Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tony
dMITIj skrev:hehe
ja det vil jeg mene jeg er, jeg har alt på high i CS:S og i opløsningen 1680x1050 skærmen er tilsluttet DVI indgangen :) og som du kan se neden for (computer spec) har jeg en comp der kan trække det meste :)
Perfekt.

Faktisk sjovt du nævner det, for skal selv ud og ha' ny computer. Ska faktisk ha lidt af det samme du har, bare en Core 2 Due E6700 men også samme grafik kort... Hvordan kører det for dig? Er det bare det bedste eller er det bare det bedste? :p
Af dMITIj
Hehe først så vil jeg sige nice at du skal have det samme som mig dog vil jeg ikke slev offer de 1000-1500kr mere på E6700 det kan ikke betaler sig efter min mening!
men udover det så er det en mega nice comp som jeg har fået sat sammen her og hvis du vælger samme mobo vil du kunne køre 2x7950GX2 i quade-SLI da bundkortet har 2x16SLI-prte.
og det er dette GFX jeg har det køre 520mhz i stede for 500mhz
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=208338
dog kan du få en nyere model som køre hele 570mhz men det er så også lidt dyere :p
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=208337
Af Tony
Jeg kan allerede se at du ved noget mere om det end mig... Det må du endelig gerne forklare mig mere om, evt. i en PM eller på msn?
Af Mikael Hansen
Hmm havde egentligt tænkt mig at købe en 4:3 skærm, men den her pris lokker da godt nok lidt!
Af PowerJ
Mikael Hansen skrev:Hovsa jeg kom sgu også til at bestille en! He-he... :D
Glæd dig, det er en dejlig skærm (B
Af Mikael Hansen
Er der nogle af jer der har modtaget jeres 2007WFP for nyligt som kan fortælle om det er et S-PVA eller et S-PVI panel der rent faktisk sidder i?

Der går rygter om at de har skiftet til det billigere og dårligere S-PVA panel i de nyeste solgt i udlandet?
(Bastards!)

Widescreen Gaming Forum

Edit:
Her kan i se hvordan man checker om det er det ene eller det andet panel:
Panelcheckforum
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Spænd nu hjelmen folkens. Så dårlige er S-PVA panelerne nu altså ikke. Det er muligt at det er billigere at fabrikere dem, men de leverer nu altså nogle ret gode farver og en langt dybere sort en S-IPS panelerne gør.

Personligt vil jeg foretrække et S-PVA panel frem for et S-IPS.
Af tommyhj
yakken skrev:
Har læst et sted at et godt IPS panel er bedre end et dårligt PVA panel :-)

Tror nu at så længe det ikke er TN, så er det så marginale forskelle at det kan være ligemeget.

Med hensyn til skalering og black bars: Har selv en 2007WFP og indstillingen i skærmens menu (1:1, 4:3, fill) bliver nulstillet til "fill" for hvert skift i opløsningen - ret dumt. Man kan så indstille grafik driverne, hvor den bedste indstilling nok vil være "Fixed aspect Ratio" (i nvidia). Så bliver billedet skaleret op og der kommer black bars i siderne. Det er jo ikke noget ved at spille i 1024x768 og så få en lille firkant i midten af skærmen - så hellere grim opskalering. Hvis man havde noget imod grim grafik, så skulle man jo nok ikke have købt et skod grafikkort der kun kunne køre spillet i 1024x768 :-)

Men mange spil understøtter 16:9/16:10 aspect ratio, og der kan man så lade 1024x768 billedet fylde hele skærmen ("monitor scaling" for nvidia). så sørger spillet bare for at grafikken passer i forholdende (f.eks. Prey). Det er nok den allerbedste løsning hvis man ikke kan køre 1650x1080.
Brugeravatar
Af msi911
yakken skrev:Spænd nu hjelmen folkens. Så dårlige er S-PVA panelerne nu altså ikke. Det er muligt at det er billigere at fabrikere dem, men de leverer nu altså nogle ret gode farver og en langt dybere sort en S-IPS panelerne gør.

Check denne posting og se, hvad en gut der har skærmen med begge typer paneler siger: http://www.hardforum.com/showpost.php?s ... stcount=19
Det tredje billede viser skærmene ved siden af hinanden.
Af Mikael Hansen
Jep jep... Jeg har allerede set den (det er samme side jeg linker til ovenover).
Skærmen kommer på Tirsdag ind til videre, og jeg regner med det er en god skærm uanset hvad, men jeg får at se på Tirsdag! :)
Af dMITIj
Hmm hvordan ser man hvilket panel der sidder i?
Af tommyhj
dMITIj skrev:Hmm hvordan ser man hvilket panel der sidder i?
Det var der lige en anden gut der svarede mig på i en anden tråd:

SLuk for skærmen. Hold menu og plus inde mens du tænder for den. Slip menu og plus, tryk så minus, og vupti kommer servicemenuen frem. Står der LTM201... er det PVA. Står der LM201... er det IPS.
Af dMITIj
tommyhj skrev:
dMITIj skrev:Hmm hvordan ser man hvilket panel der sidder i?
Det var der lige en anden gut der svarede mig på i en anden tråd:

SLuk for skærmen. Hold menu og plus inde mens du tænder for den. Slip menu og plus, tryk så minus, og vupti kommer servicemenuen frem. Står der LTM201... er det PVA. Står der LM201... er det IPS.
Hmm det kan jeg ikke få min til!? :p