Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af noxity
Som jeg skrev før, så er det slet ikke noget man ser ved normalt tv brug.

Og ja lukketiden gør en del! :)

Jeg har dog undret mig over at jeg ikke har mulighed for at vælge Danmark, når der skal vælges land (Ikke OSD). Jeg er 100% sikker på det er en nordisk model (755). Det virker dog fint når jeg vælger "Andre" og laver en fuld søgning efter digitale kabel signaler.

Kan heller ikke sortere i de digitale signaler, selvom jeg har installeret den nyeste firmware. :S
Af kimschurmann
Årh nej, håber ved gud jeg kan sortere de digitale kanaler :)

Er der Elektronisk Program Guide og virker det godt nok? Det er ret godt lavet på Sony tv nemlig.
Af noxity
EPG virker helt fint. Jeg har ihvertfald ikke haft nogen problemer!

Jeg tager fat i Samsung i løbet af næste uge for at høre hvorfor jeg ikke kan vælge nogle af de nordiske lande. Har på fornemmelse at det er grunden til at jeg ikke kan sortere i kanalerne.
Af kimschurmann
Kan det passe at det både understøtter vesa 400 og 200? Det er forskelligt fra hjemmeside til hjemmeside, hvilken vesa der står angivet! :(
Af noxity
Samsungs hjemmeside siger 400x400.
Af kimschurmann
Ja men det er faktisk 200x200! Dårlig fejl at de skriver forkert på deres officielle hjemmeside! På bl.a. Fonas side står der 200x200 dog, og grunden til at jeg er så sikker er at jeg lige har fået mit og målt afstanden :)
Af noxity
Du må meget tage et billede af clouding.

I øvrigt så er det intet problem at sorterer i de digitale kanaler. Mit TV blev desværre leveret uden at være sat op som en b755 men nærmere som en b750. Men det bliver heldigvis rettet i løbet af ugen.
Brugeravatar
Af CrazyA
Hej allesammen

Jeg ville lige høre jer med 755, er i stadig glade for det ?

@noxity Du skrev tidligere, at du syntes bevægelserne så unaturlige ud i film. Mener du stadig det og i givet fald, hvad er det så du mener med det ?

Har i brugt indstillingerne til 8050 her på siden ?

Er meget spændt på at høre jeres svar, da jeg hælder ektremt meget til dette TV eller et Panasonic V10. Men nu har jeg set V10 i hifiklubben og Expert, og jeg syntes at billedet er meget grynnet på det, i forhold til mit 37PX80. Kan selvfølgelig godt være, at de bare har dårligt signal.
Af Czuba
Jeg overvejer også denne model:) Så alle input er velkommen...;)

Har nogen af jer mulighed for at teste input lag ved brug af PS3?

Mvh
Af B755
CrazyA skrev:Hej allesammen

Jeg ville lige høre jer med 755, er i stadig glade for det ?

@noxity Du skrev tidligere, at du syntes bevægelserne så unaturlige ud i film. Mener du stadig det og i givet fald, hvad er det så du mener med det ?

Er meget spændt på at høre jeres svar, da jeg hælder ektremt meget til dette TV eller et Panasonic V10. Men nu har jeg set V10 i hifiklubben og Expert, og jeg syntes at billedet er meget grynnet på det, i forhold til mit 37PX80. Kan selvfølgelig godt være, at de bare har dårligt signal.
Hej

Jeg har LE46B755.

Jeg synes også V10'eren var grynet i billede. Plasmastøj, som det hedder. Men det var dog primært grundet retention jeg fravalgte plasmaskærme. Og lidt til dels det lidt højere strømforbrug.

Men LCD skærme har også deres downsides. Samsungs antageligt halo-slør omkring hurtigt bevægende objekter, som jeg dog heldigvis ikke selv ser. Og så dårlige betragtningsvinkler, hvor sort udvaskes, når det ses fra siden. Og man skal kun meget kort til siden før man ser det på en helt sort skærm. Til gengæld ser man det ikke i praktisk brug (eller retter, jeg ser det ikke). Det kan godt være denne udvaskning af farver der forvirres til at være bleeding øverst på side 3 i tråden her.

Det er en god skærm og jeg er meget tilfreds. Den er god til HD-kanaler, og særligt god til digitale SD-kanaler.

Bemærk, at noget af de "artifacts" du ser omkring 200hz signaler, meget vel kunne være komprimeringsartifacts fra digitale kanaler der er komprimeret liiige vel meget. Det ser du både på en V10 og denne.
Samsungs nye 2009 serie har en Custom funktion til 200/100hz, hvor man selv kan indstille blur og judder korrektion individuelt, så du kan tilpasse det niveau hvor du ikke selv ser artifacts, men stadig får hjælp fra systemet.

Jeg anbefaler bestemt fjernsysnet.
Brugeravatar
Af CrazyA
Hej B755

Det lyder rigtig godt, den er nu bestilt hos SHG, afhenter den så i eftermiddag. Viser det sig, at det ikke er mig, så har jeg jo heldigvis 14dg returret ;)
Hvad er halo-slør forresten ?
Af noxity
CrazyA skrev: @noxity Du skrev tidligere, at du syntes bevægelserne så unaturlige ud i film. Mener du stadig det og i givet fald, hvad er det så du mener med det ?

Men hensyn til bevægelserne, så virker de lidt hakkende i det. Det er dog kun ved afspilning af video over DNLA. Det kan til rimelighed afhjælpes ved at tweake lidt på blur/judder indstillingerne.

De indstillinger jeg har brugt er fra denne test. Har ændret en lille smule på dem, efter jeg brugte et par kalibreringsbilleder. Men generelt var de meget tæt på!

Vedr. inputlag, så skulle lige netop dette TV ikke være særlig godt. Specielt ikke hvis du er meget afhængig af lav inputlag. Det skulle dog kunne hjælpes lidt på vej ved at ændre navnet på den HDMI port du har tilsluttet PS3en til. Hvis du ændrer navnet til PC, så skulle vidst være mulighed for at vælge Game-mode, som reducerer inputlagget, dog begrænser det så også mulighederne for indstilling af billedet.
Brugeravatar
Af CrazyA
Jeg er netop kommet hjem fra SHG med mit i dette øjeblik, men jeg bliver sgu lidt nervøs, når teksten uden på kassen er Tjekkisk og Engelsk, og der står made in Slovakia :(
Er det noget jeg skal være nervøs for ? Det har godt nok model betegnelse LE40B755U1WXXE og der er også DK manual med. Men man bliver jo hurtigt lidt skeptisk.
Men hvad siger i, er der noget at være nervøs for ? Og jer der har evt ikke har købt over nettet, er der også tjekkisk og engelsk tekst uden på jeres kasse ?
Af noxity
Jeg har købt min i Bilka, og det var fuldstændig det samme. Blev også lidt nervøs da jeg så der stod B750 på selve kassen. Men på stickeren stod der B755, så den er god nok.

Du har intet at være nervøs for :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10