Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af golfer
Hejsa

jeg har et Sony A1, som jeg har sluttet mit ATV 4k til, men jeg har problemer med indstillingen.

jeg har købt belkin HDMI fra Apple, men selv med SDR 4k og atomatisk indstilling af format, så slår apple tv selv Dolby Vision fra, så jeg skal ind og sætte instillingen til igen.

er der andre der har oplevet det samme og har et fix?

jeg har googlet og læst på en masse forums i udlandet men synes ikke mit problem er løst

pft

<B
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
HenrikT skrev:HA! . . .det har jeg først opdaget i aften. Har Sony KD-65XE9005, og når jeg har tændt Apple TV4K, kan jeg betjene den 100% med Sony remoten ?
Jep, virker på en del tv-mærker efterhånden :)

Apropos styring, så udvider de skridt for skridt. Har man en Airplay 2 højttaler (f.eks. HomePod) tilsluttet trådløst til Apple TV, så kan man nu også styre lydvolumen via Remote app'en til iPhone/iPad. Samt via stemmekommandoer til Siri.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
jramskov skrev:Interessant - hvordan finder man ud af om et TV understøtter det?
Altså styring via tv'ets egen fjernbetjening? Det virker over HDMI CEC, så de fleste nyere TV burde håndtere det.

Det kunne være, at vi skulle indflette en note i anmeldelser om punktet. Mange bruger jo efterhånden eksterne løsninger som Apple TV og Chromecast.
Af jramskov
bromberg skrev:Tillader mig at spørge her - Hvordan er oplevelsen af fodbold med viaplay på apple tv?
Jeg har en ATV4 + Samsung 40" fra 2008 - jeg har lært at leve med det O_O

Jeg droppede vores TV abbonnement ved Waoo (fiber) for nogle år siden og skiftede til ATV4. Har ikke haft andet siden. Der er ingen tvivl om at kvaliteten på f.eks. 3+ var bedre end Viaplay's tilsvarende stream af samme kamp. Jeg ved ikke om Viaplay har opgraderet siden, det har de muligvis, men jeg ønsker mig højere bitrate og skift til HEVC. Jeg er så til gengæld ret glad for at man kan pause og spole i deres streams - det er fedt f.eks. ved Formel 1 hvis man nu ser optakten eller analyserne bagefter lidt forskudt, så spoler man nemt forbi reklamerne.
Af jramskov
Rasmus Larsen skrev:
jramskov skrev:Interessant - hvordan finder man ud af om et TV understøtter det?
Altså styring via tv'ets egen fjernbetjening? Det virker over HDMI CEC, så de fleste nyere TV burde håndtere det.

Det kunne være, at vi skulle indflette en note i anmeldelser om punktet. Mange bruger jo efterhånden eksterne løsninger som Apple TV og Chromecast.
OK, tak for info - det lyder som om det bør fungere engang når jeg få taget mig sammen til at skifte til et nyt TV :)
Af ahp
Hej

Jeg har et LG B7 hvor jeg bruger LG's fjernbetjening til at styre Apple TV 4k. På fjernbetjeningen, der følger med Apple TV, er der knappen “Hjem”, som også virker med dobbelt-klik. Ved i om der er en tilsvarende knap/mulighed på LG fjernbetjeningen?
Af HenrikT
Rasmus Larsen skrev:
HenrikT skrev:HA! . . .det har jeg først opdaget i aften. Har Sony KD-65XE9005, og når jeg har tændt Apple TV4K, kan jeg betjene den 100% med Sony remoten ?
Jep, virker på en del tv-mærker efterhånden :)

Apropos styring, så udvider de skridt for skridt. Har man en Airplay 2 højttaler (f.eks. HomePod) tilsluttet trådløst til Apple TV, så kan man nu også styre lydvolumen via Remote app'en til iPhone/iPad. Samt via stemmekommandoer til Siri.
LÆKKERT!
Af HenrikT
bromberg skrev:Tillader mig at spørge her - Hvordan er oplevelsen af fodbold med viaplay på apple tv?
Har kun TV2Play, og det synes jeg egentlig er okay kvalitet.
Brugeravatar
Af Naiera
Så fik Hulu en opdatering og nu virker 24Hz IGEN ikke ordentligt. Man skulle tro at de bogstaveligt talt ingen hjerner har! Eller er det mon officiel politik fra Æble at 24Hz ikke må virke ordentligt? !:(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Har skrevet på den lidt on og off i noget tid. Her er nogle af de mest nyttige tips, som jeg ofte giver folk, når vi taler om Apple TV. Tænkte at disse tips kunne blive til en god guide - supplér meget gerne i kommentarfeltet, hvis I har nogle tips.

Guide: 9 tips til Apple TV

Se også mit indlæg i kommentarfeltet om skjulte menuer på Apple TV. Bl.a. til VPN.
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 103