Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SteffenH
Jo det ville de helt sikkert, men folk herinde syntes det er en smule for dyrt, så derfor er de begyndt at søge andetsteds.

Jeg kan kun sige at jeg har fået mit 42SL8500 hjem igennem recordere fælleskøb, og det har været super service og det hele. Og jeg giver gerne 500-1000kr mere for at undgå alle de spekulationer i har haft gang i her den sidste uge, ligner i ligger en del arbejde i det.

Held og lykke med at få stablet et køb op :)
Af LC4
dd
Senest rettet af LC4 20 nov 2009, 13:35, rettet i alt 1 gang.
Af LC4
Hej igen

Hører gerne til folk der mener at de specifikationer, som er angivet lidt længere oppe i teksten, ikke overholder det der skal til for at man kan se tv i dk?
Af LC4
Jeg kan kun sige at jeg har fået mit 42SL8500 hjem igennem recordere fælleskøb, og det har været super service og det hele. Og jeg giver gerne 500-1000kr mere for at undgå alle de spekulationer i har haft gang i her den sidste uge, ligner i ligger en del arbejde i det.

Jeg er selvf. enig i at det ville absolut være det bedste at købe tv'et i dk, men...

der er altså også stor forskel på 10.500 dkr. og ca. 7100 dkr. som det kan købes til i tyskland - jeg undrer mig ihvertfald over den store forskel - specielt hvis det viser sig, at de tyske modeller overholder de standarder der skal til, for at se tv i dk - min mening?
Af Vivi
Jeg har talt med el-city, og han vil gerne give en pris på SL8500, den står til 9200 kr. på siden (SL8000 havde han svært ved at skaffe lige pt.).
Jeg har aftalt, at jeg sender en mail til ham, og så hører jeg fra ham.

Mht. garanti er der LG garanti på dem, men ikke onsite, som der er på de nordiske modeller.

Umiddelbart er jeg lidt ligeglad om det er 8500 eller 8000 - og jeg kan godt lide ideen om at jeg er 100% sikker på at der er mpeg4 tuner på både DVB-C og T.

Og det er jo faktisk ret rimelige priser i forvejen, så jeg håber at det bliver en helt rimelig pris i tilbuddet!

Vivi *undervejs i elgiganten for at se dyret 8) *
Af LC4
Hej Vivi

Fik aldrig helt fat i om du fik snakket med den danske/tyske del af redcoon? da du tidligere kontaktede dem.

Er der nogen der kan afkræfte om den model LG SL8500 på link:

http://www.redcoon.de/index.php/cmd/sho ... /B201807/c id/15008/LG_ELECTRONICS_42SL8500/

ikke kan bruges i dk?

da det ser udtil at den overholder de standarder der skal til?

Tuner
DVB-C Empfänger DVB-C (MPEG4)
DVB-S Empfänger nein
DVB-T Empfänger DVB-T (MPEG4)
HDTV Empfänger ja
Af Vivi
Jeg talte med den danske Redcoon.

:)
Af rENOMI
Har lige skrevet med en fra justbuyit.dk ..
De ligger ikke inde med nogle 8000er pt. - har spurgt om hvornår der kommer nogen igen ..

Men som han skriver:

"Der er tale om en dansk udgave leveret fra LG Danmark herunder tilknyttet de rigtige garantiforpligtigelser, som afhentningsservice ved defekt, 100% pixelfejlgaranti og adgang til LG´s Aut. værksteder softwareopdateringer osv.

Det er vigtigt at forstå dette – jeg kan læse på Flatpanels forum, at ikke alle er klar over forskellen – der nævnes priser nede omkring 8000,- det bliver aldrig tilfældet på en dansk skærm 42SL8XXX. Æbler skal sammenlignes med æbler."

Dette er så grunden til den billige pris :-)
Af Vivi
Forskellen på LG europæisk garanti og LG nordisk garanti er så vidt jeg kan forstå kun den del med afhentning. Men Redcoon kører med afhentning på alle deres varer ved RMA.

Der er også pixelgaranti på LG Europæisk garanti.

Man skal jo også huske at Justbuyit er interesseret i at få kunder.
Af rENOMI
"SL8000 bliver ikke meget billigere uden beslag, HDMI – prisen vil kunne sænkes i bedste fald 500,- så er det en bedre forretning at tage SL8500 og tilbehøret med.

LG 42SL8000 vil kunne klemmes i 9999,- inkl. fragt uden tilbehør.

Har netop fået info fra LG at 42SL8000 er på vej til os.

LG 42SL8500 er lager og yderligere kommer næste uge.

47SL8000 uden tilbehør 11999,- hvis I er nogle stykker. Er også lager.

Begge priser er inkl. fragt."

edit:

Det var det han skrev tilbage :-)
Af LC4
Hej

Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen præcis er på en dansk
model, kontra en euro model?
Af Vivi
Det er jo det store spørgsmål.

Umiddelbart er der ingen forskel - men ifølge nogle forhandlere har de en europæisk model uden mpeg4 på DVB-C tuneren. Fx. Redcoon.dk

Men på LG tysklands hjemmeside står: Tuner Hybridtuner (DVB-T / DVB-C SD + HD MPEG4 + 2 & Analog Kabel)

På LG Hollands hjemmeside står: MPEG-4 AVC (H.264) Decoder - yes

På LG UK står: Ingenting.

Iøvrigt har jeg lige fået svar fra Sekvencia at deres produkter sælges med nordisk garanti.
Af Vivi
Vi har valgt budget løsningen - og køber et LG4000 til 5000 kr istedet for. Det er ganske givet glimrende til de maks 2 gange om måneden jeg ser tv - og så må jeg leve med et design der ikke er helt så fint, men til at leve med :).

Held og lykke til jer andre i jagten på et TV. Jeg giver Elcity besked om at jeg ikke kører videre vedr. rabatforespørgslen. Hvis en af jer andre vil tage den op igen, kan I jo kontakte ham! Det virker som et sted jeg ikke ville være nervøs at handle med!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8