Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Pede8000
Torben Rasmussen skrev:
Pede8000 skrev:Måske hører min lyd interesse mere hjemme på recordere.dk. der lader ikke til at være den store interesse her ?!
Nævner det bare fordi jeg gerne vil have den fulde oplevelse, og ikke blot et fint billede....
Du poster kl 1 om natten og konkluderer, at folk er ligeglade fordi du ikke får svar inden kl 2? ;) Derudover er det sommerferie for hovedparten af landet, så der er nok færre der futter rundt herinde de næste par uger.

Atmos lanceres inden længe, men det hjælper naturligvis ikke sit 5.1 setup.
Ha ha, fair nok, det var mere fordi jeg lavede et opslag for nogen dage siden omkring folks oplevelser med 5.1 lyden på iTunes.

Der har ikke rigtigt været noget respons.
Altså det der ferie, hvad skal det til for.
Brugeravatar
Af Pede8000
Rasmus Larsen skrev:
Pede8000 skrev:Må jeg spørge? Får I ok lyd?
Min er helt flad 5.1. Er der noget galt hos mig eller er det bare elendigt?
Oplever slet ikke noget der bare ligner noget af det der er standard på BD! ?
iTunes komprimerer pt. lyd i 5.1 Dolby Digital eller 7.1 Dolby Digital Plus. Desværre stadig i noget lavere kvalitet end på Blu-ray-udgivelser, der jo er i tabsfri Dolby TrueHD eller DTS-HD / MA.

Det er normen på streamingtjenester pt.

Men er det alle titler? Der er en del klager over lyden på Disneys udgivelser for tiden - også på skiver.
Tror du har ret i at det er Disney/ Marvel. Mit seneste eksempel er faktisk Guardians of The Galaxy, både 1 og 2. Ikke ret godt, selv efter DD standard.

/ Peter
Jeg ved ikke hvor man får sådan noget "ferie", men det lyder fedt.

Personligt havde jeg lidt overvejet, at opgradere til Atmos når iTunes indfører det, men der mangler et soundbar-system, som jeg synes er værd at investere i. Det går naturligvis mere ind under "kvantitet" frem for "kvalitet", når det nu stadig er pakket ind i en DD+ container.
Jeg kan altså godt lide John Archers artikler. Han er tilpas kritisk overfor firmaer og venter ikke på at andre tager kontakt for at få udbedret fejl. Hans vedholdenhed omkring Dolby Vision har helt sikkert været medvirkende til, at andre har øget fokus og lagt pres på Dolby/producenterne for at finde en løsning.

Men selv med Forbes i ryggen, så kan man godt fornemme hvor svært det er at komme igennem til nogen der kan give svar eller levere løsninger. Der er ganske enkelt for lang vej fra anmelder til udvikler.
Brugeravatar
Af Pede8000
Rasmus Larsen skrev:
Pede8000 skrev:Tror du har ret i at det er Disney/ Marvel. Mit seneste eksempel er faktisk Guardians of The Galaxy, både 1 og 2. Ikke ret godt, selv efter DD standard.
Der er en opsummering af sagen her: https://www.forbes.com/sites/johnarcher ... cc1655ef64
Tak for link. Det er HELT kanon!

Lige præcis det jeg oplever. Ikke på Warner film, Hobitten, LOTR og faktisk heller ikke på Spiderman Homecoming (som de jo også skriver er en Sony/ Marvel udgivelse).

Håber på en løsning inden Avengers kommer! :)
Af CSP
Kan HBO i stedet ikke sørge for at komme ind i kampen og give os 4K HDR med høj bitrate i stedet for alt det totalt ligegyldige gøgl!!!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Pede8000 skrev:Lige præcis det jeg oplever. Ikke på Warner film, Hobitten, LOTR og faktisk heller ikke på Spiderman Homecoming (som de jo også skriver er en Sony/ Marvel udgivelse).

Håber på en løsning inden Avengers kommer! :)
Ud over at iTunes naturligvis har mere komprimeret lyd end skiverne, så kan man jo sige, at fordelen ved streamingmodellen er, at studiet blot kan sende et nyt lydspor til Apple og så kan de tilføje det kvit og frit for brugerne. Fejl kan rettes og kvaliteten kan opgraderes. Det er umuligt med skiver.
Brugeravatar
Af Pede8000
Ja, det må vi håbe de gør. Som det er nu, får jeg bedre lyd fra f.eks The Punisher på Netflix end jeg gør fra iTunes/ Marvel indhold.

Utroligt, men sandt.
Har du prøvet samme film fra disc? Punisher er jo en Netflix-serie og ikke redigeret af Disney, så hvis problemet ligger i filmstudiets evne til at lave et ordentlig lydspor, så er det jo ikke Apple TV eller iTunes, der er problemet, men filmen i almindelighed.

Jeg har kun ganske få film i både iTunes og på disc og ingen af dem er fra Marvel/Disney, så jeg kan ikke krydstjekke. Derudover, så er mit setup kun begavet med en Playbar (og 2x Play:1) og dets pseudo surround, så jeg er ikke sikker på, at en lyttetest vil kunne afsløre forskellen. Jeg har LOTR, Batman-triologien og Inception på både BD og i iTunes, men det kræver jo, at man har et setup, der kan afsløre forskellen.
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 103