Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

jeg har ikke lige gennemset alle sider i tråden, så jeg ved ikke om det er svaret.
Er der muligt at se hvad skærmen viser af opløsning og hz udover tv signal?
info knappen på tv viser f.eks 720p/50, men på hdmi siger den kun 1080p (ikke om det er 24, 50, 60hz osv) og youtube siger den ingenting (jeg tror det er generelt på apps)
Popsi37 skrev:Jeg har haft mit nu i halvanden uge.
Skal siges at jeg kun benytter tre HDMI indgange, så springer let henover softwaren hvor jeg selvsagt ingen kvaler har oplevet.

Har kalibreret med en kombi af Flatpanels og AVforums indstillinger, og i følge min kollega der er seriegraf, har jeg ramt farverne så præcist at selv han blev imponeret.
Selv er jeg farveblind.

To ankepunkter skulle være at det til tider lyser opføre sig, som det var kantbelyst og hurtig udvaskning af farver ved stor betragtningvinkel.
Popsi. kan du evt uploade dine indstillinger, så vi andre kan bruge dem. :D
Med absolut forbehold.
Disse indstillinger virker for mig, - en fin balance mellem dagslys og aften tv.
Lad mig endelig vide hvis det virker hos dig/jer.

Hovedmenu:

Billedefunktion: biograf pro
Automatisk billedefunktion: fra
Lys 39
Farvemætning: fra
Lyssensor: fra

--------------------------------------------------------------

Avanceret indstillinger:

Lys:
Lys: 39
Kontrast: 90
Gamma: -2
Sortniveau: 49
Sortjustering: fra
Avanceret kontrast: fra

Farvemætning:
Mætning: 50
Balance: 0
Temperatur: Ekspert 1
Spektrum: sRGB/bt.709
Levende: fra

Avanceret farvetemperatur:
Rød: -1
Grøn: -3
Blå: -5
Rød bias: 3
Grøn bias: 0
Blå bias: -3

Gamma:
0
0
0

Klarhed:
Skarphed: 50
Reality Creation: manuel
Opløsning: 20
4K: fra
støj: fra
støj: fra

Bevægelse:
Motion flow: tydelig
Jævn: 3
Klarhed: 2
Film tilstand: mellem
Forstår ikke helt hvad du mener, integrationen er den samme, dette er en ren platform specifik ting som er et krav fra Google for at være et Android TV-kompatibel.

I forhold til Live Channels appen så er det op til OEM'en hvordan de vælger at implementere det, i Sony's tilfælde har man lavet deres egen app til at håndtere Live Channels (Sikkert for netop at lave denne integration med TV'et som det har) og så ikke valgt at bruge Google's Live Channels app.

Rent praktisk, mener jeg ikke systemet tog så godt imod at jeg havde to af disse apps installeret, hvertfald ikke på Sony's TV, om det er noget der kan løses eller om det er meningen der kun skal være en TV app, er ikke noget jeg umiddelbart ved, så jeg kan ikke sige om det eventuelt kan være muligt du bruger den app i fremtiden.
Husk at følge Sony's instrukser. Især denne : "Stop al optagelse, før du starter med at opdatere firmwaren" :-)

Ja, ved jo godt den er samme standard tekst de altid skriver - men måske de alligevel skulle rette det til når 'forventet dato' for optage mulighed er i slutningen af Marts. Dvs, men mindre det udsættes yderligere....
Hej alle

Var meget i tvivl om købet af dette tv (55") efter at have læst herinde, men kastede mig ud i det alligevel. Har ingen problemer haft med Android TV endnu (bruger det nu stort set ikke). Bruger tv'et med en Mac Mini som HTPC og Flatpanels indstillinger. Billedet er for vildt! Den kan noget med opkaleringen, der virkelig løfter en ellers glimrende 1080p film. Er virkelig tilfreds. Kan heller ikke se problemer med clouding eller lignende, så hvis der sidder nogen og tøver, som jeg selv gjorde, så har jeg i hvert fald kun positivt at sige om 55" modellen.

Og fedt med alle jeres erfaringer. Det er fedt at kunne læse det, når man er i tvivl om et køb. Tak! :)
^ Jeg er på en måde misundelig. Jeg vil rigtigt gerne have et tilsvarende (godt nok 65") men har bare ikke tillid til at Sony formå at løse problemerne. Jeg tror vel, at de har for gammel Android version og for lille og langsom hardware til at levere varen.

Derfor tager det så lang tid ; nu skal nogle programmører forsøge at tvinge både funktioner og brugeroplevelse ud af noget underdimensioneret HW - og sikkert fordi en eller anden spasser ville spare 5 kr på en chip et sted.

Jeg kan næsten høre det for mig "Se denne her dims som lige præcis lever op til minimums specs, og så koster den kun 5 kr frem for den til 10kr som godt nok er 40 gange bedre". Lad os bruge den!!! i et TV som vel kostede 25.000 + da det kom frem.

PS: Glad på dine vegne mht din nye 55'er! HVis jeg bare skulle bruge det som monitor, havde jeg købt for længst. Du får jo glæde af det gode billede, og kommer elegant uden om alle 'Android' problemerne.
Købte min i går aftes. Startede med at opdatere ti l nyeste fw. Jeg kan se at fjernstyring s funktionen inde i netværks indstillingerne, værre slået fra ved default. Det kan være derfor, at det kørte fint for mig i går, da jeg satte den op. Kodi og Netflix kørte også gnidningsløst.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 102