Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mht manglende funktioner : De nye modeller er på Sonys hjemmeside nu, og 'sjovt nok' nævnes hverken PiP eller optagefunktion på noget tidspunkt. Det virker altså ej heller med 2016 TV / hardware. Se f.eks. under xd8505-series
Torben, hvad så med den indstilling der hedder opløsning? (lige under skarphed). Iøvrigt er jeg ganske tilfreds med tv'et men det er godt nok langsomt i menuerne og også i kanalskift. Billedet er suverænt men nogle gange ligner det at der er sne på skærmen i baggrunden agtigt?! Og så har jeg lagt mærke til at der er lys i siderne som flere har bemærket, hvilket er mærkeligt eftersom det er bagbelyst :-/
Hej,

Vil nogen give deres holdning til følgende indstillinger på mit tv?
Det blev kalibreret af Elgiganten ved køb, men jeg kan se det afviger en del fra den opsætning som flatpanels anbefaler. Burde jeg følge flatpanels i stedet? Jeg er ikke voldsomt imponeret af billedet som det er nu, synes det til tider virker lidt farveløst... Faktisk foretrækker jeg "standard" billedfunktionen...

Mine indstillinger:

Profil biograf prof
Lys:
Lys 30
Gamma 0
Sortniveau 50
Sort justering fra
Avanceret kontrastforbedring fra

Farvemætning:
Farvemætning 50
Farvebalance 0
Farvetemperatur Ekspert 1
Farvespektrum Auto
Levende farver Fra

Avancerede farvetemperatur:
Rød-justering max
Grøn-justering max
Blå-justering max
Rød bias 0
Grøn bias 0
Blå bias 0

Klarhed:
Skarphed 20
Reality Creation Fra
Mastered in 4K Fra
Reduktion af tilfældig støj Fra
Reduktion af digital støj Fra

Bevægelse:
MotionFlow standard
Film-tilstand høj
Den afviger kun på at farverne ikke er justeret på hverken 2-punkt eller 10-punkt. Jeg håber dog ikke du har givet penge for det der, for de har ikke gjort meget andet end at skifte til Biograf-profilen.
Torben Rasmussen skrev:Den afviger kun på at farverne ikke er justeret på hverken 2-punkt eller 10-punkt. Jeg håber dog ikke du har givet penge for det der, for de har ikke gjort meget andet end at skifte til Biograf-profilen.
Jeg har givet 500kr. Tænkte nok jeg blev taget ved næsen. Hvordan vil det ændre mit billed at følge flatpanels kalibreringen?
Jeg synes det ser ud til at være flere ting end farverindstillinger der ikke følger flatpanels?
Umiddelbart kan jeg kun se at finjusteringen mangler på farverne, men det vil ikke vælte dit verdensbillede at få dem tastet ind. Et korrekt billede SER mere mat ud end eks, standardprofilen, så det er helt klart noget man skal vænne sig til. Men det ser dog også mere naturligt ud...
Har lige opgraderet til Netflix 4k. Hvordan bør indstillingerne være på tv'et til det? Fx er der en Mastered in 4k mulighed, men den er grå og kan ikke ændres?
Jeg kan også se den automatisk skifter til biograf hjem? Hvilke indstillinger bruger I til Netflix 4k?
Jeg bruger de samme som jeg har angivet i anmeldelsen. Min skifter ikke til "Biograf hjem" med mindre jeg beder den om det.

En af de serier, som jeg synes ofte viser potentialet i 4K ganske godt på Netflix er "The Blacklist".
Nok det vigtigste er at sætte MotionFlow til tydeligt. så passer det med Lys 47-50 Kontrast på 87-90 Sortniveau 45-50 Farvemætning 50-53.

køre selv med:

lys 47
Kontrast 87
sort 47
Farvemætning 52
og resten efter Flatpanels.
er meget interesseret i dette tv..
Orker ikke lige læse 60 sider igennem :(

Er smart platformen blevet forbedret.. kan se seneste updatering er her 11/1 2016.

Skulle også være opdateret med HDR. Hvad inderbærer dette?
Smart platformen er pt ikke blandt de bedste, mangler dansk indhold og kanal skift går mere glat på blandt andet samsung. men om man vil se android blive bedre med tiden må tiden vise. Dog skal det siges Netflix og plex fungere faktisk ganske godt, jeg bruger dem uden problemer og har ikke brug for mere.

Billedkvalitet på dette tv er bestemt til den gode side i prisklassen, dog har jeg backlight bleeding i det ene hjørne ved kanalskift og mørke flader, der ikke er helt sorte, selvom det næste aldrig er tydeligt når filmen/tv køre er det noget jeg ligger mærke til. backlight bleeding er dog ikke kun et problem på sony men på led af alle mærker, tror det nogle gange er et lotteri på de enkelte skærme hvad man får.

Dette tv er ikke klar til rigtig HDR og bliver det aldrig. Smider du en blu ray eller en god netflix film på dette tv bliver du ikke skuffet og det er derfor vi er nogle der køber dette tv til en fornuftig pris.
Jeg har aldrig oplevet billedet være grynet (går jeg ud fra du mener) Nu er der jo stor forskel på kvalitet af tv kanaler/programmer, synes den gør det godt. Det er meget svært at bedømme en skærm i en butik,

Men prøv at stille MotionFlow til tydeligt og sæt lys op på max. så vil du opleve billedbehandling i super kvalitet.
Skal du kikke på tv i en butik og få den rigtige sandhed skal man næsten kende den korrekte indstilling for billedbehandling og så kikke efter fejl og bevægelse evner, ansigter skal fremstå tydelige og uden pixelering.

Nogle butikker har miljøer der er mere ala hjemmet, men i elgiganten vil de tv med mest pangfarver/kontrast fremstå bedst. Det sidste plasma tv jeg købte før sonyen, fremstod i butikken som det dårligste tv blandt de 10 nærmeste led tv, uanset pris. Men havde jeg købt det billigste led tv ville jeg med sikkerhed havde være skuffet. Jeg var rigtig glad for mit plasma i mange år frem.
Med grynet kan jeg bedst beskrive det som med pc spil hvor man har anti aliasing som udjævner kanter.
Ville tro den høje opløsning gav et mere udjævnet billede. Ala anti aliasing.
Det er ikke så meget farver Jeg har bemærket.
Men er tv kanaler ok på et 4 K led ?
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 102