Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PhDream
Nu er dette et forum for amatører, og du kan ikke forvente at få professionel behandling. Hvis du ønsker det, kan du købe det for ca. 2500 kr. Så kommer en ud til dig og kalibrerer dit tv, på alle indgange og alle apparater. :)

Dvd eller blu-ray til optimering kan du finde på bl.a. Amazon.
Af simonlund52
ja. jeg er da klar over at næsten alle herinde er amatører. men det er jo også derfor at jeg prøver at fremskaffe den bedste hjælp jeg kan få. og hvis det er vha. en bluray disc til omtrent 150,- så er jeg da fint tilfreds. hvorimod at jeg aldrig nogensinde kunne finde på at give 2500,- for at få en mand ud for at hjælpe mig med indstillingerne til et tv der koster 5000 ;;)
Af PhDream
Jeg prøver bare at få dig til at se, at bedre hjælp, end den du allerede har fået herinde, koster penge.

Du har fået masser af råd og vejledning på de 3 sider, som din tråd strækker sig over, men du har ikke sagt "tak" én eneste gang. Tværtimod, du beder om mere og mere. Du er dog ikke den eneste, der tager hjælpen herinde for givet, men det ændrer ikke ved det faktum, at folk herinde ikke er forpligtet til at svare på forespørgsler.
Af simonlund52
Vrøvl! Jeg har sagt tak for hjælpen et par gange:

Indmeldt: 13. apr 2011

IndlægSkrevet: Lør 16. apr 2011, 20:57 Besvar, med citat Ret/Slet dette indlæg
Også jeg. Men havde et 2-3 år gammelt samsung lcd før til 5000,-i fleggaard så ærlig talt tror jeg ikke at det er noget jeg lægger mærke til.

Men tusind tak til alle dem der har ville hjælpe mig med at finde det rigtige fjernsyn. Det har helt sikkert været fyldestgørende!

Men jeg plejer som regel at vente med at sige tak for mad til jeg er færdig med at spise.

Så derfor havde jeg planlagt at sige mange gange tak når jeg havde fundet løsningen med kalibreringen også. Men det har jeg jo ikke endnu!!!

Men til dem der ikke mener at jeg har sagt tak:

Mange tak for hjælpen til dem der har rådgivet mig og hjulpet mig til at finde dette fjernsyn og hjælpe med kalibreringen.

Selvfølgelig vil jeg da gerne opsøge hjælp til en investering når jeg ikke selv har forstand på det. Men når jeg så selv har fået den viden jeg har brug for til at få det meste ud af min investering vil jeg da uden tvivl gerne rådgive andre der har haft samme overvejelser som mig.

"Anyhow": Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er nogen god idé at investere i denne dvd til kalibrering af mit fjernsyn.?
Af Mysen
simonlund52 skrev: "Anyhow": Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er nogen god idé at investere i denne dvd til kalibrering af mit fjernsyn.?
ja, det kan det godt. Du kan også sætte en computer til, og så finde Nicolai Sonnes kalibreringsmønstre fra nogle specielle So Ein Ding afsnit inde på dr's arkiv.

Det er ikke lige så godt, men ganske udmærket. Jeg mener også du kan finde testmønstre i på diverse dvd'er med et certificeret THX mærke på forsiden. Jeg kan bare ikke lige nævne nogen lige nu, men du kan se din egen samling igennem om du ikke har en film med disse mønstre.

Den dvd til 150 kr. + lidt omhyggelighed er nok den bedste indstilling, du kan få uden måleudstyr, men de gratis testbilleder kan også hjælpe, hvis du ved, hvad der skal skrues efter...
Af simonlund52
Okay. indtil videre prøver jeg med biograf mode og så har jeg også selv redigeret en af disse ekspert modes ud fra denne billedguide der er inkluderet i LG's menu. Så må jeg lige selv finde ud af hvad jeg helst vil bruge.

inden jeg spurgte mig frem herinde anede jeg ikke at billedet på et fjernsyn skal være så mørkt og varmt i billedet.

Så tror jeg måske at jeg vil bruge "spil" mode til når jeg bruger min playstation.

Men jeg tror helt sikkert at jeg vil bruge sådan en calibration disc eller pc programmer til at få det perfekte resultat.

Mysen: Prøver at undersøge de muligheder du har givet mig.

Mange tak for al den tid og hjælp du og andre herinde har givet mig.

Er meget tilfreds med folks indsats for at hjælpe mig frem til det rigtige produkt med de korrekte indstillinger.