Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvis de oplysninger om LG's B6 i 55 & 65 holder vand - giver det så overhovedet mening at kigge på de her nye skærme? Sonys nye top skærme koster jo stort set det samme. O_O
Senest rettet af Ryan76 21 jul 2016, 09:33, rettet i alt 1 gang.
Ryan76 skrev:Hvis de oplysninger om LG's B6 i 55 & 65 holder vand - giver det så overhovedet mening at kigge på de her nye skærme? Sonys nye top skærme koster jo stort set det samme.
Jeg var desværre ikke med i London, da det ikke lige passede sammen med ferieplanlægning, men den demonstration jeg så af Backlight Master Drive-prototypen på CES var ret imponerende.

Det lyder som om, at ZD9 ikke når de samme 4000 nits som prototypen (og jeg er heller ikke fortaler for at man skal blæses ud af stuen med ekstrem lysstyrke i stuen), men den var imponerende. Det kan man ikke tage fra den. Den gav dele af billedet en nærmest funklende effekt og så ud til at kunne styre lyset mere præcist end f.eks. Panasonic DX900.

Andre fordele og ulemper ift. OLED, men utvivlsomt lovende, synes jeg.
Det bliver da godt nok spændende med den ZD9 ! Prisforskellen fra 75" til 100" modellen er da også til at få øje på :)

Men er meget spændt på hvordan performer ved visning af HDR indhold i forhold til DX900 !
Hvis den ikke gør det markant bedre bliver det nok svært for Sony at sælge mange af dem.
Jeg overvejer at købe et nyt tv meget snart. Hvor meget mere får jeg for pengene ved at vælge XD93 fremfor XD85. Jeg tænker 55" er fint til mig.

3D er ligemeget for mig, og det virker til at være den eneste tydelige forskel når jeg sammenligner de to modeller på sonys hjemmeside.

Og er der nogle der ved om Sony TV stadig har Variabel output lyd, så jeg kan styre lyden på min Emotiva forstærker via fjernsynsets fjernbetjening?

Edit: Og et sidste spørgsmål. Kan begge fjernsyn hænges op med et standard ophæng, eller skal man anvende det der mærkelige sony beslag?
Det er jo to forskellige paneltyper hvor XD93 har VA panel og XD85 har IPS.
Dog er de begge 8 bit.

Derudover så er de begge kantbelyste men XD93 kan nå op på de 1000 nits som vil gøre stor forskel ved visning af HDR indhold. XD85 ligger på max 400 nits.

Så den store forskel ligger vel i at XD93 er noget bedre/egnet til at vise HDR indhold end XD85.

Angående variabel output lyd må jeg melde pas, måske andre kan sige noget om dette ?