Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Pede8000
Der er ikke problemer med f.eks Star Trek LOTR og Hobitten. Fint levende lyd.
Har ingen dubletter, men vil prøve at leje en film (måske en af de nye Star Wars) og lave en A/B test.

Tror ikke det iTunes den er gal med, men det er tilsyneladende et Disney problem.

Deres lydmix er helt livløst. Intet i surround kanaler og LFE.
Ret træls, da film som Thor Ragnarok og Star Wars ellers er film som ville kunne have stor fordel af et levende lydmix.

I´ll be back. 8-)
Af bromberg
jramskov skrev:De må gerne snart komme ind i kampen og give os i DK TV app’en.
Nu har vi også skreget på siri på atv, er det overhovedet noget der indikere at vi får tv appen?

Ville da være fremragende, men de er sgu sløve hos Apple:)
Vi er jo et Apple land;)
Pede8000 skrev:Der er ikke problemer med f.eks Star Trek LOTR og Hobitten. Fint levende lyd.
Har ingen dubletter, men vil prøve at leje en film (måske en af de nye Star Wars) og lave en A/B test.
Jeg tror du skal vælge en film, hvor du har et godt lydspor på disken og så se om det er noget hø i iTunes. Det kan ikke nytte, at du vælger en film, hvor lydsporet er ringe på disken (Star Wars). Men det er måske kun SW:TLJ som har problemer? Jeg har ikke gidet købe/leje den.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
bromberg skrev:Nu har vi også skreget på siri på atv, er det overhovedet noget der indikere at vi får tv appen?

Ville da være fremragende, men de er sgu sløve hos Apple:)
Vi er jo et Apple land;)
At dømme ud fra tidligere, så står de lande, der allerede har Siri og universalsøgning, først i køen til TV app'en. Hvis det mønster fortsætter, så står Japan, Holland og Spanien næst i køen.

Jeg forstår ærlig talt heller ikke, hvad udfordringen er. Man kan jo tænke, at f.eks. DR eller TV2 ikke vil lege med, men i Norge har de heller ikke NRK integreret. Og mht. Siri så sagde Apple i sin tid, at udfordringen var, at danskere blander dansk og engelsk i tale, men jeg kan ikke se, at det skulle være anderledes med f.eks. svenskere?

Det er da også lidt spøjst, hvis tvOS 12 lander til efteråret uden en eneste udvidelse (som der jo ikke er lagt op til nu).

Man kan se, hvad der understøttes og hvorhenne, på disse to supportsider:
TV app: https://support.apple.com/da-dk/HT208083
Siri og universalsøgning på Apple TV: https://support.apple.com/da-dk/HT205321
Brugeravatar
Af Pede8000
Det er måske mest fair at sammenligne Dolby Digital 5.1 på en disc og samme på iTunes? Det har jeg prøvet. Mener godt man kan få noget ordentligt ud af gode gamle DD.

Har nu prøvet at sammenligne begyndelsen på en af mine ynglings film: Gladiator, min gamle Extended Special Edition DVD, med 5.1 DD, med iTunes 5.1 DD.

Det er en scene med masser af action, pile, kamp og løbende heste osv osv. O_O

iTunes versionen vinder. ca 25% bedre hvis man skal sætte point på.

Prøvede også med LOTR, starten med fyrværkeri, samme scenarie, også lidt bedre på iTunes. Det er New Line/ Warner der står for den film

En måske lidt forhastet konklusion må være at Disney/ Marvel ikke leverer varen.

Roma Victor! 8-)
Jeg tænker at det heller ikke er helt fair. Lyden på BluRay-disken er HD-audio, så det vil også være det mix iTunes får sin lyd fra. Jeg ville godt forsøge at sammenligne eks LOTR BD vs iTunes, men tiden er ganske enkelt ikke til det lige nu. Mit program er pakket fra morgen til aften de næste 10 dage.

Jeg prøver at liste en test ind, men jeg er stadig begrænset af, at jeg kun har Sonos.
Brugeravatar
Af Pede8000
Alletiders Torben, det er jo ikke noget der haster.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Beklager at jeg lige kører lidt i selvsving over TV app'en, men her er et godt eksempel på, hvordan Apple blandt andet kommer til at bruge den fremadrettet. Ved at gøre første afsnit af en ny tv-serie fra partnere gratis: https://www.macrumors.com/2018/07/25/ap ... stle-rock/

I dette tilfælde Stephen Kings Castle Rock fra Hulu. Det giver partnere incitament til at støtte op om projektet, mens Apple tager stadig mere styring over brugeroplevelsen på tv-skærmen. De mange egenproduktioner indenfor film og tv-serier, som Apple har i støbeskeen, får nok også en prominent plads i TV app'en.

Jeg ser TV app'en som en af støttesøjlerne i Apples strategi for tv-skærmen. Den får vel nok for lidt opmærksomhed da jeg tror, at den kommer til at gøre rigtig ondt på de traditionelle tv-aktører såsom YouSee og Stofa. Hvis f.eks. alt indhold fra DR, TV2, Amazon, HBO, Viaplay, Apple selv, og måske Netflix i fremtiden, kan tilgås fra samme lækre brugerflade på tværs af telefon, tablet og TV, hvad er så incitamentet til at blive hos f.eks. YouSee, hvor man som dansker betaler to gange for DR?
Brugeravatar
Af bbplayer
Rasmus Larsen skrev:Beklager at jeg lige kører lidt i selvsving over TV app'en, men her er et godt eksempel på, hvordan Apple blandt andet kommer til at bruge den fremadrettet. Ved at gøre første afsnit af en ny tv-serie fra partnere gratis: https://www.macrumors.com/2018/07/25/ap ... stle-rock/
Eller også har man set hos amazon prime at det var en god ide, når de nu har brugt det i flere år, så ville Apple også forsøge sig :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja Amazon har efter sigende stor succes med en lignende tilgang. Danske tv-distributører har også grund til at frygte det, som Amazon er ved at opbygge. Det er ærgerligt, at Amazon ikke for alvor har meldt sig ind på det nordiske marked. Det samme med Roku. Vi kunne godt bruge den øgede konkurrence.

Jeg ser ikke meget fremtid i Smart TV-platformene, men jeg tror, at platforme såsom tvOS, FireTV og måske Roku og Android TV vil blive mere udbredte.
Brugeravatar
Af bbplayer
Til det er der kun at sige: Danmark er en lille spiller, eller et lille land. Når vi ligger op ad Tyskland, bliver vi usynlige hvad det angår.
Af HenrikT
Nu har jeg haft ATV4K et par måneder, og det er da et fint stykke legetøj. Men største minus for mig er manglende 4K Youtube. Lidt plat at man skal skifte til TVˋets indbyggede app for at få god kvaliet. Overvej lige at godkende et verdensomspændende codec, selvom I ikke lige selv har lavet dét, Apple !:(
Af jramskov
Enig! Synes ikke der er nogle specielt gode grunde til den manglende support. De arbejder jo også sammen om en næste generations codec.
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 103