Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JKay
Tak for testen.
Mit spørgsmål er (som altid):
* Sidder der blæsere i TV'et?
* Hvis ja, hvor meget larmer de?

2 punkter jeg synes der burde stå på alle TVs specificationer!

Jeg ønsker nemlig et TV der ikke siger et pip!
Lyd skal KUN komme fra mine eksterne højtalere. Punktum!
Af Mike dk
Jeg fik mit PG50 fra PP Radio i går og må sige at billedet er over al forventning. Virkelig flotte og detaljerede HD billeder, men endnu mere overraskende - så står alm. dvd også rigtig godt. Det havde jeg slet ikke forventet da jeg tidligere har set dvd på lcd skærme, og der stod det ret skidt.

Jeg har brugt de indstillinger som er blevet brugt i testen - men har lige et enkelt spørgsmål.
I test indstillingerne er fladskærmen sat til "varm", men jeg synes efter at have prøvet mig lidt frem at "normal" ser bedst ud. Jeg synes at billedet bliver lidt for gult (f.eks. en hvid himmel) når det står på "varm".

Nogen der kort kan forklare hvorfor netop "varm" er bedre end "normal" ?

:)
Af bantam
Mike dk skrev:
Nogen der kort kan forklare hvorfor netop "varm" er bedre end "normal" ?

:)
Indstillingen "Varm" ligger ret tæt på standarden for farvetemperaturen, som er 6500K - eller helt specifikt tæt på punktet D65 i CIE-diagrammet (farvetrekanten man ofte ser i tests).

D65 er den hvide farve, der bruges som reference ved produktion af TV og film.

Hvis man vælger "Normal" farvetemperatur multiplicerer TV'et mængden af blå med en faktor større end en, hvilket giver en for høj farvetemperatur og dermed et blålligt billede.

De fleste skal vænne sig til at se TV med den korrekt farvetemperatur - så brug en uges tid eller to på det.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
bantam skrev:
jensot skrev:Tak for den gode anmeldelse :)

De indstillinger du skriver i din anmeldelse, kan man bruge dem, eller er der mere man skal ændre på først?
Jeg har kalibreret et 46G10 og fik andre, mere diskrete ændringer af indstillingerne for hvidbalancen ned dem, der er publiceret for 42"-udgaven af TV'et. Jeg kalibrerede med en EyeOne Pro-sensor op mod en PS3 og kontrollerede med en Panasonic BD-afspiller og fik samme resultat for de to afspillere.

Jeg ville lade hvidbalancen stå til "0" over hele linien, hvilket altid er et godt råd, hvis ikke man udfører en rigtig kalibrering med måleudstyr.
Der er også en bruger der har nævnt dette på vores engelske medie. Jeg ved ikke hvorfor jeg måtte gå lidt længere for at nå resultatet, men jeg oplevede hvert fald en overmætning af grøn og for lav mætning af både rød og blå. Grunden til at jeg måtte høj de forskellige en del, var primært for at stabilisere grøn (det er derfor lidt underligt, at denne ikke er inkluderet).

Det kan være fordi jeg har modtaget en demo-sample. Jeg skal ikke kunne sige det.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
JKay skrev:Tak for testen.
Mit spørgsmål er (som altid):
* Sidder der blæsere i TV'et?
* Hvis ja, hvor meget larmer de?

2 punkter jeg synes der burde stå på alle TVs specificationer!

Jeg ønsker nemlig et TV der ikke siger et pip!
Lyd skal KUN komme fra mine eksterne højtalere. Punktum!
Ja, der sidder 2 blæsere på bagsiden af Tv'et - i toppen. De suser lidt, hvis man lægger øret ned til dem, men jeg bemærkede dem personligt ikke, når jeg sad foran Tv'et.
Af Mr. News
Hej drengene

Dette er min første post;)

Jeg har fulgt siden i nogle måneder, som følger tråd med mine interesse i TV opstod for få måneder siden.

Jeg har længe ventet på denne anmeldelse og jeg lod mig lokke af et review fra grækenland, som jeg læste inden weekenden.

I denne anmeldelse måler anmelderen sortniveauet til 0,001 cd/m^2 og den hvide pixel til 140 cd/m^2. Han ender derfor med den vanvittige kontrast på 140.000:1.

I en anmeldelse fra samme side af LX5090H måler han samme sortniveau med 135 cd/m^2 og ender derfor på 135.000:1.

Jeg blev derfor umiddelbart skuffet over TV'et da jeg læste denne anmeldelse, men hvem har fat i den lange ende?

EDIT: Linket er her, oversat fra google: http://translate.google.com/translate?p ... auto&tl=da

Mr. News
Af bantam
Pio'en vinder på sortniveau.

Efter sigende kan Pana's NeoPDP-panel levere mere lys - men 122cd/m^2 er normalt målet.

Om NeoPDP performer bedre mht. APL (altså hvor meget 100% hvid lyser i fuld skærm i forhold til 100% hvid i et lille felt) mangler jeg at måle på.
Af Mr. News
Ifølge anmeldelsen tangerer Panasonic Pioneers sortniveau.

Mr. News
Af bantam
Jeg har set begge og Pio'en vinder på sortniveauet - men G10 er bedre end PZ85 på denne parameter.
Af cecil
Hej Rasmus og Yakken

Når jeg skriver, at vi skal glæde os over at G10 er bedre end PZ85 i stedet for at ærger sig over at den er ringere end Pioneer, sigter jeg ikke på anmeldelsen. Den er super. Peger på gode punkter og på dårlige. Kigger tilbage på forgængeren og lister forskellen op til det bedste. Jeg tænker at den beskriver produktet som det er.

Jeg syntes, at jeg i nogen af indlægende kunne spore en utilfredshed med, at den ikke var bedre end Pioneer. Og det var her jeg syntes, at vi i stedet skulle glæde os over at den er bedre end forgængeren. At der er sket fremskridt. Og at prisen ikke er steget.

Jeg havde besluttet mig for en 42PZ85. Men nu da G10 er kommet bliver det selvfølgelig den. Og jeg er ret tilfreds med at få et TV bedre TV til den samme pris. Specielt når jeg tænker på alle de roser PZ85 har fået.
Af xcardman
Et panasonic 42g10 har vel den bedste billedekvalitet for en 42 tommer skærm man kan købe i dag.
Men måske mere at det er bedst til at vise et korrekt billede, grunden til at dvd og digital tv står bedst. Selvom et led tv viser et godt billede, så kan den vil ikke vise lige så korrekt billede som et plasma.

det kunne være Rasmus kunne komme med en lille kommentar omkring det. Nu når både phillips med led og et g10 har været til test.
Af Mr. News
Okay, så det er bare den græske anmelder der har lavet en fejl et eller andet sted eller har dårligt måleudstyr?

EDIT: Jeg mener på ingen måde at Flatpanels har lavet en dårlig anmeldelse og jeg har ikke nogle religiøse bindinger til Panasonic, jeg ville bare gerne have en kommentar om det andet review.

No pun intended

Mr. News
Af bantam
Rasmus Larsen skrev:Der er også en bruger der har nævnt dette på vores engelske medie. Jeg ved ikke hvorfor jeg måtte gå lidt længere for at nå resultatet, men jeg oplevede hvert fald en overmætning af grøn og for lav mætning af både rød og blå. Grunden til at jeg måtte høj de forskellige en del, var primært for at stabilisere grøn (det er derfor lidt underligt, at denne ikke er inkluderet).

Det kan være fordi jeg har modtaget en demo-sample. Jeg skal ikke kunne sige det.
Det lyder sandsynligt. Måske er der ændret i hvidbalancen i servicemenuen. Jeg antager, at servicemenuen danner udgangspunkt/er nulpunkt for brugermenuens indstillinger.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 20