Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
Hej Bent.

Tak for dit svar.

Når en person skriver herinde om hvad de skal købe for deres penge, ønsker mange det bedst mulige til prisen, yderligere er der mange der skriver hvis jeg foreslår Philips, LG eller Sony..

"Nå'e nej. Det havde vi slet ikke tænkt over". Jeg ønsker bare at give folk muligheden for at få nogle valgmuligheder og så være 100 pct sikre på det valg de tager er det korrekte for dem..

Sammenlignet med pricerunner hvor de finder skærmen billigst.

Ellers kan man skrive: " Jeg er IKKE interesseret i andre mærker, da jeg føler at på mange parametere at Skærm XX, er skærmen for mig, så spar venligst jeres intentioner."

Det jeg hader allermest er hvis kunderne får en forkert information eller på anden måde uigennemsigtig vejledning i en butik fordi Panasonic, Sony, LG, eller Philips pludselig skal sælge flere skærme.

Det er da muligt at mange hader mig som pesten herinde..Men så må de jo ved lægge dokumentation for HVORFOR man skal købe Samsung, Panasonic, LG eller Philips eller noget helt 5..

Og så give mig nogle argumenter jeg IKKE kan slå tilbage på.

PS. Nu bliver jeg sikkert " banned" og lagt for had fordi jeg har en mening som ikke passer med størstedelen herinde
..Ja, måske indtages mit brugernavn. Det ved jeg ikke, men i hvertfald syntes jeg der er noget underligt noget at folk herinde ønsker mig til Timbuktu fordi man støvsuger tests foretaget ikke bare herinde, men også på diverse tyske og engelske sider for at give folk et valg.

I sidste ende er det jo dem selv der vælger.
Af PeterD
Jeg beklager DYBT hvis jeg på nogen måde har tilsidesat FP gode ry og rygte.

Jeg ønsker bare at folk er 100% sikre på hvorfor det skal være Samsung, Sony, LG, Philips, eller hvad de måtte vælge.
Af bentpetersson
Kære PeterD
Det er fakta og kun fakta, der tæller og virker. Holdninger er udmærkede at have, men hvis holdninger eller meninger bliver hadefulde eller destruktive, så ødelægges debatten.
Jeg opfordrer dig til fortsat at skrive herinde. Hjælpsomhed er en dyd.

Med ønsket om en god weekend til dig og alle.

Og så tilbage i debattens spor.
Brugeravatar
Af Montago
PeterD skrev:Prøv lige at læse een gang til... :)

Jeg har lige givet den en Top anbefaling???

Og referer direkte til hvad der skrives om skærmen..

Nå'e ja..Jeg hader jo Samsung :s

Det eneste jeg vil være sikker på er at manden bliver glad for tvet og det IKKE volder ham problemer. Hverken nu og om 2 år.
Du har en tendens til så ofte som muligt at skrive alle dine holdninger om Samsung bare fordi folk spørger om et bestemt fjernsyn kan anbefales eller hvis der ellers bliver sammenlignet mellem Samsung og et andet.

Og næsten hver gang bringer du dit elskede Panasonic frem som om det er enestående og perfekt... ofte er det også dyere end det fjernsyn som folk har kigget på.. Jeg kan ikke se hvordan det hjælper nogen som helst.

Jeg husker en tråd hvor en person havde spurgt om sammenligning mellem et LG 55UF730 og Samsung 55JU7005 .. og vupti sprang du frem som en trold af en æske med et Panasonic..

Hvis folk gerne vil høre om alle muligheder på markedet så skal de nok spørge - men hvis de har forelsket sig i 2 modeller så bliver de ikke glade på samme måde for at vælge et fjernsyn de ikke var forelskede i.

svar på hvad folk spørger om i stedet for at finde på nye spørgmål og besvare dem selv.
Af Bent odense
@Montago:

PeterD er en du må affinde dig med her på forum,ellers må man log helt af,som mange andre har gjort.Om det er PeterD skyld,er ikke til at vide.
Af hymer
Hej,

Ska köpa en ny tv och Ue65Ju7005 ligger på ett bra pris i Sverige nu. Vill bara veta om den har HDR stöd och hdmi 2.0a?

Pratade med samsungs support idag och den ena killen trodde den skulle ha det och den andra hävdade att det bara var deras SUHD modeller som skulle få hdr.

Vill inte köpa något som inte kommer ge mig allt från UHD blurays.
Af Schenene
Har også lige endnu et spørgsmål. Er ikke så teknisk klog på fjernsyn :)

Skal til at kalibrere det, og inde i guiden her på siden, står der for ju7 serien, at alt som feks mpeg, dynamisk kontrast, LED, osv. Hvorfor skal alle de features slås fra? Hvorfor laver producenterne indstillinger, som i bund og grund ikke forbedrer fjernsynet? Nogen der kan forklare det? :)
Af Dkkonstruk
Hej herinde, er der nogle der problemer med at jeres tv lige pludselig ikke vil læse den tilsluttet USB-harddisk?
Min har virket upåklageligt, men nu kan den ikke finde den og siger den ikke er korrekt tilsluttet og når den spøg om jeg vil lave ydeslestest siger jeg ja tak men den kan ikke.
Hvad gør og hvad med alt indholdet O-O
Brugeravatar
Af Montago
Schenene skrev:Har også lige endnu et spørgsmål. Er ikke så teknisk klog på fjernsyn :)

Skal til at kalibrere det, og inde i guiden her på siden, står der for ju7 serien, at alt som feks mpeg, dynamisk kontrast, LED, osv. Hvorfor skal alle de features slås fra? Hvorfor laver producenterne indstillinger, som i bund og grund ikke forbedrer fjernsynet? Nogen der kan forklare det? :)
Sandheden er dog lidt en anden... der KAN være fordele ved at aktivere MPEG filtre (hvilket jeg selv har gjort med AUTO)

Dynamisk kontrast og SmartLED er næsten det samme - Dynamisk kontrast har det dog med at forstærke kontrasten hvilket gør at man teknisk set mister nogle detaljer i højlys og mørke områder..

SmartLED gør at kontrasten på tværs af skærmen optimeres - sådan at mørke detaljer kommer frem samtidig med at lyse detaljer bliver lysere... næsten det samme som HDR.

Jeg har selv aktiveret en smule dynamisk kontast og sat SmartLED til HIGH... jeg synes billedet uden disse 2 bliver alt for kedeligt at se på.

Husk det er hvad anmelderen på Flatpanels synes er pænt, hvilket afgør hvilke anbefalinger siden her kommer med.. Hvis du selv synes det er pænere eller mere interessant at slå nogle funktioner til skal du bare gøre det.
Brugeravatar
Af Montago
Dkkonstruk skrev:Hej herinde, er der nogle der problemer med at jeres tv lige pludselig ikke vil læse den tilsluttet USB-harddisk?
Min har virket upåklageligt, men nu kan den ikke finde den og siger den ikke er korrekt tilsluttet og når den spøg om jeg vil lave ydeslestest siger jeg ja tak men den kan ikke.
Hvad gør og hvad med alt indholdet O-O
Det er ikke noget jeg har oplevet .. prøv at sætte harddisken til din PC og se om du kan læse fra den.. kan være den er blevet korrupt efter dårlig nedlukning eller måske noget andet er galt.. prøv at formatere den og se om tv'et tager imod den derefter.
Brugeravatar
Af Blackspot4200
det handler også lidt om prioritering, hvis man gerne vil have et så "korrekt" billede som muligt, som er tættest muligt på reference parametre hvad angår lys, farver, gamma osv osv, bør dynamisk kontrast og smart led naturligvis slås fra.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9