Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af trykkertor
Jeg ved ikke hvad autodimming er, men den har en eco-funktion.
Den skruer op og ned for lysstyrken i tv-et efter hvordan lysforholdene i dit tv-værelse er.
Brugeravatar
Af Jonas B
trykkertor skrev:Jeg ved ikke hvad autodimming er, men den har en eco-funktion.
Den skruer op og ned for lysstyrken i tv-et efter hvordan lysforholdene i dit tv-værelse er.
Ved ikke om det er samme princip??? :) (forklaring følger) Men ved du om man kan slå det fra???

Auto-Dimming forklaring!

Auto dimming går i sin enkelthed ud på, at C8705 dæmper lysstyrken på skærmen, når der vises et billede, som indeholder en sort eller næsten sort baggrund (f.eks. rulletekster). Det kan virke generende, fordi skærmen derved varierer op og ned i lysstyrken, når der f.eks. vises mellemscener i en film, hvor scenen indeholder en næsten sort baggrund.

Effekten kan være distraherende i praksis, men er dog afhængig af hvilken slags videoindhold man afspiller. Jeg ville dog ønske, at Samsung have indbygget en mulighed for at slå dette fra i skærmens menu. Da jeg heller ikke bryder mig om funktionen.

Mvh
Jonas B
Af viol8r
Jonas B skrev:Er der nogen der ved om dette tv er udstyret med auto-dimming???

Mvh
Jonas B
Det har ikke auto-dimming på samme måde som forrige års modeller havde (der ikke kunne slås fra), hvorved en kalibrering var tæt på umulig.
Kan dog huske, at det på deres LCD's kunne slås fra i service menuen.
Af Mysen
Er der nogen, der ved hvordan man finindstiller film fra dlna medieafspilleren. Jeg kan kun finde de gængse kontrast, lysstyrke osv.

Jeg savner især at fortælle tv'et at mkv-filerne indeholder en ripped bluray og et format, der kører med 24 billeder i sekundet, men jeg kan ikke slippe af med panoreringshakkeriet.
Af THM
lyder som et super fedt tv, dog synes jeg menu systemet lyder til at være unødvendigt avanceret i forhold til panasonics :s
Af bantam
bantam skrev:Kommentar til, at billedet bliver mørkere, når man betragter det ovenfra i en relativt skarp vinkel:

Dette er ikke specielt for Samsung PSxxC7705 og jeg mener ikke at det har relation til 3D, men må være en egenskab ved kontrastfilteret. Helt det samme gør sig gældende for Panasonic VT20 og Pioneers 9G plasma-TV.
Jeg har netop haft lejlighed til at kigge på et 63C7705 i en lille times tid (uden måleudstyr - men dog med lidt testbilleder): Det er meget udpræget, at billedet bliver mørkt (meget), når man kigger ned ovenfra. Det betyder, at man skal et stykke væk fra 63"-udgaven for at en ændringen i betragtningsvinklen ikke skal gøre billedet mørkere. I langt de fleste praktiske opstillinger kan jeg dog ikke forestille mig, at det udgør et problem - men det er voldsommere end på VT20 og Pioneer 9G - sikkert som funktion af "jagten på sort" under dagslysforhold.
Af lennon
bantam skrev:
bantam skrev:Kommentar til, at billedet bliver mørkere, når man betragter det ovenfra i en relativt skarp vinkel:

Dette er ikke specielt for Samsung PSxxC7705 og jeg mener ikke at det har relation til 3D, men må være en egenskab ved kontrastfilteret. Helt det samme gør sig gældende for Panasonic VT20 og Pioneers 9G plasma-TV.
Jeg har netop haft lejlighed til at kigge på et 63C7705 i en lille times tid (uden måleudstyr - men dog med lidt testbilleder): Det er meget udpræget, at billedet bliver mørkt (meget), når man kigger ned ovenfra. Det betyder, at man skal et stykke væk fra 63"-udgaven for at en ændringen i betragtningsvinklen ikke skal gøre billedet mørkere. I langt de fleste praktiske opstillinger kan jeg dog ikke forestille mig, at det udgør et problem - men det er voldsommere end på VT20 og Pioneer 9G - sikkert som funktion af "jagten på sort" under dagslysforhold.
Hvad har du ellers og sige om den ? Det påstås jo at den måske afviger synligt fra 50" versionen - men det kræver sikkert en side-by-side test
Af bantam
Jeg har faktisk et par observationer mere omkring 63C7705:

Jeg er overrasket over, at 24p tilsyneladende ikke håndteres optimalt uanset om "Cinema Smooth" er slået til eller ej. Den eneste kur er at slå Cinema Smooth fra og slå Judder Canceller til. Dette er ikke en optimal løsning, da Blu-ray dermed ikke gengives judder-frit uden frame-interpolation. Jeg skal gerne kigge på det igen ved lejlighed (for jeg kan næsten ikke tro på, at et moderne TV ikke klarer 24p - jeg er nødt til at træde et skridt tilbage og vurdere igen om jeg har set forkert) - men lige nu er jeg ikke i tvivl om, at Pioneer 9G (som jeg bruger til reference) og Panasonics plasma-TV klarer denne disciplin væsentligt bedre.

Derudover udviste TV'et chroma/luma-alignment-problemer (tekstbogeksempel, helt mage til eksemplet på Spears & Munsil-test-BD'en), hvilket er en decideret fejl.

Line-bleed var udpræget.

Eksemplaret udviste retention - men jeg havde ikke tid til at teste om noget af det faktisk var burn-in.

TV'et kunne drage nytte af en instrumentassisteret kalibrering af gråtoneskalaen: Der var klare tegn på at blå brændte ud i de lyse områder og dermed virkede f.eks. lyse skyer lyserøde.

TV'en håndterer whiter-than-white korrekt - men i dette tilfælde var det så "pinker-than-pink"... men det løses som sagt med en kalibrering.

EDIT: Jeg fik ikke checket firmware-versionen - måske er firmwaren kilden til 24p-problemet.

Jeg glemte at nævne, at der tilsyneladende er noget signalbehandling/en form for støjreduktion, som ikke kan slås fra i brugermenuen (det kommer til udtryk på DVE HD Basics i film-grain på farvebrættet i klippet med pigen med det røde hår, hvor film-grain'en mister noget "liv").

Måske er det dette, der driller 24p - men det er kun et gæt.
Af trykkertor
Lyder for mig til at du har set et tv der er brugt mindre end 30 timer.
For Linebleed bliver markant bedre efter 60+ timers brug.
Ellers tror jeg ikke du har set forkert på 24p.
For det har jeg selv konstateret. 24p er ikke flydende hos mig.
Retention er også meldt om at blive mindre fremtredende efter en brugsperiode.
Så er det korrekt antaget af mig den model du har kikket på er sprit ny, og knapt brugt nogle timer?
Af bantam
Jeg ved desværre ikke hvor længe den har været i drift - det er en udstillingsmodel.

Hvis/når jeg får tid, vil jeg gerne kigge ind og kontrollere 24p igen - og så kan jeg jo vende tilbage senere og kontrollere line-bleed (og måske forhøre mig om, hvor længe det har stået i udstillingen).
Af MBT
Jeg går og overvejer om jeg skal købe Samsungs C7705 Plasma. Jeg går efter en 50", og god 2D såvel som 3D-Billedkvalitet. Samsung C7705 trækker en del i mig, den er flot og slank, og skulle have god billedkvalitet. Men, jeg er meget i tvivl om det skal være denne skærm fra samsung, eller om det skal være Panasonics VT20 model..?
Jeg spiller lidt Ps3 spil en gang i mellem, og da jeg kan se, at Rasmus ikke har anbefalet Samsung V7705 som 3D målgruppe, er jeg en del i tvivl om, hvilken jeg skal vælge?
Af Gavin
Har du overhovedet læst testen af C7705? :)

Bare for at tage en meget lille del ud af testen:

"C7705 er også meget tæt på vores reference 3DTV Panasonic VT20"

Synes ihvertfald af C7705 klare sig rigtig godt i 3D.
Det er dog meget begrænset hvor meget jeg har fået det brugt. Der er jo ikke rigtig noget 3D indhold endnu. Men de 3D klip jeg har prøvet med, det har været rigtig godt! :)
Af MBT
Jaa selvfølgelig har jeg da det..
Men ud fra det at den ikke er anbefalet til 3D-Målgruppe, og at der er mange der har problemer med Buzz-støj, er jeg nu kommet en del i tvivl.!?
Af bantam
trykkertor skrev:Lyder for mig til at du har set et tv der er brugt mindre end 30 timer.
For Linebleed bliver markant bedre efter 60+ timers brug.
Jeg har lige checket: TV'et er iflg. faktura to måneder gammelt og har kørt i udstillingen ca. 8 timer dagligt, 5 til 6 dage om ugen. Line bleed virker ikke specielt generende ved alm. brug - men der er selvfølgelig situtationer, hvor man lægger mærke til det, hvis man ved, hvad man skal kigge efter.
trykkertor skrev:Retention er også meldt om at blive mindre fremtredende efter en brugsperiode.
Set i lyset af, hvordan TV'et er blevet brugt (udstilling, dynamisk indstilling med PS3-spil som primær kilde) er det egentligt forståeligt, at der er spor (der virker som burn-in) efter statiske elementer på skærmen.
trykkertor skrev:Ellers tror jeg ikke du har set forkert på 24p.
For det har jeg selv konstateret. 24p er ikke flydende hos mig.
Jeg dobbeltcheckede 24p-afspilning igen (kilde og TV) - og jeg er stadig ikke helt overbevist om, at det fungerer optimalt - men for at komme nærmere svaret på, om det fungerer helt korrekt, vil jeg være nødt til at teste apparatet i længere tid og under forhold, som egner sig bedre til test (testudstyr, omgivelser, lys, ro(!)). Men på den anden side set: Hvis man kan være i tvivl, vil de fleste nok acceptere 24p-implementeringen på dette apparat.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13