Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der støj fra din PSxxC7705 model?

Af abemand666
trykkertor skrev:Har du stadig mulighed for fortrydelse?

Det med de 30db er visst nok meget individuelt efter servicemanden der hører.
(Jo ældre mand, jo mindre hører han).
Nogle har været hældige, andre får ikke hjælp.

Kan ellers bare fortælle at jeg irriterede mig meget over buzz i starten. Men efter at have godtaget det og slået mig til ro med at tv skulle beholdes.
Så hører jeg næsten ikke buzz mere.
Jo, den er der, og den er af samme styrke som tidilgere. Men kun når jeg lytter efter den bemærker jeg den.
(Men linebleed lader jeg mig stadig irritere over. Men regner med jeg klarer at glemme den også)
Jeg fik det i sidste uge, så det burde jeg have.

Det lyder sært med de 30db. Det er vel ikke noget de bare sjusser sig frem til? De har vel noget måleudstyr med? Ellers er det godt nok et useriøst foretagende.

Jeg orker ikke det der reparations lotteri, men det er da rart at høre, at man kan lære at leve med det når man løber tør for muligheder. Det er egentlig ikke fordi jeg forventer en 100% buzz-fri skærm, men jeg kan simpelthen ikke abstrahere fra det som det er nu.

Jeg har næsten ikke hørt brok over buzz ved V20, så når mit Samsung, forhåbentlig uden problemer, er returneret, vil jeg ud og lede efter en butik der har V20 stående fremme så jeg kan lytte lidt til det inden jeg bestemmer mig. Det ville virkelig være surt at skulle bøvle med at sende endnu et tv tilbage. Jeg kan sagtens leve med lidt blæserstøj en gang imellem, hvis bare den infernalske plasmabuzz er lavere end hos Samsung.
Af trykkertor
Enig med dig i at det virker til at være Samsung der har buzz-problemer.
Du skal bare være klar over at i en forretning kan der være "umulig" at høre buzz.
Jeg var selv i Elgiganten og lyttet til PS63", og kunne intet høre.
Mit eget 63" er nok over de 30db.
Men igen kommer det meget an på indredningen i stuen hvor tv står.
Jeg har meget ens som dig, med de samme slags vægge.

Så at gå for Panasonic tror jeg vil redde dig fra buzz.
At skifte ud din PS50 med en anden PS50 tror jeg bliver rent lotteri, lige som med reperation.

Så jeg støtter dig i at handle panasonic om du vil væk fra buzz.
Af Mysen
Kæft, jeg er glad for at have fået en ordenlig skærm uden retention og med minimal buzz, når man hører jeres historier.

Jeg prøvede en dag, at den buzzede, og tænkte godt nok, åh nej. Jeg prøvede at rykke i det, og det fik lyden til at stoppe igen. Det viste sig, at kevlartråden fra vægbeslaget ramte strømforsynings frekvens, idet jeg havde trukket skærmen ud for at sætte en harddisk i. Da jeg rykkede i skærmen kom tråden på plads, og buzzen forsvandt..

Mine elsparepærer over spisebordet larmer mere end mit tv nu. Skruer jeg derimod op for strømforbruget (sætter den på dynamisk profil), kan jeg høre buzz igen.
Af maritza
Kæft, siger jeg også, jeg er også glad for min skærm. Havde, som jeg har skrevet andet sted, 5 til 6 streger i toppen af skærmen. Samsung kom og skiftede skærmen, tog ca. en time. Jeg var bange for, at jeg ville få en skærm med Buzz eller andet, men det var ikke tilfældet. Det fungerer bare synes jeg :) Kan der være noget om at nogle bare kan høre Buzz og andre ikke :o
Brugeravatar
Af Weissbier
Jeg har modtaget mit PS63C7705 i dag, og ja, den summer absolut hørbart fra siddepositionen i 2,8 meters afstand. Kan jeg leve med det? Hm, juryen voterer stadig. Der er jo ikke rigtig nogle alternativer i den størrelse. Jo, et ringere LG eller et dyrt og grimt Panasonic med "klumpfod" (VT20 i 65"-udgaven). Den er svær, synes jeg. Støjen er ikke til at overhøre, når man har været vant til LCD, men billedkvalitet, design og størrelse er så lækkert på denne model. Hva' fa'n gør jeg - om noget...? Måske fejlmelde den på et senere tidspunkt, hvor Samsung måske kan tilbyde garanteret støjsvagt panel...? Hmm... O-O
Af Novatic
Weissbier skrev:Jeg har modtaget mit PS63C7705 i dag, og ja, den summer absolut hørbart fra siddepositionen i 2,8 meters afstand. Kan jeg leve med det? Hm, juryen voterer stadig. Der er jo ikke rigtig nogle alternativer i den størrelse. Jo, et ringere LG eller et dyrt og grimt Panasonic med "klumpfod" (VT20 i 65"-udgaven). Den er svær, synes jeg. Støjen er ikke til at overhøre, når man har været vant til LCD, men billedkvalitet, design og størrelse er så lækkert på denne model. Hva' fa'n gør jeg - om noget...? Måske fejlmelde den på et senere tidspunkt, hvor Samsung måske kan tilbyde garanteret støjsvagt panel...? Hmm... O-O
Du skal ikke sætte næsen op efter at Samsung ordner problemet. De vil jo ikke engang anerkende, at de buzzer.
Brugeravatar
Af MigSelv
Novatic skrev:
Weissbier skrev:Jeg har modtaget mit PS63C7705 i dag, og ja, den summer absolut hørbart fra siddepositionen i 2,8 meters afstand. Kan jeg leve med det? Hm, juryen voterer stadig. Der er jo ikke rigtig nogle alternativer i den størrelse. Jo, et ringere LG eller et dyrt og grimt Panasonic med "klumpfod" (VT20 i 65"-udgaven). Den er svær, synes jeg. Støjen er ikke til at overhøre, når man har været vant til LCD, men billedkvalitet, design og størrelse er så lækkert på denne model. Hva' fa'n gør jeg - om noget...? Måske fejlmelde den på et senere tidspunkt, hvor Samsung måske kan tilbyde garanteret støjsvagt panel...? Hmm... O-O
Du skal ikke sætte næsen op efter at Samsung ordner problemet. De vil jo ikke engang anerkende, at de buzzer.
Hej
Kan man ikke bare lege, at man støvsuger når der ses tv.
Af Tetris
Har lige haft besøg af en ven som ville se dyret og med vilje nævner jeg ikke noget om buzz for at se om det er noget andre folk opdager.
Det må så være et rungende JA, da han efter en halv times tid spørger om mit køleskab er gået i stykker......
Næh du, det er såmænd bare mit nye tv der siger en lille lyd som Samsung mener er helt normalt.

Han hjalp mig efterfølgende med at pakke det ned og nu ryger nr. 2 så også retur. Ikke mere 7705 til mig.
Brugeravatar
Af Weissbier
Tetris skrev:Har lige haft besøg af en ven som ville se dyret og med vilje nævner jeg ikke noget om buzz for at se om det er noget andre folk opdager.
Det må så være et rungende JA, da han efter en halv times tid spørger om mit køleskab er gået i stykker......
Næh du, det er såmænd bare mit nye tv der siger en lille lyd som Samsung mener er helt normalt.

Han hjalp mig efterfølgende med at pakke det ned og nu ryger nr. 2 så også retur. Ikke mere 7705 til mig.
Lyden er ganske svær at overhøre. Det må jeg indrømme. ;;)
Af Jens525
Så vil jeg lige prøve at starte tråden lidt op igen..,

Hvor mange har henvendt sig til Samsung Prestige Service? og hvad er der kommet ud af det?

Har selv støj fra min PS50C7705, og overvejer at ringe til Samsung..
Af akanhjo
På min model er der summen ved lyse scener og lyden er generel svag, men hvis jeg har alt mute kan jeg sagtens høre summen. Jeg har valgt ikke at gøre noget ved problemet da jeg ikke gider at bøvle frem og tilbage med samsung og at noget trækker i langdrag. Der er ingen garanti for at man får en ny model som ikke summer, og man kan risikere at få en ny model med et dårligt panel i, som også har været oppe vende ved flere brugere...

Når jeg ser film overdøver lyden fra filmen summen og der er derfor intet at bemærke.
Brugeravatar
Af Weissbier
Jeg har besluttet mig for at beholde min, selv om den summer. Man vænner sig til det, synes jeg, og billedkvalitet og størrelse er stærkt vanedannende. Vores "gamle" Sony KDL-52Z5500 er et godt fjernsyn, men dette er klart bedre - ingen tvivl om det. Sådan endte det for mig. :)
Af Jens525
Tak for feedback...
Jeg hælder også mest til at beholde mit..
Synes det summer en del,, men billedet er tilgengæld ret godt.
Har dog også lidt retention.
Har i testet jeres for det.?
Mit er mest tydeligt når man ser en film med sorte bjælker, hvor undertekster kører nede i. Her kan man se en lys plamage hvor underteksten har været. Dette er næsten det eneste tidspunkt jeg ligger mærke til retention. Hvordan oplever i andre det?
Plamagen forsvinder dog hurtigt igen, ved anden kanal.
Brugeravatar
Af Weissbier
Retention oplever jeg ikke som et problem. Bevares, det kan fremprovokeres, men selv efter 2 timer og 40 minutters bollywoodfilm i går aftes med store bjælker var der intet at se. For en sikkerheds skyld kørte jeg rulleren i nogle minutter efterfølgende, men der var egentlig ikke noget, der sprang i øjnene. Linebleed kan ses, men det er ikke generende. Herregud, de gamle billedrør lavede jo også linebleed... Mit fjernsyn er indstillet efter anbefalingerne herfra. Alt i alt er jeg tilfreds. :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7