Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket er bedst udelukkene til spil og tv brug?

Af Rodding
Ja okay, men den koster 2000 kr mere ind hos dustin home.
Af dumb
Rodding skrev:Ja okay, men den koster 2000 kr mere ind hos dustin home.
HIFI-klubben kører lige nu med 46" G15 til under 10K.
Af Rodding
dumb skrev:
Rodding skrev:Ja okay, men den koster 2000 kr mere ind hos dustin home.
HIFI-klubben kører lige nu med 46" G15 til under 10K.
Ja 9975 ,-
Af keler
Leviathan skrev:
keler skrev:Hvis du vil have minimum retention skal du vælge Pana. Der får du også perfekte betragtningsvinkler.

Ville dog ikke bruge den til decideret PC brug.
Betragtningsvinkler har nu mere noget med selve plasmatekonologien at gøre, end at det er fra Panasonic.
Det skriver jeg vidst heller ingen steder ;)
Leviathan skrev: Ellers er jeg enig med dig i, at trådstarter burde vælge plasma, med mindre den skal bruges som decideret computerskærm.

Og af de plasmaer, der er linket til, holder jeg nu stadig på, at Samsungs serie 6 er bedre end Panasonics G10 på rå billedkvalitet.
Jeg mener stadig at Pana overall er bedre end Samsung (svært at skære alle skærme over en kam) Alene Samsungs retention problemer, samt byggekvaliteten, gør at jeg ikke vil vælge dem. Men enig - De laver gode plasma skærme! :)
Af Rodding
Kan man ikke lige så godt bare købe G10 det billigste sted, også en forsikring til det ved siden af?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tillægsforsikringer er noget tricky noget. Du skal se dig for mht. formuleringen af disse forsikringer, da du hurtigt kan stå med en garanti, der reelt ikke kan bruges til noget hvis TV'et går i stykker. Eksempelvis så følger disse forsikringer TV'et - dvs. hvis det går i stykker, så er dit ombytnings-TV ikke dækket længere. Typisk så er der også en ret høj afskrivning på udstyret, så du om eks. 2 år ikke får nogen nævneværdig økonomisk kompensation i tilfælde af 100% defekt.

Husk at du jo også har 2 års reklamationsret på varer købt over nettet. Godt nok så kommer der ikke nogen ud på din adresse og henter TV'et, men du har stadig ret til at klage over et defekt produkt.

Du kan jo undersøge om ikke din indboforsikring giver mulighed for tilkøb af en såkaldt elektronikforsikring, hvor alt elektronisk udstyr er dækket X antal år fra købsdato. Jeg benytter selv en sådan forsikring, da den også dækker tilfældige uheld, ligesom en tillægsforsikring ville gøre.
Af Rodding
okay tak for den fine forklaring.
Var inde og se LG47Sl8500 igår.
Tror altså det bliver den designet er bare for fedt, og det så bare rigtig godt ud.
Er der forskel på dem? Er der nordiske og ikke hvordan ser man det med det tv?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle disse ting er godt nok diskuteret i ret mange andre tråde efterhånden, så du bør måske prøve at søge lidt efter det først. SL8500 og SL8000 er ens på nær frontglasset.
Af Rodding
Ja er udmærket godt klar over forskellen på 8000 og 8500. Det jeg mener er om ligesom med G10 så er G10e den nordiske model, men ved ikke hvad der er hvad med LG'en?