Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
Udfra hvad andre har skrevet om samsungs nye plasma serie 855, så er den noget bedre end deres edge LED serie.
Men det må Rasmus så ikke skrive.
Fordi nogen ikke kan bruge test eller ser tv3 analog og synes det ligner et HD signal.
Rasmus måler jo alle ting og skriver meget objektivt.
det fleste andre test har jo skrevet helt de samme ting. Der har de jo skrevet om clouding og auto dimming som et problem på en edge led.
Af sam05
xcardman skrev:Udfra hvad andre har skrevet om samsungs nye plasma serie 855, så er den noget bedre end deres edge LED serie.
Men det må Rasmus så ikke skrive.
Fordi nogen ikke kan bruge test eller ser tv3 analog og synes det ligner et HD signal.
Rasmus måler jo alle ting og skriver meget objektivt.
det fleste andre test har jo skrevet helt de samme ting. Der har de jo skrevet om clouding og auto dimming som et problem på en edge led.
Du henviser nok til mit indlæg, men forstå lige at jeg ikke nævnte noget som helst om, at TV3 billede lignede et HD billede.
Har først set denne tråd nu.

Jeg arbejder til daglig i en radio/tv butik, jeg går op og ned af fladskærme 8 timer om dagen.
Stort set alle kunder mener at LCD står bedst i butikken. Dette er der en meget naturlig forklaring på.
I en butik er der typisk en belysning der er op til 10 gange kraftigere end i et almindelig hjem. Derfor opleves LCD skarppere da de med deres grund indstillinger udsender mere lys. Jeg har prøvet at slukke nogle af lamperne i en del af min afdelning hvilket gjorde at kunderne syntes at plasma stod bedre en LCD. Derudover har jeg efterhånden installeret en del tv. Et LG plasma på 42" til 4999,- står bedre en samsung sony philips til mere end det dobbelte. Det er min vurdering.
Hvad angår burn-in kan jeg sige at LG og Samsung desværre ikke er lige så modstandsdygtige som Panasonic. Jeg var på et tidpunkt på ferie mens jeg var på ferie lykkedes det mine kollegaer at glemme at starte en blue-ray afspiller, til denne var der bl.a. tilsluttet en panasonic px 8 og og en samsung plasma, da jeg kom hjem opdagede jeg at samsung plasmaen havde fået en burn-in skade, men der var ikke noget at se på panasonic'en det skal siges at dette er efter 8 timer i 5 dage med samme billede.
Hvad angår Samsung LCD kan jeg kun tilslutte mig Rasmus Larsens test deres 100hz skader mere end det gavner har prøvet at slukke for det og pludselig sælger man flere samsung 100 hz tv.
Men en vigtig ting, er at vi alle er forskellige og vi alle ser tingene forskelligt.
Af xcardman
sam05

overdrivelse fremmer forståelsen.
askethebaske skrev:Har først set denne tråd nu.

Jeg arbejder til daglig i en radio/tv butik, jeg går op og ned af fladskærme 8 timer om dagen.
Stort set alle kunder mener at LCD står bedst i butikken. Dette er der en meget naturlig forklaring på.
I en butik er der typisk en belysning der er op til 10 gange kraftigere end i et almindelig hjem. Derfor opleves LCD skarppere da de med deres grund indstillinger udsender mere lys. Jeg har prøvet at slukke nogle af lamperne i en del af min afdelning hvilket gjorde at kunderne syntes at plasma stod bedre en LCD. Derudover har jeg efterhånden installeret en del tv. Et LG plasma på 42" til 4999,- står bedre en samsung sony philips til mere end det dobbelte. Det er min vurdering.
Hvad angår burn-in kan jeg sige at LG og Samsung desværre ikke er lige så modstandsdygtige som Panasonic. Jeg var på et tidpunkt på ferie mens jeg var på ferie lykkedes det mine kollegaer at glemme at starte en blue-ray afspiller, til denne var der bl.a. tilsluttet en panasonic px 8 og og en samsung plasma, da jeg kom hjem opdagede jeg at samsung plasmaen havde fået en burn-in skade, men der var ikke noget at se på panasonic'en det skal siges at dette er efter 8 timer i 5 dage med samme billede.
Hvad angår Samsung LCD kan jeg kun tilslutte mig Rasmus Larsens test deres 100hz skader mere end det gavner har prøvet at slukke for det og pludselig sælger man flere samsung 100 hz tv.
Men en vigtig ting, er at vi alle er forskellige og vi alle ser tingene forskelligt.
I mine øjne en super-god og meget overensstemmende opsummering af Tv-valget, når man står i butikken. Jeg er meget enig i pointerne.

I øvrigt har jeg samme opfattelse mht. burn-in. LG er værst. Herefter Samsung, mens Panasonic og Pioneer stort set ikke har problemer.
Af tarok
sam05 skrev:Rasmus Larsen,

Du kan ikke være bekendt at svare mig i en ironisk tone. Jeg har da skrevet indlægget i sober tone.

Det ser ud til at du har overraskende lidt repekt til de der ikke helt er enig med dig.

Ja, jeg har kigget og kigget i Expert og Fona og sammenlignet og sammenlignet, og som nogle indlæg i min tråd fortæller, er det ens egne øjne der bestemmer. Og jeg har besluttet mig for Samsung LEB40658 og har ikke fortudt det.

Siden du leder hjemmesiden og afholder dine test, bør du være opmærksom på, at mange bruger dig som rettesnor og derfor bør du være lidt mindre kategorisk og mere neutral.

Hvis du virkelig synes at billedkvaliteten på TV3 under Champion Legaue kampene er dårlig og under lavmålet, så må dit fjernsyn være i uorden.

Jeg har YouSees kabel TV og ingen problemer har med TV3 sportsudsendelser. Ikke engang med mit tidligere flade fjernsyn - en af de første Samsung LDC TV.
Billedkvaliteten under TV3 /TV3+´s fodboldkampe har nu altid været "substandard". Det fortæller mig i hvert fald, at du ikke er særlig kritisk, hvis du synes at det ligefrem er "fremragende". Men fint nok at du er tilfreds med dit tv og mange steder får dette tv da også fine ammeldelser.
Men jeg synes absolut at Flatpanels.dk skal skrive, hvad DE MENER, og ikke hvad andre synes, at de skal mene.
Man kan jo selv researche og læse mange forskellige tests af det pågældende tv. Dernæst SKAL man selvfølgelig selv se tv'et og få det demonstreret. Herudfra kan man så træffe det endelige valg.
askethebaske skrev:Har først set denne tråd nu.

Good posting ! :)