Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 2 T ´er Uden H
EX653 har vist ikke motionflow muligheden i menuerne da den er alm 50hz uden interpolation, det har dog scanning backlight til at hjælpe lidt på slør reduceringen som kan aktiveres. Funktion i menuen hedder vist LED motion, og ligger nederst i en af indstillingerne for billede :)

Dog hvis du kommer fra et plasma er det måske lidt et kompromis i forhold til bevægelses håndteringen imo.
Senest rettet af 2 T ´er Uden H 02 jan 2013, 15:34, rettet i alt 1 gang.
Af sich
Hej Bent, tak for dit svar.

Jeg har rodet med indstillingerne men fornylig lavet en reset da jeg ikke synes det havde en positiv effekt. Jeg har eco:off og Motiv:auto. Har også leget med at slå de mange forbedringer fra.

Med Motionflow går jeg ud fra at du mener LED Motion, som gør det hele meget mørkere. Det har jeg slået fra da jeg heller ikke oplever nogen forskel i forhold til ghosting.

Correct me if I'm wrong, men Ghosting er vel ikke noget man kan tweake sig ud af? Som sagt synes jeg at rolige billeder står flot, og jeg er fint tilfreds med 50hz, men det har vel ikke noget med ghosting at gøre. Eller hvad?
Af sich
2 T ´er Uden H skrev:EX653 har vist ikke motionflow muligheden i menuerne da den er alm 50hz uden interpolation, det har dog scanning backlight til at hjælpe lidt på slør reduceringen som kan aktiveres. Funktion i menuen hedder vist LED motion, og ligger nederst i en af indstillingerne for billede :)

Dog hvis du kommer fra et plasma er det måske lidt et kompromis i forhold til bevægelses håndteringen imo.
Yeps, jeg tænker det bare er et kompromis til gengæld for et tyndere kone-venligt TV i den budgetramme? Jeg har med vilje ikke gået efter højere Hz da det virker kunstigt i mine øjne.
Af 2 T ´er Uden H
Ja det giver en meget markant flydende kunstigt billede med de højere Hz og billede interpolations teknologi :)

Plasma tv er dog ikke ret tykke i dag skal det lige siges, men okay LED er dog oftest de mest tynde hvis en Høj WAF(wife approvel factor) er påkrævet på det punkt, men det er så bare at gå på kompromis med nogle andre ting, da der er fordel ulemper med LCD og Plasma.

Jeg mener dog at der altid er en hvis grad af slør på alle tv idag, hvad end det er lidt eller meget, ret mig hvis jeg tager fejl.

Jeg tror dog desværre du er gået kompromis med udgangspunkt i bevægelses håndteringen fra hvad du har været vant til at se på før fra dit plasma til det ellers fine sony mellempris tv som måske ikke helt opfylder behovet du har og hvordan dit øje ser det, siden du oplever markant mere slør :/
Senest rettet af 2 T ´er Uden H 02 jan 2013, 16:06, rettet i alt 1 gang.
Af Bent odense
Prøv at læse teknikken,Hvad betyder 100/200hz.Her på fl.
Brugeravatar
Af MigSelv
2 T ´er Uden H skrev:Ja det giver en meget markant flydende kunstigt billede med de højere Hz og billede interpolations teknologi :)

Plasma tv er dog ikke ret tykke i dag skal det lige siges, men okay LED er dog oftest de mest tynde hvis en Høj WAF(wife approvel factor) er påkrævet på det punkt, men det er så bare at gå på kompromis med nogle andre ting, da der er fordel ulemper med LCD og Plasma.

Jeg mener dog at der altid er en hvis grad af slør på alle tv idag, hvad end det er lidt eller meget, ret mig hvis jeg tager fejl.

Jeg tror dog desværre du er gået kompromis med udgangspunkt i bevægelses håndteringen fra hvad du har været vant til at se på før fra dit plasma til det ellers fine sony mellempris tv som måske ikke helt opfylder behovet du har og hvordan dit øje ser det, siden du oplever markant mere slør :/
Kompromis, da ikke på teknik, så må det være kvinden, der må blive et kompromis.
Brugeravatar
Af edinger
MigSelv skrev:Kompromis, da ikke på teknik, så må det være kvinden, der må blive et kompromis.
+1
Af sich
2 T ´er Uden H skrev:

Det skal tilføjes at der jo kan købes plasma til samme pris, men at vi kun kiggede på 40" - 37" havde vi før, og 42" blev for stort. Derfor skulle det være 40, og det findes stort set ikke som Plasma. Ellers har du helt ret 2T - plasma skærme er ikke markant tykkere, bare to tommer for store i dette tilfælde. :)

Jeg må lære at leve med sløret. Det er mest et problem ved SD indhold, så det må jeg afholde mig fra. ;)