Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
Letten skrev:
lennon skrev:Det typiske dilemma . Skal man gå på kompromis med billedkvalitet og vælge et lydløst LCD/LED, - eller skal man vælge det ubetinget bedste billede(Pana Samsung plasma) og acceptere noget støj . . ? !
...og 3 gange så højt strømforbrug og 10-20 gange så dyre 3D briller.
Strømforbruget er højere på Pana ja, men købsprisen pr tomme lige nu, så meget lavere, - at strømbesparelsen alene vil tage adskillige år at tjene hvem .
Der kan være mange gode grunde til at vælge nævnte LG, men strømforbrug og 3D performance/brillepris ville ikke være tungen på vægtskålen for mig
Senest rettet af lennon 25 okt 2011, 10:15, rettet i alt 1 gang.
Af Frillen
Om hvorvidt man skal vælge et plasma eller LCD/LED må jo komme an på, hvad man mest er til!
Rent personligt kan jeg ikke se den store forskel på billedkvaliteten fra den ene type til den anden - De har begge fordele og ulemper, og iøvrigt så falder billedkvaliteten jo på plasmaskærme med tiden (Har jeg hørt)

Angående testen af LG LW980W, så virker det som et ret godt TV, som dog på nogle punkter ikke topper helt, men hvilket TV gør det?
Da jeg selv er en lykkelig ejer af et LG42LW550W, så bevæger jeg mig ofte rundt i http://www.avforums.com/forums/lg-forum/ og følger da også tråden der omkring LW980W modellen, og det er ret morsomt nogle gange at se, hvor perfektionistiske nogle bestemte medlemmer der er!
Langt de fleste har aldrig set modellen i aktion, men bliver negative, hvis bare det rygtes at enkelte ting ikke er fuldstændigt i top!
Der er nogle mennesker, som kun leder efter fejl, og ikke bestiller andet end at ombytte deres TV, de finder formentligt aldrig et TV de bliver tilfredse med - Stakkels koner de har :D

Nå, det var et lille sidespring, men hvis jeg havde 20 af de tunge, så kunne jeg da godt finde på at spendere dem på LW980W!
Ikke at jeg er utilfreds med mit nuværende TV, men det lyder da som et rigtigt lækkert TV :)
Af lennon
Frillen_ Nu nævner du AVforums.com . Som jeg læser deres test, så er afstanden mht rå billedkvalitet LG980 vs PanaVT30 ( - og Samsungs plasma) noget større end hvad Flatpanels konkluderer .
Ellers enig, skulle jeg vælge LCD idag kunne det snildt blive LG .
Af JesperKeller
Holm86 skrev:
JesperKeller skrev:Havde faktisk regnet med jeg skulle have haft LG'en. Men med så meget genskær kan jeg godt se på det at jeg skal finde mig en anden.

Tror istedet jeg vil satse på Philips PFL9706! Moth Filter skulle være en kæmpe success!
Philips ser rigtigt godt ud. Bare meget meget dyrt synes jeg. Selv 46" koster over 20k.

Mon snart der kommer en test af dette tv??
Hehe ja så sandt. Det bliver først til Januar at jeg skal købe den, så håber på at noget december udsalg får presset den godt ned!
Rasmus Larsen skrev:Testen af LGs LW980W med Nano LED-teknologi er nu online. Vi har testet 55" 55LW980W. Nano-modellerne byder også på Cinema 3D, Smart TV, USB-optagelse, Dual Play og meget mere.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1319114529

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)

Hei!

Først og fremst takk for en fin test. Jeg har ventet på denne testen lenge og nå er den endelig her. Jeg vurderer å kjøpe enten LW980W eller UE55D8005 (LED) men er blitt veldig usikker etter å ha lest begge testene. Kan du hjelpe meg med å fortelle hvilket av de 2 tvene er totalt sett best og hvilken av to to tvene er egentlig din favoritt?

På forhånd takk!
Af ZanZan
Nu har jeg skimmet en hel del af tråden om LW980 på avforums, og en enkelt post skræmmer mig lidt - nemlig den hvor de snakker omkring antallet af blokke.
Regarding the LED blocks, the service manual states this:

XXLW980T/W/S/G
47inch : H(8) * V(9) = 72Block
55inch : H(8) * V(12) = 96Block

XXLW950T/W/S/G
47inch : H(24) * V(10) = 240Block
55inch : H(24) * V(12) = 288Block

XXLW770T/W/S/G
42inch : H(12) * V(4) = 48Block
47inch : H(12) * V(5) = 60Block
55inch : H(16) * V(6) = 96Block

....but the LG website says 240 blocks (for 47" 980T.) So what's the 950T? Just thought I'd add to the confusion.
http://www.avforums.com/forums/15643623-post559.html

Kan det have sin rigtighed at 980 har FÆRRE blokke end 950'eren?

Antallet af blokke syntes meget tydeligt på denne video (8 horizontalt, 12 vertikalt):

http://www.youtube.com/watch?v=k_eDHDcz ... detailpage
alanrosa skrev:
Rasmus Larsen skrev:Testen af LGs LW980W med Nano LED-teknologi er nu online. Vi har testet 55" 55LW980W. Nano-modellerne byder også på Cinema 3D, Smart TV, USB-optagelse, Dual Play og meget mere.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1319114529

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)

Hei!

Først og fremst takk for en fin test. Jeg har ventet på denne testen lenge og nå er den endelig her. Jeg vurderer å kjøpe enten LW980W eller UE55D8005 (LED) men er blitt veldig usikker etter å ha lest begge testene. Kan du hjelpe meg med å fortelle hvilket av de 2 tvene er totalt sett best og hvilken av to to tvene er egentlig din favoritt?

På forhånd takk!

Hei igjen Rasmus!

Er det mulig å få et svar fra deg på min henvendelse over?

På forhånd takk!
Af knudknud3
Jeg har et spørgsmål til strømforbruget efter kalibrering.
Ved 2D falder forbruget fra 130,5w til 85,5w. Godt.
Ved 3D stiger forbruget fra 145w til 190w. Dårligt.
Jeg mener ikke at have set en stigning i effektforbrug
efter en kalibrering før. Hvorfor ???

Et andet spørgsmål drejer sig om skærmbeskyttelsen af plexiglas.
Er det et særligt hårdfør plexiglas, eller er det den velkendte slags, der bliver ridset blot man ser på det.
Rensemiddel efterspørges - tak.

Mine tidligere fjernsyn har alle haft glasbeskyttelse.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
lgowner skrev:
Rasmus Larsen skrev:PS3 laver bare split-screen, og så er det selve Tv'ets software som deler billedet på midten og derefter viser det interlaced, hvorefter Dual Play 3D-brillerne (som er modsat af hinanden) trækker information ud af billederne.

i din artikel nævnes det kommer til alle cinema 3D modeller senere, og det var jo reelt på dem først, så jeg forstår ikke hvad anderledes er på 980 end den splitscreen som en 650 model allerede kan lave idag?
du beskriver samme info herover, som igen altså også virker på eksisterende cinema 3D modeller.

Hvis du mener briller bliver tilgængelig i håndkøb så er det jo ikke softwaren eller tv't her, som afgør det eller om det virker. så er det jo en type brille som man kan lave selv, hvis man har 2 sæt liggende som man ikke har noget imod at trykke glassene ud på og bytte rund på dem, så er det løst.

brillerne kan allerede købes under phillips mærket her (dog til 497,- for 2 sæt)
Ja, umiddelbart kan jeg heller ikke se begrænsningen. Det er muligt, at alle modellerne kan, men at LG bare ikke promoverer det på de billigere. Jeg har desværre ikke adgang til en af de andre modeller lige nu, så jeg kan ikke selv afprøve, men det kunne være sjovt at høre fra nogen af brugerne herinde.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nero skrev:hvis jeg skulle nevne en ting som jeg finner virkelig, virkelig negativt ved dette tv så er det ikke refleksjoner i skjermen, dette kan man tross alt gjøre noe med, for eks persienner..

det som virkelig plager meg er at local dimming ikke kan aktiveres under 3d visning! da faller jo hele vitsen med dette systemet bort, 0,14 cd/m2 under 3d visning er for dårlig av dere LG, Det er jo local dimming systemet man betaler mest for i dette tv!!!

Et spørsmål til Rasmus: Har LG sagt at dette kan ordnes via firmware oppdatering?
Lite gjennomtenkt synes jeg !:(
Nej, jeg har ikke fået nogen melding omkring dette, men jeg skal prøve at undersøge det.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hbar skrev:Hej Rasmus - Du skriver som en tidligere bruger nævner at Dual play ikke er så godt og kommer i en fremtidig firmware til de andre LG skærme.

Jeg har et LG 55LW650W og jeg prøvede at smide GT5 på som understøtter 3D og da jeg så kørte i 2 player ville jeg vælge Over/Under 3D funktionen, men denne findes ikke. Er det sådan en funktion som er tilgængelig på denne model du har testet eller er der en desideret dual play funktion i menuen ?
Ja, på LW980W er både over/under og side/side tilgængelig fra 3D-menuen.
alanrosa skrev: Hei!

På forhånd takk!
Samsung D8005 er bestemt et rigtig fint Edge LED baseret Tv, men jeg er ikke i tvivl om, at LW980W placerer sig et niveau eller to over hvad angår billedkvalitet. Og så foretrækker jeg 3D-implementeringen på LW980W fremfor D8005. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
ZanZan skrev:Nu har jeg skimmet en hel del af tråden om LW980 på avforums, og en enkelt post skræmmer mig lidt - nemlig den hvor de snakker omkring antallet af blokke.
Regarding the LED blocks, the service manual states this:

XXLW980T/W/S/G
47inch : H(8) * V(9) = 72Block
55inch : H(8) * V(12) = 96Block

XXLW950T/W/S/G
47inch : H(24) * V(10) = 240Block
55inch : H(24) * V(12) = 288Block

XXLW770T/W/S/G
42inch : H(12) * V(4) = 48Block
47inch : H(12) * V(5) = 60Block
55inch : H(16) * V(6) = 96Block

....but the LG website says 240 blocks (for 47" 980T.) So what's the 950T? Just thought I'd add to the confusion.
http://www.avforums.com/forums/15643623-post559.html

Kan det have sin rigtighed at 980 har FÆRRE blokke end 950'eren?

Antallet af blokke syntes meget tydeligt på denne video (8 horizontalt, 12 vertikalt):

http://www.youtube.com/watch?v=k_eDHDcz ... detailpage
Jeg er ved at undersøge dette nærmere.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
knudknud3 skrev:Jeg har et spørgsmål til strømforbruget efter kalibrering.
Ved 2D falder forbruget fra 130,5w til 85,5w. Godt.
Ved 3D stiger forbruget fra 145w til 190w. Dårligt.
Jeg mener ikke at have set en stigning i effektforbrug
efter en kalibrering før. Hvorfor ???
Det er en fejl. Der skulle have stået 190 W for 3D i begge felter. Jeg ændrede ikke rigtig på lysstyrken i forbindelse med 3D, så derfor forbliver den stort set uændret. Samtidig skal det dog siges, at strømforbruget ved 3D godt kan sænkes ved 3D-visning i mørke rum, fordi 3D-brillerne lader en del lys passere.
Et andet spørgsmål drejer sig om skærmbeskyttelsen af plexiglas.
Er det et særligt hårdfør plexiglas, eller er det den velkendte slags, der bliver ridset blot man ser på det.
Det virker ikke super robust, så jeg tror godt der kan forekomme ridser, hvis småbørnene leger med legetøjsbiler på skærmen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13