Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kief
Steemann skrev:Er der nogle derude der har købt Skærmen som har oplevet trailing problemet? Personligt har jeg kun leget med skærmen i fona men der oplevede jeg ikke skyggen af dette problem.
Jeg har selv overvejet 40", og som Rasmus skriver i sin udemærkede anmeldelse så er har ikke sikker på om han bare her modtaget en "mandags model".
Er der ikke nogle der har købt skærmen der kunne give noget feed-back på trailing problemet??
Der er en bruger herinde, hvis ven har en 46 eller 40 B7070 og han ville tage over og teste trailingen på tv'et for at se om det også forekom på det tv.. Så måske bliver vi bare et par procent klogere omkring 12-tiden..
Af Nick_S
Hvis B7000 er så god, og bedre end W5500, hvordan kan det så være at den ingen award har fået? Jeg tænker at den i det mindste kan få Top anbefaling evt?

Det er selvfølgelig ikke mig der bestemmer, undrer mig bare over hvorfor den ikke har fået det :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nick_S skrev:Hvis B7000 er så god, og bedre end W5500, hvordan kan det så være at den ingen award har fået? Jeg tænker at den i det mindste kan få Top anbefaling evt?
Læs lige tråden igennem. Det er kommentere flere gange. ;)
Af kaja69
Jeg har været med fra starten og læst alle indlæg - jeg syntes stadig det er lidt svært at blive klog på hvilke TV der er bedst rated. Jeg håber Rasmus vil svare på min 09:36 post...
Af Kief
kaja69 skrev:Jeg har været med fra starten og læst alle indlæg - jeg syntes stadig det er lidt svært at blive klog på hvilke TV der er bedst rated. Jeg håber Rasmus vil svare på min 09:36 post...
Tjah nu skal du jo gøre op med dig selv hvad der betyder mest. Billedmæssigt tror jeg du rammer sikrest i at købe en G10 men omvendt hvis design betyder meget for dig, så tror jeg en Samsung skærm vil være noget for dig.

Derfor er det vigtigt at skelne mellem billedkvalitet og billedoplevelse..

Hvis du sidder og kigger på et flot billede men er ked at skærmens udseende så ødelægger du "billedoplevelsen" - omvendt er du lige glad med hvordan dit tv ser ud, bare det kan vise billedet flot, ja så er det jo udelukkende "billedkvaliteten" du skal gå efter.

Som jeg læser anmeldelserne som de er nu, så er det bedste tv (billedkvalitet) G10, hvor B7070 ikke halter langt efter (hvis altså trailing ikke er et stort issue - mandagsmodel?)

Sony'en lider stadig at clouding men omvendt er skærmen også en god del billigere end eks. B7070..

Så gør op med dig selv, hvad der betyder noget for dig - hvis det er rent billedkvalitet - så køb G10'eren..

Personligt går jeg også rigtig meget op i design og synes Pana'erne er nået langt men hvor de på billedsiden er foran, så halter de godt nok noget efter på designsiden (dog har vi stadig V10 til gode) og det kunne sagtens være grund nok for mig, til at vælge en Samsung i stedet..
Af kaja69
På mig lyder det IKKE til at der er så stor reel forskel i billedkvalitet mellem de tre skærme. Nogen oplever cluding/backlight bleeding på W5500, men det mener jeg da ikke Rasmus gjorde i testen. Rasmus oplever trailing på B7000, men det ville være godt at få afklaret om det gælder generelt og/eller om det er et 46" issue der ikke er på 40" så her afventer vi andre brugeres tilbagemelding. Mht. G10 er det måske den marginalt bedste skærm i de rette omgivelser, men der er meget genskin hvorfor den ikke kommer til sin ret 3/4 af tiden i mit tilfælde da jeg ser TV i en lys stue. Derfor vil jeg stadig meget gerne høre fra Rasmus vedr. min 09:36 post da han (vist) er den eneste der seriøst har testet alle tre modeller.
Af Kief
kaja69 skrev:På mig lyder det IKKE til at der er så stor reel forskel i billedkvalitet mellem de tre skærme. Nogen oplever cluding/backlight bleeding på W5500, men det mener jeg da ikke Rasmus gjorde i testen. Rasmus oplever trailing på B7000, men det ville være godt at få afklaret om det gælder generelt og/eller om det er et 46" issue der ikke er på 40" så her afventer vi andre brugeres tilbagemelding. Mht. G10 er det måske den marginalt bedste skærm i de rette omgivelser, men der er meget genskin hvorfor den ikke kommer til sin ret 3/4 af tiden i mit tilfælde da jeg ser TV i en lys stue. Derfor vil jeg stadig meget gerne høre fra Rasmus vedr. min 09:36 post da han (vist) er den eneste der seriøst har testet alle tre modeller.
Genskinnet skulle være lige så markant på en B7070 som en G10 i følge brugeranmeldelserne, så i det tilfælde er W5500 vel bedst for dig?

Men ja jeg er sikker på at Rasmus kan give dig et bedre input, min kommentar i forbindelse med dit indlæg er blot at Rasmus ikke kan vælge for dig, da I jo vælger tv ud fra forskellige forudsætninger..
Af xcardman
kan slet ikke se en g10 er i konkurrence med samsung LED 7070.

et panasonic 42v10 kommer i konkurrence med et samsung LED 7070.
de kommer nogenlunde til at koste det samme. Med garanti har en v10 et bedre billede.
Af kaja69
Jeg "kræver" ikke at Rasmus vælger for mig ;-) Jeg mener bare at han må være den bedste til at vurdere spørgsmålet. Genskin er for mig et vigtigt element, men jeg tror nu det gælder for de fleste TV brugere. Jeg tror det er et fåtal der har TV'et sat op i 100% light controlled miljø. Jeg har i mange år set film på projektor (har pt. en full HD Sanyo), og her er det et krav at rummet er mørk - ellers forsvinder detaljerne specielt i mørke scener. Det samme gælder sikkert for folk med 50"+ skærme. Det jeg spørger til er således ikke "den perfekte film oplevelse" men den bedste allrounder. Håber det uddyber lidt...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et CRT TV har jo også genskin. Dermed ikke sagt, at det ikke er irriterende, men problemet blæses ofte op til at det er noget helt nyt og farligt, men i realiteten har man jo døjet med det i de sidste 40-50 år.
Af Thor-thor
Mener måske at genskins problematikken er en anelse overdrevet.

De plasma skærme (af nyere dato) jeg har set, er altså ikke specielt kritiske i forhold til genskin.
Ja, de har da genskin (dog langt fra så meget som en CRT) og hvis man har solen stående direkte ind på/omkring skærmen ville jeg da overveje at fravælge plasma.

Men de steder jeg har set, er det, trods flere/større vinduer i rummet, ikke et problem at se tv på plasma på solskinsdage.

Umiddelbart ville mit bud være:
Hvis man vil have billedkvalitet er det Panasonic (evt. Pioneer hvis man kan finde et/vil betale).

Hvis man godt vil ofre lidt billedkvalitet til gengæld for design/tykkelse/ekstrafunktioner etc. så kan man selvfølgelig overveje Samsung/Sony etc
Brugeravatar
Af Tech2007
Vi fik testet TV'et for trailing og kan næsten kun sige, at jeg er mere eller mindre enig med Rasmus.

Når man fx ser normal analog antenne TV, som en fodboldkamp, så er det ikke noget man bemærker så tydligt.
Billedet er generelt plaget af støj, slør og mangel på detaljegrad, og trailing er ikke noget man vil vægte eller ligge så meget mærke til her. Jeg vil ikke sige at det var speciel kritisk med analog antenne, men jo i enkelte tilfælde kunne man godt se en smule.
Når man først har bemærket og opdaget det en gang, så ved man lige præcis hvordan man skal betragte det på andre signaler/billeder.

HD: Her vil jeg sige at det var værst. Vi så en god gammel VM 2006 finale mellem Frankrig og Italien i HD, hvor billedet står rimelig skarpt og er nydelig at se på, når spillerne kommer stille og roligt ind på banen og gør sig klar til kampen.
Pludselig kommer der nogle små efter-farver effekter (trailing) når tempoet i kampen bliver højere og højere. Selv i en lille replay af et skud på mål, så var der en smule trailing ved bolden. Hvis man er perfektionist og har meget kritiske øjne, så er det faktisk meget irriterende at se på. Det er bare lidt sjovt, at der er mange B7070 ejere som slet ikke har nævnt noget omkring trailing, hvilket nok betyder at mange sagtens kunne leve med det uden at bemærke noget slør.

Når man generelt ser HD, så regner man jo altid med at se på et rimelig rent og krystal skarp billede. Det har B7070 bestemt også, men den kan bare ikke altid holde den renhed og skarphed ved hurtige bevægelser. Det er også derfor, at det er så kritisk med HD. Nogle gange er det meget mindre synligt end andre gange, og nogle gange er det kun minimalt. Det kommer selvfølgelig også an på farve og kontrast indstillingerne, som man har benyttet. Efter jeg anvendte Flatpanel's (Monitor Test), så kunne jeg nærmest se med det samme hvad det var, at Rasmus hentydet til i sin anmeldelse. Derefter kunne jeg næsten heletiden se det selvom man ikke var inde i (programmet/flashet/Monitor Testen) mere.

Jeg skal dog lige tilføje, at det var 46 tommeren vi testede for trailing. Faktisk kan jeg ikke forestille mig at 40 tommeren skulle være anderledes, men jeg vil ikke udtale mig omkring dette, da jeg aldrig har testet 40 versionen.
Af Kief
Tech: Det var altså irriterende på både tæt hold og på afstand af skærmen? Tænkte at det måske blev mindre tydeligt jo længere man sad fra skærmen?
Af Leviathan
Hvis man går så meget op i design og godt kan lide Samsungs, hvorfor så ikke kigge nærmere på Samsungs plasmaserie? Deres 2008 modeller er efter min mening på højde med Panasonics. Deres 2009 modeller er på trapperne. Med plasma slipper man for alt muligt bøvl ;)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 19