Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cloudy
KimKaos skrev: 8. mar 2025, 12:41 OneConnect - why ? Jeg fatter det ikke - på mine gamle Samsung´er sad det bare i vejen

Samsungs panel lotteri samt deres pixel opbygning - nej tak
One-Connect boxen ville jeg også undgå, hvis den har blæsere i. Panel lotteri - det er ellers ret klart på diverse fora og artikler, hvilke skærme bruger QD-oled og hvilke bruger Woled. I EU er det f.eks kun 65" som har QD-oled i S90D serien, hvorimod alle størrelser af S95D har det. Så er spørgsmålet hvilke type man foretrækker.
Brugeravatar
Af KimKaos
Du tror vel ikke at fordi vi nørder skriver om QD og 65" så er det almen viden - gu´ fanden er det ej - vi få frelste ved det men størstedelen af verden aner ikke hvad vi taler om

Vores lille fisketank er ikke verdenshavet og det nyder Samsung godt af og derfor gentager de deres forestilling igen i år - men for pokker hvor folk bliver pissesure den dag de tror at deres 77" er er QD men opdager de er blevet snydt og står med et WOLED

Ikke fordi det er et ringe TV men det er bare ikke det de tror det er

"Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid"

- A. Lincoln
KimKaos skrev: 8. mar 2025, 12:41 OneConnect - why ? Jeg fatter det ikke - på mine gamle Samsung´er sad det bare i vejen
Fordi det gør det muligt at lave tv'et tyndere, og det gør en kæmpe forskel når den skal op på væggen. Boksen kan jo gemmes i et tv møbel, så jeg ser ikke noget problem med den.
Det giver så ikke nogen fordel, hvis det bare skal stå på en fod.
Af PeterD
FrankieBoy80 skrev: 8. mar 2025, 20:49
Fordi det gør det muligt at lave tv'et tyndere, og det gør en kæmpe forskel når den skal op på væggen. Boksen kan jo gemmes i et tv møbel, så jeg ser ikke noget problem med den.
Det giver så ikke nogen fordel, hvis det bare skal stå på en fod.
Tyndere tv går så også hurtigere i stykker, siger denne 1 år gamle artikel, men omvendt klager producenterne, i deres tilfælde Samsung næppe, da de så har mulighed for at sælge en ny hurtigere.

"edge-lit TVs are inherently prone to significant durability issues, including warped reflector sheets, cracked light guide plates, and burnt-out LEDs due to concentrated heat"

"It didn't take 10,000 hours for issues to appear on our tested edge-lit TVs. Of the seven with visible uniformity issues, three started showing signs of deterioration at 2,200 hours of testing or sooner, which is around 1 year of use for a typical U.S. household"

https://www.rtings.com/research/thin-lc ... longed-use

"1 år".... Lyder lidt bizart (!), men Rtings plejer jo at stå inde for deres tests ?
Af cloudy
KimKaos skrev: 8. mar 2025, 20:35 Du tror vel ikke at fordi vi nørder skriver om QD og 65" så er det almen viden - gu´ fanden er det ej - vi få frelste ved det men størstedelen af verden aner ikke hvad vi taler om
Præcist, så de fleste ligeglade med hvad type oled panel de har og for dem er det ikke et lotteri. Det er heller ikke et lotteri for dem som går op i om en Samsung skærm bruger et WOLED panel, da disse oplysninger findes på nettet.

https://forum.setcombg.com/samsung-%D1% ... ost1070782
Brugeravatar
Af KimKaos
Og så er det ok at lade folk tro de har den nyeste teknologi fordi de ikke ved bedre?

Nej gu´ er det ej - man skal være ærlig - fortælle klart og tydeligt hvad der er i æsken og ikke gemme oplysningerne bag koder

Og så tager du fejl - de er ikke ligeglade de ved bare ikke bedre fordi typer som dig føler det er ok at småsnyde folk
Af cloudy
Det er ofte set, at en person forsvarer de svage mod de rige på hykleriets alter. Jeg ønsker også Kim's hjælp til min nyindkøbte 50" skærm, som har for dårlige synsvinkler. Eller var det mit ansvar at researche om den pågældne model havde IPS eller VA panel ? Det er trods alt synligt. Men ville du, Kim Kaos, kunne se forskel på en QA55S90DAUXMV og en QE55S90DAEXXH ?

Omkring One-Connect boxen i S95D serien, så har den ikke blæsere:
Billede
Af PeterD
Vi kan jo være ligeglade med hvad folk vælger. Det er op til dem selv, men vi kan påvirke den ved at finde fordele og ulemper ved alle skærnene og så klæde dem bedst på, så de ved hvad de vælger og ikke en eller anden random butiksansat der tager valget og får provision fordi man bliver i tvivl i butikken
Syntes stadig jeg er i vildrede ift hvilke kompromis jeg vil indgå..

Overvejer at beholde mit 55QN90A QLED lidt endnu. Tvet er egentlig godt, men fortrækker bedre sort billedkvalitet.. Bortset fra et par pixelfejl har jeg været nogenlunde tilfreds med denne model..

Ved bare ikke om jeg er klar til at smide mange tusinde på noget jeg er itvivl om. Kan ikke lide LG’s design. Hader one connect bokse, men syntes det er øv at S90D ikke har QD-OLED i 55”.

Hmm
Brugeravatar
Af Radiomanden
Der er jo andre TVer end LG, og der er også Samsung uden One Connect, derudover er der mange andre fabrikater, så mulighederne er ikke udtømt.
Brugeravatar
Af KimKaos
Så køb en S90D 65" og få QD-OLED

Eller vent et par mnd. så har de alle udsalg

Kan du nøjes med en 55" så koster en S95D omkring de 12.000
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7