Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allando
...har lige set 47" versionen i Elgiganten Odense...

er lidt skuffet over designet, mangler den der waauuuw-effekt

så lidt 3d...synes der var skygger...måske var det ikke indstillet ordentligt.

Efter min mening: alt for meget refleks/spejleffekt

min spådom: der er sgu ingen der køber et 55" til kr. 22000!!!
Brugeravatar
Af huntiedk
Spændende at høre om Rasmus får noget ud af LG om dimming-zonerne. Nå anyway har jeg reserveret en 47" hos elmutanten, skulle blive leveret om 14 dage. Så må vi se hvordan det ser ud i praksis. Jeg tror dog ikke det får problemer med at slå mit 5 år gamle PF9731D, uanset antal zoner ;) - om ikke andet er der jo 14 dages returret...
Af Nero
så har jeg fått prøvd LG 55LW980W i et par dage med tv sendinger og noen filmer, 3d og "vanlig" blu ray.. innstillet etter testen her inne..

Her er mine umiddelbare synspunkter fra en typisk nørdebruker..

The Good: Gode korrekte farger og meget naturlig bilde.
SD er detaljert og behagelig, HD er FREMRAGENDE.
Beste 3D opplevelse jeg noen gang har prøvd, brillene glemte jeg at jeg
hadde på meg, ingen flimmer, ingen crosstalk, ingen stress for øynene,
bunnsolid, skarp, behagelig 3D.
7 par briller fulgte med, samt magic motion control.
Meget pent design, sort slank ramme, stilrent.
På min modell er localdimming aktivert også under 3D;)

The bad: I mørke scener er skjermen ganske reflekterende, skal du se film med mørke scener må du dra for alle vinduer og slukke lyset.

Local dimming systemet har mye glorier.. jeg måtte sette den til lav for å unngå dette, men så skal noe av sortnivået ofres..

Thats it...

Det er en fremragende skjerm med noen ting som kunne vært gjort bedre..

Om jeg beholder den eller ikke har jeg til gode å finne ut av med mer testing..

Venllig hilsen Nero:)
Af Letten
Hej Nero,

Tak for at du deler dine erfaringer.

Skrive igen når du har besluttet dig for om du vil beholde TV'et og fortæl hvorfor/hvorfor ikke.

/Letten
Af lgowner
Rasmus Larsen skrev:
Hbar skrev:Hej Rasmus - Du skriver som en tidligere bruger nævner at Dual play ikke er så godt og kommer i en fremtidig firmware til de andre LG skærme.

Jeg har et LG 55LW650W og jeg prøvede at smide GT5 på som understøtter 3D og da jeg så kørte i 2 player ville jeg vælge Over/Under 3D funktionen, men denne findes ikke. Er det sådan en funktion som er tilgængelig på denne model du har testet eller er der en desideret dual play funktion i menuen ?
Ja, på LW980W er både over/under og side/side tilgængelig fra 3D-menuen.
når man checker på wiki omkring hdmi standarderne, så er dette en del af 1.4a godkendelse og den primære forskel mellem 1.4 og 1.4a, så skærme med over/under og SbS er altså 1.4a kompatible.

så LG's skærme er vel 1.4a godkendte og så ved man hvorfor "a" er med og om kabler betyder noget, som de altså ikke gør.
Brugeravatar
Af huntiedk
Nero skrev:så har jeg fått prøvd LG 55LW980W i et par dage med tv sendinger og noen filmer, 3d og "vanlig" blu ray.. innstillet etter testen her inne..
Hej Nero

Tillykke med dit nye TV!

Vi er en del, der er spændte på antallet af dimming-zoner i tv'et, da LG oprindeligt har lovet 288/240 (55"/47") zoner, mens flere i England kun finder væsentlig færre zoner. De tester med et videoklip på en USB-stick eller med muse-cursoren på en PC med sort baggrund. Lokal dimming sat til høj, og så kigge på tv'et fra siden i mørkt rum.

Har du mulighed for at teste dette på dit TV? Der kan være forskelle på de forskellige variationer (W/S/T suffix på nummeret). Se også nedenstående tråd.

http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=23482

Mvh. Søren
Af Nero
Uten å ha testet dette med musepekeren på tv så er jeg tilbøyelig til å tro at det slett ikke er 288 dimmesoner i tv! på en scene med stjerner på nattehimmelen så må local dimming stå til lav for å ikke se glorier.. det er fare for at denne går i returmøllen.. dårligere implementering av et local dimming system har jeg ikke sett, og jeg har testet de fleste..
Af Holm86
Er der nogen som er i kontakt med LG?? Glæder mig til at høre hvad de har at sige til deres forsvar.
Brugeravatar
Af huntiedk
Rasmus Larsen skrev:
ZanZan skrev:Nu har jeg skimmet en hel del af tråden om LW980 på avforums, og en enkelt post skræmmer mig lidt - nemlig den hvor de snakker omkring antallet af blokke.
Regarding the LED blocks, the service manual states this:

XXLW980T/W/S/G
47inch : H(8) * V(9) = 72Block
55inch : H(8) * V(12) = 96Block

XXLW950T/W/S/G
47inch : H(24) * V(10) = 240Block
55inch : H(24) * V(12) = 288Block

XXLW770T/W/S/G
42inch : H(12) * V(4) = 48Block
47inch : H(12) * V(5) = 60Block
55inch : H(16) * V(6) = 96Block

....but the LG website says 240 blocks (for 47" 980T.) So what's the 950T? Just thought I'd add to the confusion.
http://www.avforums.com/forums/15643623-post559.html

Kan det have sin rigtighed at 980 har FÆRRE blokke end 950'eren?

Antallet af blokke syntes meget tydeligt på denne video (8 horizontalt, 12 vertikalt):

http://www.youtube.com/watch?v=k_eDHDcz ... detailpage
Jeg er ved at undersøge dette nærmere.
Hej Rasmus, fik du nogensinde svar på dette fra LG?
Af ZanZan
Just got of the phone with LG Netherlands.

I ask them whats the deal with the 96 dimming zones...
After ten minutes of waiting they could tell me that the 980 was wrongly announced with 288 dimming zones,
and that it has to be 96 from the beginning....?

They also told me that it has to do with the build.
All they Korean build tv has the 288 led, and all other builds (poland) has the 96 dimming zones...

I ask them why even official LG employees on different locations talking about the 288 zones...
Again waiting to get my answer, and the answer to this was that they have been wrongly instructed from HQ also...

I believe that is a lot of BS... I told them about their websites and the changing of 288 into 96 dimming zones or
locale or generic model....

they only answer that they have the right to exchange wrong informTion on their websites....
I told them that it would be right of leaving an official message and excuse to their customers for giving
us the wrong information...

so I think that we just get the tele with 96 dimming zones and we all have to see if we like the teles picture quality
with these 96 dimming zones. Cause it doesnt seems we get the full 288 promised dimming zones... :-(

cant wait till I get mine this week.... :-)
Nu har jeg fulgt med på AV forums de sidste par uger, omkring lige præcist det her tv, og det lader til at det kun er den koreanske model der kommer med 288 dimming zones, mens alle andre i verden kommer med 96. Det er åbenbart en fejl at det har stået på alle websites, og stille og roligt har LG's lokale hjemmesider enten fjernet al info om dimming zones, eller rettet den fra 288 -> 96.

EDIT: Lidt bonus info - LG lader til at hive LW980 ud af markedet igen. Om det er pga problemer med panelet vides ikke, men flere lande har fuldstændigt fjernet LW980 fra deres markedsføring og tilbagekaldt de tv der var i butikkerne.
Brugeravatar
Af huntiedk
Gad vide hvor mange zoner, der var på det TV, flatpanels testede... Efterhånden kunne man mistænke LG for at sende koreansk producerede TV ud til anmelderne (288 zoner) mens det er det polsk producerede, der kan købes (96 zoner).
Af ZanZan
Personligt tror jeg at jeg dropper dette tv. Det lader til at vi i Europa ikke får modellen med 288 dimming zones, og så syntes jeg det er for dyrt at betale top-pris for et produkt der ikke er top-model for en producent.

Desværre.
Brugeravatar
Af huntiedk
Jeg kan fint følge dig. Jeg har bestilt et, men der er da heldigvis 14 dages returret hvis jeg synes, det generer for meget med de store zoner. Dog er det jo nok stadig blandt de bedste hvad angår farvereproduktion, ihvertfald blandt LCD, jf. diverse reviews, så det må komme an på en prøve for mit vedkommende.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13