilteret virker forbedret i dagslys - og det sammen med andre tiltag giver sikkert også et forbedret sortniveau i mørkere omgivelser - hvilket jeg nu ikke synes har været et reelt problem siden VT30. Dog synes jeg at kunne konstatere, at filteret gør at en større del af lyset end tidligere forsvinder ved betragtning i vertikal retning - men heldigvis ikke i horisontal retning. I praksis ikke et problem.
Jeg havde ikke tid til at måle på TV'et mht. korrekt farvegengivelse - men det er jo også gjort af anmelderne i stor stil - og jeg tvivler ikke på TV'ets kvaliteter i den henseende.
Mit overordnede indtryk er, at der er tale om en ret lille evolution i billedkvalitet i forhold til tidligere modeller (andet er også svært) - og jeg har som Fredtoft en fornemmelse af, at fænomener som retention og burn-in vil være tilsvarende tidligere modeller - men det får vi først et klart billede af, når TV'et kommer ud i reel anvendelse hos brugerne.
/lars
19 apr 2013, 16:29
Vi behøver ikke vente på flere data vedr. indbrænding for min skyld.
Jeg har allerede set adskillige 60 modeller med begyndende permanent indbrænding på et niveau som svarer til sidste års modeller. Jeg er helt overbevist om at de ikke har ændret noget som helst på det punkt.
Mht. vertikal betragtningsvinkel, så har jeg lavet et write-up her:
http://www.av-blog.dk/test_fladskaerm_p ... x-p50st60/
Jeg er helt enig i den vertikale betragtningsvinkel:
"Det er i øvrigt værd at bemærke, at en af konsekvenserne af det forbedrede filter er at den vertikale betragtningsvinkel er væsentligt indskrænket. Det er ikke noget som har betydning i praksis, men hvios man monterer skærmen over en kamin, eller stiller den på gulvet, så risikerer man at det påvirker billedkvaliteten. Det er i øvrigt meget tydeligt, hvis man betragter skærmen fra en stående position tæt på."
Mht. DFC, så har jeg heller ikke nogen objektiv måde at vurdere omfanget, så det går ud fra hukommelsen i de lange perioder jeg har brugt med VT30 ogVT50. Uanset om det er det samme eller en smule formindsket, så er det der i hvert fald stadig i en grad som er generende for mig.
Jeg har allerede set adskillige 60 modeller med begyndende permanent indbrænding på et niveau som svarer til sidste års modeller. Jeg er helt overbevist om at de ikke har ændret noget som helst på det punkt.
Mht. vertikal betragtningsvinkel, så har jeg lavet et write-up her:
http://www.av-blog.dk/test_fladskaerm_p ... x-p50st60/
Jeg er helt enig i den vertikale betragtningsvinkel:
"Det er i øvrigt værd at bemærke, at en af konsekvenserne af det forbedrede filter er at den vertikale betragtningsvinkel er væsentligt indskrænket. Det er ikke noget som har betydning i praksis, men hvios man monterer skærmen over en kamin, eller stiller den på gulvet, så risikerer man at det påvirker billedkvaliteten. Det er i øvrigt meget tydeligt, hvis man betragter skærmen fra en stående position tæt på."
Mht. DFC, så har jeg heller ikke nogen objektiv måde at vurdere omfanget, så det går ud fra hukommelsen i de lange perioder jeg har brugt med VT30 ogVT50. Uanset om det er det samme eller en smule formindsket, så er det der i hvert fald stadig i en grad som er generende for mig.
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
19 apr 2013, 17:21
Gad vide om trådstarter/Wmikkel syntes han kan bruge tråden til noget...?
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto