Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Pulsedriver skrev:Har leget en del mere - der er enkelte af mine mkv'ere, der laver et lille "hik" ca. hver 20. sek, når de streames fra min NAS - ved ikke lige hvad det skyldes... måske er de lidt for tunge.
Hvilken kvalitet er dine film i? Og bruger du kabel/WIFI?

Jeg har prøvet at få Kodi til at trække mine film og det kommer bare ikke til at ske. Den kan slet ikke trække mine BD rips. 4K video via USB kan Kodi heller ikke håndtere.
Af Pulsedriver
Pulsedriver skrev:
tla skrev:
Pulsedriver skrev:Det er kun en 1080p video iflg. youtube, når jeg afspiller den på pc'en.
Hvad browser bruger du? Min har "2160p60" som højeste mulige opløsning.
IE... får den dog som 4K, når jeg bruger Chrome :)
Har fået set videoklippet på tv'et nu. Det ser fint ud. Var der noget bestemt jeg skulle kigge efter?
Af tla
Pulsedriver skrev:Har fået set videoklippet på tv'et nu. Det ser fint ud. Var der noget bestemt jeg skulle kigge efter?
Nope, bare om det så ud til at afvikle fint og i 60 FPS
Af Pulsedriver
Torben Rasmussen skrev:
Pulsedriver skrev:Har leget en del mere - der er enkelte af mine mkv'ere, der laver et lille "hik" ca. hver 20. sek, når de streames fra min NAS - ved ikke lige hvad det skyldes... måske er de lidt for tunge.

Jeg har prøvet at få Kodi til at trække mine film og det kommer bare ikke til at ske. Den kan slet ikke trække mine BD rips. 4K video via USB kan Kodi heller ikke håndtere.
Jeg bruger kabel - gigabit netværk (mener dog kun at tv'ets netværksstik håndterer 100mbit?)

Jeg bruger Video-appen, som er der fra start. Det spiller fint med de fleste af mine film.

Jeg har prøvet Kodi - men alle mine mkv'ere kører ad h**** til via Kodi - tror ikke app'en er optimeret til Android TV. De kører måske 10-15 fps.

Mkv-filstørrelserne er ca. 15-22 GB, så en ret ok kvalitet. Jeg har ikke fundet system i hvilke der virker og hvilke der har disse små hik ind imellem. f.eks. om det er film med DTS:HD kontra film med alm DTS.

Nå, men de fleste af mine mkv'ere streamer fint, og ellers må jeg tænde for min trofaste WD TV Live, som er altædende. :)
Senest rettet af Pulsedriver 27 jun 2015, 14:07, rettet i alt 1 gang.
Af Pulsedriver
tla skrev:
Pulsedriver skrev:Har fået set videoklippet på tv'et nu. Det ser fint ud. Var der noget bestemt jeg skulle kigge efter?
Nope, bare om det så ud til at afvikle fint og i 60 FPS

Det står knivskarpt, og kører meget flydende - men jeg kan ikke se nogen steder om det kører 60 FPS eller ej.
Af tla
Pulsedriver skrev:Det står knivskarpt, og kører meget flydende - men jeg kan ikke se nogen steder om det kører 60 FPS eller ej.
Du kan eventuelt prøve at se 480p vs. de andre kvaliteter, så får du en fornemmelse for hvordan 60 FPS gør filmen flydende.
Apropos 4K videoklip, så postede jeg også lige det her link i en anden tråd: http://www.demo-uhd3d.com/
Der er mange af de demoer, som producenterne selv bruger i butikker og på messer. Sågar et par 4K HDR klip.

Og hvis man vil downloade 4K-klip (og 8K-klip) fra YouTube - f.eks. til at krydstjekke med stremaing - så er der lidt mere info her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 25&t=33761
Af Pulsedriver
Pulsedriver skrev:
Torben Rasmussen skrev:

Jeg bruger kabel - gigabit netværk (mener dog kun at tv'ets netværksstik håndterer 100mbit?)

Jeg bruger Video-appen, som er der fra start. Det spiller fint med de fleste af mine film.

Jeg har prøvet Kodi - men alle mine mkv'ere kører ad h**** til via Kodi - tror ikke app'en er optimeret til Android TV. De kører måske 10-15 fps.

Mkv-filstørrelserne er ca. 15-22 GB, så en ret ok kvalitet. Jeg har ikke fundet system i hvilke der virker og hvilke der har disse små hik ind imellem. f.eks. om det er film med DTS:HD kontra film med alm DTS.

Nå, men de fleste af mine mkv'ere streamer fint, og ellers må jeg tænde for min trofaste WD TV Live, som er altædende. :)
Nu har jeg smidt nogle stykker af de MKV'ere der drillede over på en USB-harddisk, og sat til TV'et. Det spiller helt fint. Så det er ikke TV'ets processor der ikke kan følge med...

Og det er ikke umiddelbart noget med netværket, da min WDTV Live box, og mit lille Samsung i soveværelset - begge på LAN - spiller fint.

Ergo må det være et issue med netværkstikket/modulet i tv'et.

Må lige prøve via wifi, og se om det er samme resultat...
Af Pulsedriver
Torben Rasmussen skrev:

Har lige læst på et andet forum, at KODI som er i Google Play store, er version 15.0 - hvilket er en beta.

Hvis man i stedet sideloader KODI 14.2 (den seneste ikke-beta version), så virker KODI fortræffeligt.

Hent File Manager på Play Store, hent KODI 14.2 apk, og sæt på en USB pind, og installer den på TV'et via File Manager.

Så skulle du have en velfungerende KODI - folk er i hvert fald meget begejstrede over hvor godt det kører. :)
Pulsedriver skrev:
Torben Rasmussen skrev:

Har lige læst på et andet forum, at KODI som er i Google Play store, er version 15.0 - hvilket er en beta.

Hvis man i stedet sideloader KODI 14.2 (den seneste ikke-beta version), så virker KODI fortræffeligt.

Hent File Manager på Play Store, hent KODI 14.2 apk, og sæt på en USB pind, og installer den på TV'et via File Manager.

Så skulle du have en velfungerende KODI - folk er i hvert fald meget begejstrede over hvor godt det kører. :)
Det vil jeg lige prøve på X85'eren. Det med hak hvert 20. sekund sker også på visse ting på Netflix. Et må næsten skyldes, at der ikke er understøttelse af 23.976 fps endnu. Virker det på version 14.2 af Kodi, eller er det samme issue?
Så har jeg fået Kodi 14.2 på X85 og det kører NOGET bedre. Jeg vil dog ikke gå så langt som at sige, at det kører perfekt. Det hakker stadig hvis jeg afspiller fra USB og ligeledes fra kablet 1 Gbit/s LAN. Ift. Kodi på en Raspberry Pi 2, så er der ret stor forskel - ligeledes ift. afspilning fra en dedikeret medieafspiller.

Mine film er rå ukomprimerede versioner af BD-disc'en, så de kører med bitrater på op til 50 Mbit/s for fuld HD og op til 100 Mbit/s for 4K.

DVD'erne (som jeg så kun har en 2-3 stykker af) kører fint, men man køber vel ikke et 4K TV for at gå helt ned i DVD-kvalitet...

Jeg har dog ikke lige spottet hvordan man får åbnet pop-up menuen i Kodi, så man kan ændre indstillingerne for de film de scraper. Nogen der kan fortælle hvordan "tools"-menuen findes frem?
Af Pulsedriver
Jeg bruger ikke selv KODI - jeg bruger den indbyggede Video-app.

Fra USB oplever jeg INGEN hak/pause/stutters i MKV-afspilningen - der kører det flydende.

Jeg oplever heller ingen hak i afspilningen fra Netflix - damen og jeg gået i gang med House Of Cards i 4K - vi har set 3 afsnit nu - det kører helt fejlfrit.

Jeg har også set lidt af de video'er Netflik har i deres 4k/UHD menu - det afspilles også flydende/fejlfrit.
Det er kun på 1080p materiale i Netflix jeg har set problemerne med hak. Eks. Orange is the New black og i går sad jeg og sammenlignede min egen BD version af Limitless med den fra Netflix og her var problemet det samme.

Via USB kører tingene også som man burde forvente - bare ikke i Kodi.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10