Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Konstruktiv kritik er skam altid velkommen, men synes du da, at det oprindelige indlæg var kontruktivt? Man kunne have taget en anden indgangsvinkel og blot informeret om, at der muligvis var en fejl i anmeldelsen - i stedet for at kalde den utroværdig. Kritikken er jo heller ikke vag, hvis der nu ER scanning backlight i TV'et, så skal det naturligvis rettes i anmeldelsen. Det ændrer jo bare ikke noget ved konklusionen, da det ikke er specifikationerne der måles på, men hvordan billedet reelt ser ud.

Det var ikke ment i en mere nedladende tone (og bestemt ikke ophidset!), end spørgers egen tone. "Leader by example" går til en hvis grænse - den konstruktive kritik er velkommen, men når man sænker sig til et niveau, hvor der sigtes på manden (jf. sidste linie i indlægget fra Ons 04. nov 2009, 21:00) så mener jeg egentlig ikke, at mit eget svar var specielt næsvist. Jeg var oprigtigt interesseret i hvor alle de vrede smileys kom fra, hvilket jo sagtens kunne skyldes at hlh selv havde et 9704 han var glad for.
Af Lars63
Jeg har ejet et 46PFL9704H siden den 15. september og er yderst tilfreds. Jeg havde før et Panasonic PX71 og 9704 er et kæmpe spring frem på alle punkter undtagen analogt tv, som jo ikke bruges mere. Jeg købte efter at have læst testen i Video/Home Vision og har i grove træk brugt deres indstillinger som giver et fint billede i et mørkt rum men ikke i dagslys hvor det er for mørkt. Jeg prøvede de indstillinger der anbefales her på siden i aftes men uhauha det duer ikke for mig. Simpsons på tv3 plus mister fuldstændig ders gule kulør og ældre optagelser fra 90`erne bliver for grå og kedelige.

Lyden er meget fin til alt almindeligt tv kigning, internet funktionen er ok hvis man ikke har en pc i nærheden. Fjernbetjeningen er fin tung og lækker men flere taster og funktioner sidder for tæt.

Jeg er fint tilfreds og er lidt undrende over hvordan flere her ser bort fra denne model uden at have set den selv. :)
Af xcardman
Lars63

hvem har indstillet dit tv. vil ikke hvad du synes selv er bedst.
alle tv som bliver testet kommer igennem den samme øvelse og der bliver brugt samme måleudstyr.

alle synes jo deres nykøbte tv har et super billede og især til den pris.
men overser alle fejl og synes sit eget tv er noget af det bedste.

selvom et pioneer er kongen stadigvæk, har den også fejl.
det er bare de fejl som Rasmus fremhæver, det kan jeg ikke se noget forkert i.
Af hlh
Jeg ser et behov for at uddybe min kritik.

Rasmus skriver direkte,at LG SL8000 er hurtigere end den testede Philips model, og det er fordi LG bruger backlight scanning.

Yakken mener nu, at dette ikke betyder noget, det væsentlig er, at Rasmus ser (subjektivt), at LG er hurtigst. Det virker nu på mig som Ramus er forudtaget og at han mener LG har en overlegen teknologi i backlight scanning og, det kan være årsagen til, at han opfatter LG som værende hurtigst.

Fakta er

1. Dette Philips har backlight scanning (og at LG´s system efter alt sansynlighed købes fra Philips)

2. De opgivne responstider indikerer tydlig, at Philips er hurtigst 1 ms versus 2,2 ms.

Det er derfor rimelig at antage at LG ikke er hurtigst
[/quote]
Af Lars63
Jeg har selv indstillet mit tv og er absolut ikke blind for de fejl der er men det rokker ikke ved min mening at det er det bedste lcd/led tv jeg har set, altså min helt egen subjektive mening. Her på tråden nævnes der næsten kun fejlene hvilket jeg synes er forkert :)
Af siccio
Lars63:
Tillykke med dit tv, det er udentvivl et godt tv, uanset hvad andre mener om det, hvis du er tilfreds er det vigtigst.
Jeg syntes dette Philips er et spændene produkt, og er ret sikker på at det bliver enten denne model, eller "lillebror om man vil" 9664 der ender i min stue.
Vil høre dig omkring standard indstillingerne hvad syntes du?
Vil gerne høre din mening, da du som bruger kender produktet.
Syntes du det er svært at indstille kontra andre modeller?
Jeg så selv kort 40" udgaven i en lokal Fona shop, og syntes da det umiddelbart havde et flot billede, men jeg er jo også bare almindelig forbruger, og ikke ekspert.
Af hesten
Havde ellers besluttet mig. Nu køber jeg LG SL8000 i stedet.
Af Lars63
Hej Siccio

Jeg har som nævnt justeret lidt efter testen i Video som er vist tidligere i tråden og det virker fint alt efter om det er et lyst eller mørkt rum. Om man slår alle kredsløbene fra er nok et religionsspørgsmål, jeg har brugt dem i minimum ellers bliver billedet for gråt og sløret efter min smag. Foruden billedet som det vigtigste faldt jeg over byggekvaliteten med aluminium da jeg er træt af alt det blanke sorte plastik :)
Af siccio
Tak lars63
Syntes også byggekvaliteten ser god ud iforhold til andre mærker, og ikke mindst fjernbetjeningen virker lækker solid.
Ambilight syntes jeg også giver noget ekstra, enten hader man det eller elsker det, jeg høre til i sidste gruppe.
Af cubexc
xcardman

Jeg synes du helt overser kommentaren fra Rasmus tidligere i denne tråd, nemlig at han (Rasmus) opgav indstilling af RGB, hvilket jo et eller andet sted er med til at gøre den endelige anmeldelse m.h.t. billedkvalitet mangelfuld.
Og ja, jeg synes også det er for dårligt at man skal være ekspert eller bruge tonsvis af timer på indstillinger. Det er ikke godt nok Philips.

Lars63

Fedt at høre at TV'et fungerer for dig. Jeg gør nok som "siccio" og køber "lillebror" 42PFL9664H.
Af MadDuke
For noget tid siden lavede jeg et forslag til et fælleskøb af 9704 på recorders.dk

Dem der stadig har interesse (eller har fået det...) kan jo kikke ind og give et 'bjæf' - så kan det være vi kan få etableret en god rabat.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... 67264&PN=1

ps. der er også link til en tysk test hvor hvor 9704 vinder over bl.a. Sony Z5500 og Samsung B8090 - vist nok den der nævnes tidligere her i tråden (brug evt. google translate)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
hlh skrev:2. De opgivne responstider indikerer tydlig, at Philips er hurtigst 1 ms versus 2,2 ms.

Det er derfor rimelig at antage at LG ikke er hurtigst
Der er forskel på opgivet responstid og faktisk responstid. Den tekniske forklaring på dette ligger i begrebet "grey to grey" (g2g), hvor producenter selv må bestemme hvilken farveovergang man måler på. Det siger intet om responstiden overall set. Skærmen kan have én farveovergang, der matcher 1 ms, og resten må såmen være 100 gange højere uden at det gør angivelsen forkert. Og selvom de naturligvis ikke er 100 gange højere, så er responstiden MEGET forskellig fra skærm til skærm, selvom specifikationerne måske ser ens ud.

Hvis du insisterer på, at bruge specifikationer som argumenter, så bør du også have fakta på plads.
Af hlh
Yakken

Du tager ting ud af sammenhæng.

Sagen er at Rasmus skriver at LG er hurtigst på grund af backlight scanning hvilket jo er ikke er rigtigt.

Man skal selvfølgelig være forsiktig med at sammenligne
producenternes data. Men de responstider der opgives understøtter vel ikke Rsamus påstand. På papiret er Philips hurtigst.

Det er lidt det samme med de angivne kontrastforhold. Her er Philips også bedrer end LG og dette bliver bekræftet af Rasmus data
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Igen - opgivne responstider kan ikke bruges til noget som helst. Der er så vage regler for disse opgivelser, at man ligeså godt kunne skrive "Det her TV er pænt hurtigt" i specifikationerne...

Det er muligt, at resonnementet for hvorfor LG opleves hurtigere end Philips er forkert, men det ændrer ikke ved oplevelsen. Så længe vi ikke kan gå ind og måle på disse ting specifikt, så må vi komme med et kvalificeret bud på hvorfor den ene er hurtigere end den anden. Det er muligt, at det er et forkert bud, men konklusionen er jo den samme - LG føles hurtigere end Philips. Om det skyldes det ene eller det andet er, for så vidt, fløjtende ligegyldigt, med mindre du er en specifikationsrytter.

Kontrastforholdet er noget andet, idet vi rent faktisk kan måle dette. Hvad man derimod ikke får ud af den rå kontrastopgivelse er shadow detail, som er mindst ligeså vigtig. "Black crush" er meget frustrerende at se på til dagligt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 19