Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Et problem:
Har indstillet tv'et til "lydsystem" og har tilsluttet en soundbar (ej Sony) via HDMI ARC stikket.
Når jeg tænder tv'et går der 15 sekunder fra der kommer billede til der kommer lyd ud af soundbaren.

Nogen forslag?
thg skrev:
Delvist. Samsung inkluderer lidt flere ting under SUHD (større farverum, større lys-dynamik-område og deraf HDR og 10-bit). Sony's Triluminos handler om det større farverum. Deres "X-tended Dynamic Range" system handler om det større lys-dynamik-område. Og 10-bit kalder Sony vist ikke rigtig noget fancy.
Men hvordan får man glæde af disse funktioner?
Med HDR-indhold. Indtil videre kan man kun finde en smule hos Amazon, men de har jo ikke lanceret deres streamingtjeneste i Danmark. Netflix starter på HDR i begyndelsen af 2016. Og så med UHD Blu-ray-skiver, som jo også så småt starter i begyndelsen af 2016.
4K er højere opløsning. HDR er højere dynamik-område, og så inkluderer "HDR" begrebet efterhånden også større farverum og 10-bit farver. Det var jo det samme de gerne ville gøre med "UHD" begrebet i sin tid, men det fik branchens producenter hurtigt udvandet.

Vi har en dybdegående artikel om HDR her, hvis du vil have hele historien: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1435041319
Hustlerluxe skrev:Når jeg går ind i guide på mit tv forsvinder det der er i tvet og der kommer en tekst bagved guiden, er det normalt eller skal den ikke vise det videre man ser i tv? Har yousee tv
Det er et Yousee-problem. Det er en "bug" i den måde de sender EPG data hos Yousee ift. andre TV-udbydere.
Torben Rasmussen skrev:
Hustlerluxe skrev:Når jeg går ind i guide på mit tv forsvinder det der er i tvet og der kommer en tekst bagved guiden, er det normalt eller skal den ikke vise det videre man ser i tv? Har yousee tv
Det er et Yousee-problem. Det er en "bug" i den måde de sender EPG data hos Yousee ift. andre TV-udbydere.
Jamen skulle "Buggen" så ikke optræde på andre TV fabrikater også?
Johnhother skrev:Jamen skulle "Buggen" så ikke optræde på andre TV fabrikater også?

Det gør den skam også. Alle TV jeg har haft hjemme i år har manglet "minipreview" når EPG er åben. Minipreview på et Sony-TV er blot i baggrunden i stedet for at være et lille vindue.

Yousees egen boks har ikke fejlen, så her må Yousee have fundet en løsning, som tager hensyn til deres måde at sende EPG på. Hos Yousee sendes EPG på en given frekvens, hvor andre udbydere samsender EPG på alle kanaler.

Problemet er såmen også til stede på din CX800.

På nogle TV kan man fikse det ved at slette kanaler på frekvens 143 MHz, men det har ikke virket på dem jeg har testet i år.
Torben Rasmussen skrev:
Johnhother skrev:Jamen skulle "Buggen" så ikke optræde på andre TV fabrikater også?

Det gør den skam også. Alle TV jeg har haft hjemme i år har manglet "minipreview" når EPG er åben. Minipreview på et Sony-TV er blot i baggrunden i stedet for at være et lille vindue.

Yousees egen boks har ikke fejlen, så her må Yousee have fundet en løsning, som tager hensyn til deres måde at sende EPG på. Hos Yousee sendes EPG på en given frekvens, hvor andre udbydere samsender EPG på alle kanaler.

Problemet er såmen også til stede på din CX800.

På nogle TV kan man fikse det ved at slette kanaler på frekvens 143 MHz, men det har ikke virket på dem jeg har testet i år.
Nope, fejlen er ikke på CX800E EPG :)

Edit: Kom i tanke om, at jeg jo kører på et Yousee test "Net", ved ikke om det kan have noget at sige.
Så husker jeg muligvis forkert (du kan dog se at mini-billedet mangler i min anmeldelse), men både Samsungs og LGs TV mangler previewet i år. Sidste års LG modeller jeg så på, kunne godt vise preview hvis man var lidt kreativ når man brugte EPG.
Nogen der ved, hvordan man kan få TV 2 Play app'en som findes i 'Sony Select' under 'Featured Apps' til at ligge for sig selv i 'Start-menuen'? Er lidt irriterende at skulle gå frem og tilbage hele tiden, og Discover virker jo kun når man er inde i andre apps etc.

Er egentlig lidt overrasket over, at man ikke kan finde den for sig selv i Google Play store?
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 102