Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vinkender
Tak for et godt tilbud :)
Har lagt en bestilling ind på 37" men har lige et spørgsmål.

Jeg skal tilslutte både en Xbox 360 samt en Pioneer DVR-530H-S DVD hardiskoptager.

Da der jo kun er én komponent indgang på Tv'et (via VGA), som jeg umiddelbart har tænkt mig at bruge til Xbox'en, er der jo kun Scartindgange tilbage til DVD'en.

Er der stor forskel i billedekvaliteten hvis jeg bruger Scart RGB indgangen til DVD'en ift. komponentindgangen ?

(vi forudsætter at kabelkvaliteten er god på både Scart og komponent)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Da der jo kun er én komponent indgang på Tv'et (via VGA), som jeg umiddelbart har tænkt mig at bruge til Xbox'en, er der jo kun Scartindgange tilbage til DVD'en.

Er der stor forskel i billedekvaliteten hvis jeg bruger Scart RGB indgangen til DVD'en ift. komponentindgangen ?
Opløsningen kan blive højere på komponent, men hvis det er til din Pioneer med SD indhold, så er Scart RGB i teorien bedre end komponent.
Af vinkender
Opløsningen kan blive højere på komponent, men hvis det er til din Pioneer med SD indhold, så er Scart RGB i teorien bedre end komponent.
Ok tak for svaret.

Så behøver jeg ikke at investere i diverse Component switchboxe, men istedet bruge lidt penge på et kvalitets ScartKabel :)
Af kampster
Hej Rasmus,

Jeg har ikke været logget ind i et stykke tid og kommer tilbage og ser at mit lille indlæg har været med til at starte en storm.
Det var bestemt ikke intentionen, men for nu at besvare dit spørgsmål omkring utroværdighed, så er det en principiel betragtning, og ikke rettet mod dig som person.
Essensen i det er blot at, hvis man driver en medie(internetside, avis, tv-program eller andet) hvor man giver sig af med at anmelde produkter, så bør man holde sig fra at komme med salgsfremstød for selvsamme varer. I princippet er det ligegyldigt om du tjener på salget eller ej, for det har dine læsere/seere kun dit ord for, og din troværdighed og obejktivitet i forhold til anmeldelserne vil derfor kunne drages i tvivl.

Når det så er sagt, så tvivler jeg ikke på dig når du siger at det er for at skaffe et godt tilbud til dine brugere her på sitet, og jeg er desuden meget imponeret over det arbejde der er lagt i hjemmesiden, og kigger jævnligt forbi.
Rent konkret kan jeg også nævne at jeg selv har en 37 tommers model af det tv som hele polimikken drejer sig om, og har kun godt at sige om det !

Håber alle er kommet ud af det røde felt igen og den hyggelige stemning på forummet er vendt tilbage.
Af flydedokken
Nogen der har hørt hvornår GECO får sharp 37" på lager igen? Der står stadig primo februar på deres hjemmeside, men er der ellers nogen som har hørt noget?
Af denis
Rasmus Larsen skrev:Angående garanti:

Meldingen fra Sharp er 2 års garanti. Vedr. evt. pixelfejl, så vurderes dette "case by case" af Sharp Support.
Det vil sige ingen max eller min, så man kan godt være uheldig og få en masse pixelfejl uden de bytter?

Ved godt jeg kan benytte mig af 14dages retur ret over for geco, men det er nu rart og have en ordenligt garanti.
Af AndreC
Så man skal IKKE købe 42" modellen?

Det var ellers den jeg havde kig på...
Af Romkuglen
denis skrev:
Rasmus Larsen skrev:Angående garanti:

Ved godt jeg kan benytte mig af 14dages retur ret over for geco, men det er nu rart og have en ordenligt garanti.
Hvor ser i på Geco.dk at der er 14 dages retur ret?
Og i såfald der menes de 14 dages generelle danske internet handelsbetingelser med returret på 14 dage, så omhandler de ikke udpakkede varer. Mener jeg vis jeg husker korrekt...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, de 14 dage gælder også udpakkede varer såfremt varen ikke er i dårligere stand end da du modtog den. Indpakningen skal ydermere kunne genbruges så skærmen kan sælges som ny.
Af denis
Romkuglen skrev:
Hvor ser i på Geco.dk at der er 14 dages retur ret?
Og i såfald der menes de 14 dages generelle danske internet handelsbetingelser med returret på 14 dage, så omhandler de ikke udpakkede varer. Mener jeg vis jeg husker korrekt...
Okay, det er første gang jeg har hørt det skal være ikke udpakkede varer.
Du skulle altid have 14dages retur ret, fordi du nemlig ikke har haft muligheden for at se tvet i virkeligheden.
Dog skal det være i samme stand som du modtog det.
Af jab
At et tilbud på en specifik producents skærme kan blive opfattet negativt må stå for hver enkelts egen regning.
Hvis man ser er negativ vinkel er det fordi man synes det er en dårlig ide at flatpanels prøver at formidle udstyr til lavere priser end ellers og det helt på linje med mange andre sites. Så når næste tilbud/salgsfremstød formidles her på flatpanels.dk så er flatpanels.dk kommet i lommen på endnu en forhandler hvis man følger hvad jeg vil kalde en meget primitiv logik.
Men det kan efter min primitive opfattelse siges meget kort : Gør brug af tilbuddet eller ej - who gives a ****?
Se på det positive først og lad være med at skyde andre noget i skoene inden fakta er blevet afdækket. Kritikken var skinger, uforskammet og ukvalificeret da den fremkom uden at fakta var på bordet. Ret dog personlig henvendelse til Rasmus såfremt i betvivler hans motiver istedetfor at lade det blæse ud på et offentligt forum uden der er belæg for påstandende.

Til flatpanels : Kom gerne med nogen flere tilbud/salgsfremstød tak. Og da utak er verdens løn synes jeg en provision på 100 dask pr. solgt enhed er på sin plads :)
Af gsf1200
Så fik jeg taget mig sammen her hen mod slutningen af det fine tilbud og fik bestilt en 37"model

Valgte dog at få det leveret med et Ionic Synchro beslag i stedet for.
det er med sving, tilt, udtræk i stedet for kun tilt.

Hvis der er nogen som har modtaget ders 37" model eller en af de andre ville det være dejligt at høre om deres erfaring med det.
En lille bruger anmeldes ville ikke skade :-)

Fortsat god weekend
gsf1200
Af koden
Ævv.. hvorfor ikke 32".
Sikkert et rigtig godt tilbud.

Men 13.000 er mange penge.
Får man virkelig noget for de 6000 det koster mere end et toshiba 32" til 7000 i tape connection, eller skal man være lidt freak for at se det?
Skal trods alt kun bruge det i soveværelset.

Selvfølgelig får man 5" tommer ekstra og man skal ikke købe vægbeslag.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12