Log ind med sociale netværk
31 aug 2012, 11:02
Der er clouding på alle LCD-skærme med LED-sidebelysning, ja.
CCFL-belyste LCD-skærme, som ikke længere fremstilles, har ikke dette problem. Det samme gælder for de meget dyre LCD-skærme med LED-bagbelysning og local dimming (eks. Sony HX920).
CCFL-belyste LCD-skærme, som ikke længere fremstilles, har ikke dette problem. Det samme gælder for de meget dyre LCD-skærme med LED-bagbelysning og local dimming (eks. Sony HX920).
En flad på væggen og to kanaler i ørerne
31 aug 2012, 11:29
Fordi ― og dette er min personlige tese ― majoriteten af forbrugerne går mere op i 'design' (læs: tynd-tyndere-tyndest) end performance.
Hvilket selvfølgelig er kedeligt for de af os, som mener, at et tv's fornemmeste opgave må være at vise et ordentligt billede.
Hvilket selvfølgelig er kedeligt for de af os, som mener, at et tv's fornemmeste opgave må være at vise et ordentligt billede.
31 aug 2012, 11:56
Jeg vil dog, som altid, snarere anbefale, at man afvejer fordele og ulemper ved plasma og 'LED' ift. sit forbrugsmønster og så vælger ud fra, hvad man bedst kan leve med.
Altså:
Hvad vejer tungest? Irritation over clouding på LCD eller bekymring over retention på plasma?
krainert skrev:Træls, på godt jysk. Ville det så give mening at lede efter et gammeldags LCD-TV brugt?Det ville selvfølgelig være en mulighed.
Jeg vil dog, som altid, snarere anbefale, at man afvejer fordele og ulemper ved plasma og 'LED' ift. sit forbrugsmønster og så vælger ud fra, hvad man bedst kan leve med.
Altså:
Hvad vejer tungest? Irritation over clouding på LCD eller bekymring over retention på plasma?
31 aug 2012, 12:00

Og tak for hjælpen! Jeg tror, jeg snupper 47LW550W. Jeg går ud fra, jeg skal have en DisplayPort-til-DVI/HDMI-adapter til det, hvis jeg skal slutte det til DP-udgangen på mit grafikkort (HD 5770; de to DVI-udgange er optaget, og HDMI-udgangen er linked til den ene DVI-udgang)? Nogen anbefalinger?
edinger skrev:Hvad vejer tungest? Irritation over clouding på LCD eller bekymring over retention på plasma?Murphy's Law siger "LED, tak"
Og tak for hjælpen! Jeg tror, jeg snupper 47LW550W. Jeg går ud fra, jeg skal have en DisplayPort-til-DVI/HDMI-adapter til det, hvis jeg skal slutte det til DP-udgangen på mit grafikkort (HD 5770; de to DVI-udgange er optaget, og HDMI-udgangen er linked til den ene DVI-udgang)? Nogen anbefalinger?
31 aug 2012, 12:51
Jeg vil indputte, at LED kantbelysningen har FORVÆRRET det inhomogene lys; det har ikke skabt et nyt problem. Gamle LCD-modeller havde også clouding og selv kvalitetsprodukter fra B&O, der brugte de sortede paneler fra Samsung, kunne lide af clouding.
Det var bare i en meget mindre grad end nu og dermed også sjældent generende. Man kan godt komme hjem med en D88005 LED, hvor omfanget af clouding stort set aldrig generer én, men det er bare mere sjældent nu, hvor lyset er proppet i kanten.
Det var bare i en meget mindre grad end nu og dermed også sjældent generende. Man kan godt komme hjem med en D88005 LED, hvor omfanget af clouding stort set aldrig generer én, men det er bare mere sjældent nu, hvor lyset er proppet i kanten.
Mangler hifi... - og penge til hifi!
31 aug 2012, 13:00
Mysen skrev:Jeg vil indputte, at LED kantbelysningen har FORVÆRRET det inhomogene lys; det har ikke skabt et nyt problem. Gamle LCD-modeller havde også clouding og selv kvalitetsprodukter fra B&O, der brugte de sortede paneler fra Samsung, kunne lide af clouding.Det var den lange version. Enig!
01 sep 2012, 09:05
Alright, tak! Jeg tror, det bliver LG'et.
Nu faldt jeg lige over det her:
http://www.dustinhome.dk/product/501063 ... d-full-hd/
Er det noget værd?
Jeg prøver stadig at forstå, hvorfor nogen skærme er så meget billigere end resten med samme størrelse*opløsning*frekvens
Nu faldt jeg lige over det her:
Er det noget værd?
Jeg prøver stadig at forstå, hvorfor nogen skærme er så meget billigere end resten med samme størrelse*opløsning*frekvens
01 sep 2012, 10:13
Inden du nu bringer flere mere eller mindre lødige skærme ind i billedet, har du så tjekket tråden her:
Emne: Vurdering af LG 55LW550W ?
krainert skrev:Nu faldt jeg lige over det her:
Er det noget værd?
Inden du nu bringer flere mere eller mindre lødige skærme ind i billedet, har du så tjekket tråden her:
Emne: Vurdering af LG 55LW550W ?
Mysen skrev:Rune01 skrev:Hvad kan man få for sådan et?Jeg vil sige 6-7000. Det er stadig væsentligt billigere end nærmeste nye 55" LCD.
4 mdr gammelt.
Har byttet mig til det.
Prøv at sende en besked til brugeren "krainert". Han overvejer lige nu at købe 47" versionen, men det er kun fordi, at 55" er dyrere.
03 sep 2012, 22:56
Mange tak! 
Desværre blev det ikke til en handel. Kan det måske svare sig at vente, til der kommer et nyt 50-55"-LED-TV til salg brugt? Hvor ofte sker det til under ~7.5k?
Hvis det er en realistisk mulighed, er det nok det allersmarteste, da jeg ikke har noget imod at købe brugt.
Desværre blev det ikke til en handel. Kan det måske svare sig at vente, til der kommer et nyt 50-55"-LED-TV til salg brugt? Hvor ofte sker det til under ~7.5k?
Hvis det er en realistisk mulighed, er det nok det allersmarteste, da jeg ikke har noget imod at købe brugt.
04 sep 2012, 15:22
Clouding er det noget der kommer med tiden.Eller er det fra dag et med det nye tv.For der er ikke noget clouding på vores Hx855 og Hx753 i nu.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto