Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Martin8000
Rasmus Larsen skrev:Jeg ved det ikke endnu. Det kan godt være det ikke bliver PK750, men en af de lidt billigere i stedet. Uanset hvad, skal vi dog nok prøve at undersøge hvad TruBlack filteret har af betydning i praksis.

Det lyder godt.. Havde ellers lige tiltænkt mig en MEGET billig 60" ;) Nu må vi se hvad du finder ud af det.. hvor lang tid tror du der går før du har nogle resultater klar?? :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, 60 tommere ser ud til at blive til at betale i år, hvilket jeg personligt synes er en uhyre interessant tendens. Jo større, desto bedre. Størrelse er jo ikke mindst en vigtigt del af billedkvalitet, når man ser HD :)

Lige nu har jeg Panasonic X20Y og LG PK950N. En af de to kommer online i den kommende uge og den anden ugen efter. ;)
Af Martin8000
Rasmus Larsen skrev:Ja, 60 tommere ser ud til at blive til at betale i år, hvilket jeg personligt synes er en uhyre interessant tendens. Jo større, desto bedre. Størrelse er jo ikke mindst en vigtigt del af billedkvalitet, når man ser HD :)

Lige nu har jeg Panasonic X20Y og LG PK950N. En af de to kommer online i den kommende uge og den anden ugen efter. ;)

Det vil jeg glæde mig til at læse.. :) jeg blev overrasket over den grålige baggrund på x20'eren da jeg så den i en expert butik.. lignede lidt de helt billige lg plasma skærme, men nu må vi jo se hvad du siger til den.. den hang ved siden af x10'eren og x10'eren havde efter mit syn et bedre billede :)
Brugeravatar
Af KristofferA
Da Plasma er droppet har jeg lidt kig på LG Infinia LE850N 42".
THX
3D
Edge LED med backligting ( hvordan det så fungerer)
Nu mangler jeg bare en test af skærmen og endnu vigtigere en pris. :)
Af HTC
Ser rigtig meget frem til 50PK950N,men er lidt i syvsind med hensyn til køb af 50PK950N vs 50PS8000 sidste års model,får man meget mere billed kvalitet for pengene,jeg ved godt der kommer en masse nye feature`s med såsom internet og design osv,der bliver skrevet så meget om den Fysisk storte farve gengivelse osv,er det noget den alm mand kan se når man sidder og ser tv ? pris 50PS8000 8500kr fra Lg nordic 50PK950N 11999kr Lg nordic det er da også en slags penge,hvad mener i ?

MVH HTC :)
Af xcardman
først køb når du ser en test af 50PK950N
ingen kan give et svar på om de 4000 kr er givet godt ud, uden en test.
håber i hvertfald en 50PK950N er blevet bedre på nogle punkter.
kender selv som står i samme situation. valget er netop mellem denne og en anden model.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
HTC skrev:der bliver skrevet så meget om den Fysisk storte farve gengivelse osv,er det noget den alm mand kan se når man sidder og ser tv ?
Ja bestemt. Hvis du ser Tv i aftentimerne eller ved overskyet vejr, så bemærker man i dag på størstedelen af Tv, at sort er mere grålig end reelt sort. Det er ganske synligt for enhver, og selvom Hr. og Fru Jensen måske ikke bemærker det direkte (hvert fald ikke sidder og tænker, at sort burde være dybere), så bemærkes det implicit, fordi det har ganske stor betydning for oplevelse af kontrast, dynamik og dybde i billedet.

Et billede kan så at sige virke lidt livløst, hvis sort ikke er så dyb. Der er naturligvis mange andre faktorer der spiller ind, men nu talte jeg bare om sort-gengivelsens betydning :)
Af HTC
Hej igen.Det er altid dejligt med et godt svar tilbag.1000 tak :)
Af Lars E
Jeg har haft to PS8000 begge havde pixelfejl så håber de har forbedret det og Rasmus vil du ikke nævne om din testskærm har pixelfejl ?
Ser frem til testen da den også afgør hvad jeg ender op med og købe.
Af Kolvig
Hvad med 72" modellen. Den er efter hvad jeg kan se, slet ikke blevet nævnt i forbindelse med prisoversigterne?.... Og det ser heller ikke ud til at der er skrevet noget om at modellen ikke kommer til landet?
Af Kolvig
Hej HTC

Formoder at det er 72" modellen du prøver at linke til. Men jeg ved ikke om jeg er blevet blind - jeg kan simpelthen ikke finde det link du omtaler nederst på siden?..... Kan jeg måske få dig til at lave en genvej til selve linket. Da jeg næsten er klar over du ikke kan lave et direkte link forbindelse?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14