Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jasser
viezel, Begge mine skærme var med grøn plamage men også med rødlige felter i både højre og venstre side.

Nr 2 var værst mht rødlighed - i venstre side.

Jeg har vænnet mig til flg indstilling:
Brightness 45
Contrast 70

Preset Modes:
Custom (R,G,B)
RGB Mode:
80,80,80
Af SniperKingDK
Jasser skrev:SniperKingDK, De 2 stks jeg har fået returneret var begge Rev 00.

Da jeg venter på nr. 3 som forhåbentlig er uden fejl, glæder det mig hvis der nu findes en Rev. 01.
nå, men så må jeg vel hellere prøve at få sat den til, nu det er den nyeste rev.
Jeg skriver så snart den er afprøvet.
Af mortend
Jeg har haft min 2408 (rev. A00) i en times tid nu. Flot skærm som pynter på mit skrivebord.

Men:
- der er to tydelige røde plamager i hver side af skærmen.
- der er udpræget forsinkelse på musens bevægelser. Lettere irriterende i Windows, men MEGET irriterende i et FPS (jeg spiller bl.a. lidt BF2).

Jeg vil låne noget udstyr og kalibrere skærmen, for at se om det hjælper. Og ellers overveje om det er en bytter (og håbe på at A01 er bedre), eller om jeg skal have en helt anden skærm.

Glæder mig til at høre andres erfaringer med rev. A01.
Af Jasser
I dag kom så skærm nr 3 - og det var selvfølgelig stadig Rev00 selvom jeg blev ringet op og skulle vente yderligere 1 uge da skærmen var i rest.

Nå men denne skærm har /næsten/ ikke en grøn plamage på midten og de røde områder i især venstre side er ikke /så/ tydelige.

Tilgengæld er højre side og nederste venstre hjørne lyssvagt/grønligt og det virker som om der denne gang er mange små hhv. røde og grønne plamager.

(Testet på forskelligt hardware)

ARGHH!
Af Fellix
veizel:
Jeg fik afhentet min skærm og returneret pengene, uden nogle fragtomkostninger.
Jeg køber snart en Eizo HD2441W i stedet for, selvom det er den dobbelte pris, føler jeg også jeg får det mere for pengene. De 5 års garanti trækker også op. Så må jeg så undvære komponent indgangen, og alle de andre indgange som Dell skærmen har, men efter min mening er det også værd at give afkald på for bedre billedkvalitet.
Af ko
SniperKingDK skrev:Nå, men så må jeg vel hellere prøve at få sat den til, nu det er den nyeste rev.
Jeg skriver så snart den er afprøvet.
Noget nyt om 2408WFP revA01, har du fået testet den? :)
Af SniperKingDK
Nu har jeg lige pakket skærmen ud....men men men jeg kiggede forgæves efter hdmi porten, og nu kan jeg se at det er en skærm der hedder: E248WFP, og det er jo sådan en jeg har fået :-( :-(
nu skal jeg finde fakturaen, og se hvad der står på den, for jeg er sikker på jeg har bestilt rigtigt (og betalt den rigtige pris)

Så nu bliver den ikke sat til, hvis den skal byttes. øvvvvvv
Af SniperKingDK
nå, jeg pakkede den ud alligevel, men den virker ikke, så det skal helt sikkert byttes.
nå jeg tænder på knappen, gnitre(lyd) + blikker ca. havldelen af skærmen(den anden del er sort) 4 gange og går så i sort. også hvis der ikke er dvi kabel tilsluttet.
Af Trust
Der er et nyt, relativt positivt review af Dell 2408WFP på TFT Central:
TFT Central
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med et inputlag på 63 ms så er det nok de færreste der ikke vil lægge mærke til det. Til FPS spil vil det højest sandsynligt være et ret stort irritationsmoment.
Af Jasser
Venter nu på min 3. skærm - teknisk support lovede at sende mig en ny (ej ombytning) og at det /skulle/ være en Rev 01 såfremt de havde en.

Han google i øvrigt imens jeg talte med ham og meddelte mig at der var flere i Holland der i disse dage modtog Rev 01 - så det bliver da lidt spændende.

Iflg en tråd på Dells forum har en angiveligt 'insider' meddelt at datoen for Rev 01 er 20 Maj.

- så er problemet vel bare, at såvidt jeg har hørt, får man ombytningsskærme hvis skærmen er mere end 20 dage gammel.
Af mortend
Min skærm er sendt retur og jeg har fået pengene igen minus 90,- Jeg kunne ikke leve med misfarvningen.

Sidder nu med en Samsung 2493HM med TN-panel, som sådan set er ok til prisen. Men der kommer en rigtig irriterende summen-lyd fra skærmen når den er tændt. Så den ryger også retur.

Det er ikke let...
Af Jasser
Og så kom nr. 3 - nu med så meget input lag at selv det at navigere i windows er et problem.

Stadig Rev 00 og med den samme inhomogenitet med røde og grønne plamager - især den velkendte røde i venstre side.

Og nu ved også jeg hvad der menes når den rødgrønne aura omkring tekst omtales..
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9