Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
Hold da op troede ikke den havde HDR Rasmus.. Så har den vel stort set det hele..

Nu har jeg ikke gået så meget op i det, da jeg ikke selv har det.. Men udvalget af HDR er vel stadig meget begrænset, der skulle dukke noget op på Netflix, herudover er det vel youtube og Amazon eller lignende ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Køber du en UHD-afspiller, så er kommer der løbende nye film, men omkostningerne ved at købe film frem for at streame er jo noget højere.
Af KBW
Rasmus Larsen skrev:Nu har jeg kun set EG920 ved præsentationer, men umiddelbart så har den samme karakteristika, som EG960V. Sidstnævnte har vi en anmeldt her på siden. Der er ikke bevægelsesslør på nogen af dem. Det man taler om er blot, at bevægelsesopløsningen - ikke decideret slør - sænkes en smule ved bevægelse. Det sker på alle skærme, ikke kun OLED.

Jeg tror, at du vil opleve en pæn forbedring ift. din F7005, men det kræver også, at du smider noget 4K/HDR indhold efter skærmen. Hvis det bare er for at sidde og se tv-kanaler, så er det nok overkill.

Her er også flere brugeranmeldelser af OLED-skærmene:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewforum.php?f=10
920 er vel generalt lidt bedre end 960, har ikke problemer med farvetint kun banding og vignetting. Og så kan den jo som sagt tage HDR blueray.
Af Oliver400
Kan 920 ophænges på en væg? Jeg synes det er uklart. Jeg har søgt på LG's hjemmeside men kan ikke finde et svar. Ellers også er jeg bare blind ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
KBW skrev: 920 er vel generalt lidt bedre end 960, har ikke problemer med farvetint kun banding og vignetting. Og så kan den jo som sagt tage HDR blueray.
Jeg tænker at farvetint er noget man har rettet generelt i produktionen. Så vidt jeg husker er panelet mere eller mindre det samme i de to skærme, så mon ikke senere produktionsbatch af 960 performer ligesom EG920 på det punkt?
Af Bjur
Jeg har haft prøvet 910V i to ugers tid og den hang på væg. Udfra hvad jeg kan se er bagsiden identisk, så kan ikke se hvorfor den ikke kan hænge på væg..
Af Oliver400
Rasmus Larsen skrev:Den kan vist ikke hænge på væg. Nordmannen har skrevet en lille brugeranmeldelse her, hvor kan skitserer nogle af forskellene på EG960 og EG920: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 10&t=34288
Det er også min opfattelse, men så så jeg videoen på denne side: http://www.lg.com/uk/tvs/lg-55EG920V

Her siger LG "wall mountable" ca 35% inde i video, men så skriver de også i samme overbæring *sold separately

edit: kan se andre mener den kan hænge på vægen :)
Senest rettet af Oliver400 22 jun 2016, 14:07, rettet i alt 1 gang.
Af Bjur
Rasmus Larsen skrev:Det kan sagtens være jeg tager fejl.

Skulle man bruge et særligt vægbeslag eller bare et universal VESA?
Jeg brugte et billigt beslag jeg har købt for mange år siden. Dengang jeg købte mit PV60
Af KBW
Rasmus Larsen skrev:
KBW skrev: 920 er vel generalt lidt bedre end 960, har ikke problemer med farvetint kun banding og vignetting. Og så kan den jo som sagt tage HDR blueray.
Jeg tænker at farvetint er noget man har rettet generelt i produktionen. Så vidt jeg husker er panelet mere eller mindre det samme i de to skærme, så mon ikke senere produktionsbatch af 960 performer ligesom EG920 på det punkt?
Sidst jeg checkede for et par måneder siden stadig farvetint, har heller ikke læst på AVForums at det skulle være overstået. 950 har dog ikke haft det.
Af Oliver400
Kan se at POWER's 14.999 kr. tilbud på EG920VAEN forsætter i næste uge :) Igen skriver de køtilbud på 100 stks.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 203