Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Okay.. Jeg ved ikke så meget om TV og teknik. En kollega som fortalte jeg skulle prøve at slå opskalering fra...

Anyways.

Jeg har en mærkelig opdagelse med TV´et. Hvis jeg ser TV, så er billedet som sagt dårligt. Er der bevægelse eller skiftes der f.eks. scene, så kommer der en del tydelige fejl.

Ser jeg Netflix (HD), så er der ingen problemer. Billedet hænger ikke, når der skiftes scene, eller hakker hvis der er meget bevægelse. Nogle som har nogle ideer / teorier? :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo muligt, at tuneren simpelthen er ringe, men som udgangspunkt så bør du lige tjekke at signalstyrken og kvaliteten er høj nok dvs. at det ikke bare er støj på signalet.
Fakerolex, hvad er din source ? Er det ekstern sat boks eller er det signal direkte ind i TVet via digital, jordbaseret antenne ? Jeg har begge dele, og oplever ingen problemer.

Opskalering er ikke et problem er jeg sikker på, det klarer TVet til UG. Jeg er nærmere mere bange for at den version du har fået kun er 100hz og ikke de 200hz som HDMI 2.0 versionen har. Er din source med sat boks, kan du sikkert også justere det ind så det passer bedre til TVet, men det kommer jo så an på om det er en satboks du bruger?

Torben, jeg har ikke link til annoncen fra Elbanditten, mener heller ikke den lovede HDMI 2.0, men det lover eks Wupti.com og andre sider der har TVet

http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hi ... 2201270000

.... Elgiganten skriver dog 100hz i teksten, men under specifikationer står der 200hz. Så det er lidt underligt det de har haft gang i :) Mange har fået 2.0 versionen, andre har fået 1.4 versionen, som tilsyneladende også opdaterer dårligere.

Lynelektriker, håber du får fat i den rigtige version, de har den på lager og har sendt ud af den, det kan jeg vidne om :) De kan bare slå op på side 5, så er der verificering :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan jo ikke bruge informationerne fra andre forhandlere til noget, da de med ret stor sandsynlighed reklamerer for den nye model.
Det har jeg heller aldrig gjort. Jeg konstaterer bare at Wupti reklamerer med det TV som jeg og en del andre har fået tilsendt fra Elgiganten, og andre tilsyneladende har fået en anden version tilsendt.
@dinpin, your TV is same as mine, its the HDMI 2.0 version (on HDMI port 1) and 200hz.

It has these numbers:

Version: V8-MT51F01-LF1V710
Chassis: MT51

HDMI 1.4 versionen har tilsyneladende disse numre:

Version: V8-MT51F01-LF1V426
Chassis: MT51
@rimini Dit tv har kun 100 Hz, den nye model er ikke med 200 Hz, eneste forskel er HDMI 2.0. Det er bare reklame stunt om man vil. Desuden er hverken den nye eller gamle model med HEVC, så det kan ikke være 4K netflix du ser. Så burde du have en kategori der hedder 4K, samt det står ved tingene inden du går ind.
Thomson er ikke engang en af de "godkendte" mærker til at vise 4K netflix. Der er mange 4k tv derude som har HEVC, men ikke kan vise 4k netflix.

Jeg undrer mig dog stadig meget over at de åbenbart har haft begge modeller, og nogle har været heldigere end andre.. Jeg har selv modellen uden 2.0.. Jeg er dog ligeglad, købte det ikke for 4K.
Hej,

Mit er 200 hz og HDMI 2.0..... (V710 modellen)

Jeg ved ikke hvad HDMI 1.4 modellen har, da Elgiganten skriver både 100hz på deres side og 200hz under specifikationer.

Wupti har de rigtige oplysninger.....

http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hi ... n-55uz8766

og det har Thomson også selv .....

http://www.thomsonstb.net/dk/products/t ... 2/55uz8766#

og så er den ged vist barberet.
Det er vist bare fordi Thomson ikke er en af de store drenge, men det der derfor Elgiganten skriver begge dele :-)

Men jeg tror lidt, at det tv Elgiganten sælger nu til 15k det er modellen med HDMI 2.0 (Elgiganten Sverige bekræfter i hvert fald at det har HDMI 2.0), og det er så dem de er kommet til at sende ud til nogle, bl a dig :-)
Af KevinMn
Nej slet ikke! Det er en klar forbedring i forhold til mit gamle 50 Hz tv :) Jeg tror bare at dem med problemer, ikke har et super signal, og det så er der fejlen ligger.