Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken type TV har du?

246
52%
105
22%
53
11%
1
0%
65
14%
Brugeravatar
Af MigSelv
xcardman skrev:har plasma
fordi jeg synes det er bedst til film og tv

du skulle nok heller skrive om din egen behov.
for hvis du mest ser tv om dagen eller vil bruge din skærm som en slags
pc monitor så er lcd nok at foretrække.
Hej
Som PC monitor, vil LCD være et klogt valg ( fare/risiko for burn in ved plasma ).
Den med dagslys holder ikke mere, har set masser af LCD i dagslys, der gør det dårligere end plasma. Jeg har endnu ikke set plasma, der var dårligere end det bedste LCD.
Af Insignia
Min aller første flattv var en Pana LCD..husker ikke helt serien...26"..for å se på OL i februar 2006..kjørt den på analog kabelnett...utrolig dårlig bildet...har nå fått en didgitalboks på den..og..WOW...tvn ble jo så bra;o)
Min neste flat tv var en Panasonic PV60 serien...den brukes nå på loftstuen..kjempebra bildet..er ifra 2006 den også..
Så nå de siste 2 uker har det vært en LED 6 serie fra Samsung...Lys strekt bildet..men....LED er LED..(eller LCD som man kan kalle det)..har jo ingen betrakningsvinkel...
igår fikk jeg min PS50C7705 hjem....Endelig Plasma igjien i stuen.)))
Så..Plasma er min favoritt..men..er mektig imponert over hvor langt LED har kommet...hvis man sitter rett foran skjermen...også er de støyfrie...
Der mange Plasmaen til samsung noe...min gamle PV60 fra Panasonic er nesten helt lydløs....
Af miko
Påfaldende at LED-ejerne ikke er flere hér Men det er jo også de fladeste paneler! :p
Af Mysen
Led er lavet til alle folk, selvfølgelige er det det. Men det er hovedsageligt henvendt til de mennesker, der ikke opsøger internettet for testresultater og dialog, men blot stoler på deres butikssælger. Plasma bliver stadig lavet for entusiasternes skyld, og gammeldaws lcd henviser sig til både og..
Man kan selvfølgelig gøre et udmærket køb af LED, men det koster, og folk herinde, der gider bruge en formue på et fjernsyn, har jo læst i test, at man får mere for pengene ved at købe plasma. Eller det samme for pengene, hvis man undlader dioderne i sit lcd.
Af Mike dk
Plasma :) Panasonic G10 50" (skal skiftes ud med deres 65" 3D model når pengene rækker til det).
Af Spentrup
Det ser vidst ud til der er overvægt af Plasma seere :-) Den generelle holdning er vidst at det bedste billede til tv/film findes på plasma skærme.
Jeg står selv og skal købe et nyt fjernsyn, men er egentlig blevet anbefalet at købe LCD/LED pga. min meget lyse stue... Fjernsynet skal bruges til HD TV, Film og PS3.

Hvad er jeres holdning til dette ?
Af coffee
Jeg har et 32" Panasonic CRT tv og det er da fint nok. Men nu skal det snart være slut. Jeg sysler lidt med tanker på Samsung c7705 50" plasma
eller den nye Panasonic g30 42"...lige nu er det jo Panasonic gt30 det er i testbænken og g30 og gt30 er vel ens bortset fra 3d eller hvad?
Af tarok
LCD.

Jeg har et B&O Beovision 8-40.

Regnede egentligt med at det skulle være plasma. Så læste jeg Rasmus`anmeldelse her og tog ud og så på TVét, lånte det med hjem og så var jeg solgt. TV´s billede er meget lig et plasma billede til forskel fra alle de øvrige LCD, jeg har set på. Super tilfreds.
Af Frillen
LCD/LED

Min første fladskærm blev købt i 2006 og var et 37' JVC LT-37R71BU, som jeg har været yderst tilfreds med.

For en uge siden bestemte vi os så for at den skulle afløses med en ny skærm.
Plasma var med i overvejelserne, men som andre så bruger jeg skærmen med computer, media-afspiller og andet som gør at den ofte kan stå med et statisk billede i længere tid.
Og så var der lige det med 3D, så da LG kom på markedet med deres 2011 modeller, så faldt jeg pladask for LG 42LW550W, som har både timeshift/usb-optagelse, 3D med passive briller, smart-tv, apps samt internet browser, så den købte jeg og har aldrig fortrudt det et eneste sekund :)