Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

claustrier skrev:Bilka har lige - efter henvendelse fra Forbrugerklagenævnet - besluttet at refundere pengene for mit Samsung tv, der tidligere har fået skiftet panel 'på kulance', men straks efter fik nye 'besøgende' bag panelet. Jeg er glad, nu skal jeg bare have fundet et tv uden husdyr. Sony?
Tillykke med udfaldet.
Desværre kan man ikke endnu købe et tæt LCDpanel uanset fabrikat. Sony's paneler fabrikeres i øvrigt af Samsung, der leverer 60% af samtlige panelser på verdensmarkedet. Men også andre fabrikanter har problemer med de små kryb og ikke kun i TV LCD-skærme.
Prøv bare at Google. Jeg har ikke fundet een producent, der er fejlfri. Desværre.
Test skærmen løbende og returner straks til sælger. Hold sælger ansvarlig iht Købeloven ligesom der sikkert er sket her.

FlatpanelsDK har en fremragende test, så man kan undersøge om skærmen har tordenfluer. Undrsøgelsen gøres nemt ved at downloade testen på pc, og derefter via HDMI kabel overføre billedet med fuld skærm til TV'ET.
HenrikA skrev:Har fået ombyttet mit Sony 49X85 pga. tordenfluer, dog uden forbehold eller nævneværdige sværdslag fra Sony's side- Reklamationen kørte gennem Securator, men ombytningen skete på Sony's 2 års garanti.
Bliver spændende at se, om jeg skal igennem samme øvelse igen til næste sommer.
Kontaktede du Sony direkte, eller forhandleren?

Mit 46" Sony W905A har også fået 2-3 tordenfluer i venstre side af panelet. Det er virkelig utroligt, for jeg har været utrolig opmærksom på om der har sidde tordenfluer på mig når jeg kom hjem henover sommeren. Og jeg havde aldrig TV'et tændt samtidig med at jeg havde vinduer åbne. Jeg bor i øvrigt i byen.

Jeg købte mit TV hos Wupti med udvidet forsikring, hvis det gør nogen forskel. Jeg oplevede utrolig god service i forbindelse med købet af TV'et da de uden pis ombyttede det første jeg fik, som havde to stuck pixels.

Jeg har ikke taget kontakt til nogen ang. problemet endnu da jeg egentlig leder efter noget brugt plasma. Og gerne vil have det på plads før jeg evt. skal undvære dette i en længere periode.

Men ja, det er bestemt ikke kun Samsung-fjernsyn der har problemer med tordenfluer. Forresten er det Samsung der laver panelerne til, i hvert fald nogle, af B&Os LCD-fjernsyn. Jeg overværede teknikeren på mit forrige arbejde skille sådan et panel ad for at fjerne to tordenfluer. En reparation der endte med at koste omkring 2500Kr. Men bestemt heller ikke for sarte sjæle da LCD matrix og difuser-lag skal pilles fra hinanden. Jeg var meget imponeret over at han formåede at gøre dette uden at der kom alt muligt skidt med ind i panelet samtidig.
Tog først fat i Sony Support, med det forventede resultat. Sony i Århus er desværre lukket, så det blev via forsikringen hos Securator sagen blev håndteret. Men som jeg skrev, var det ikkeforsikringen som ombyttede skærmen, men Sony. Ved ikke hvilken service der er på Wupti forsikringer, men jeg fik en låneskærm mens min egen var ti rep., dog kun 32", men trods alt bedre end ingenting.