Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mfede
Hvis du læser under svar står der følgende: "I juni fremlagde Kommissionen et arbejdsdokument med retningslinjer for anvendelse af servicedirektivets art. 20, stk. 2, hvoraf det fremgår, at leveringsnægtelse til forbrugere på baggrund af nationalitet og/eller opholdssted som udgangspunkt kan udgøre en krænkelse af art. 20, stk. 2."

Netop fordi reglerne ikke bliver overholdt, er et nyt forslag på vej fra EU-kommissionen. Forslaget er det lækkede dokument som flatpanels tidligere har skrevet om, og det gør det langt sværere for virksomheder at skide på artikel 20.2.

I EU er der klare regler ang. moms. Der skal betales moms efter hvilket land virksomheden befinder sig i - ikke efter hvor køberen befinder sig: http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og- ... 8C60D554AB

At der er et hav af varer på Amazon som heller ikke lever op til reglerne, kan jo ikke bruges som argument for at Elgiganten i Finland heller ikke skal gøre det.
Af mbm
Kemce skrev:Tror i B6 i 65" kommer nogensinde ned i menneskelige pris ?
Menneskelig pris??
Personligt synes jeg mere end 20.000 kr for et TV er umenneskeligt.

Så nej det tror jeg ikke.
Af pdj1974
Nu I er igang med at tage en kamp op I ikke kan vinde indenfor en overskuelig tid, så vil jeg foreslå at I også borer i hvorfor Euronics og Computersalg pludselig fjernede skærmene igen. Et vildt gæt er en studehandel imellem LG og Elgiganten om at de er eneforhandler i DK i en periode, eller at deres priser ikke må underbydes, hvis man stadig vil have varer fra LG...
Af andmm
Sjovt når den kunne bestilles til 22.500 hos computersalg. Er der nogen som bestilte dette og ikke har fået deres ordre anulleret?
Af esef
Ang. køb af LG i andre lande så var det sjovt nok lig omvendt for to-tre år siden. Da var de dyre LG modeller meget billigere i DK end i Sverige hvor jeg dengang boede. Det på trods af at ordre hos Elgiganten mig bekendt sendtes fra det samme Skandinaviske centrallager i Borås, uanset om det skulle til Danmark eller Sverige. Elgiganten nægtede dengang at lade mig hente et TV til dansk pris i Borås. Dengang ledte min analyse mig til at der var een reel prispresser i Skandinavien, og det var Bilka. De fleste TV Bilka solgte var langt billigere i Danmark end i Sverige hos Elgiganten og andre der solgte i begge lande.
Af Barbes
chicco skrev:Man skal åbenbart bare højt nok op - har fået 8000,- i rabat på E6'eren :)
Tillykke, det er da en rigtig fin pris. Var det på 55E6? Tør man spørge hvilken butik man skal gå til for at få dette tilbud? :)
Af lunddal
Mfede skrev:Hvis du læser under svar står der følgende: "I juni fremlagde Kommissionen et arbejdsdokument med retningslinjer for anvendelse af servicedirektivets art. 20, stk. 2, hvoraf det fremgår, at leveringsnægtelse til forbrugere på baggrund af nationalitet og/eller opholdssted som udgangspunkt kan udgøre en krænkelse af art. 20, stk. 2."

Netop fordi reglerne ikke bliver overholdt, er et nyt forslag på vej fra EU-kommissionen. Forslaget er det lækkede dokument som flatpanels tidligere har skrevet om, og det gør det langt sværere for virksomheder at skide på artikel 20.2.
Det er jo den tolkning, forslaget omhandler. Den fællesnordiske holdning er netop, at man ikke forpligtes til at sælge til alle forbrugere, og den holdning har kommissionen anerkendt (se under Status).
Mfede skrev:I EU er der klare regler ang. moms. Der skal betales moms efter hvilket land virksomheden befinder sig i - ikke efter hvor køberen befinder sig: http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og- ... 8C60D554AB.
Medmindre man kommer over grænsen for det pågældende land (jeg mener at det er EUR35.000 i DK), så skal der opkræves lokal moms, hvorfor f.eks. Amazon opkræver dansk moms og har dansk CVR-nummer.

Det er i trådens eksempel 8 tv før Elgiganten i Finland skal momsregistreres i DK.
Af Mfede
Fra status: "Der kan være objektive forhold, der begrunder, at der ikke sælges til visse forbrugere i visse lande eller regioner."
Det handler dermed om Elgiganten i Finland opfylder disse objektive forhold, hvilket jeg ikke mener, at de gør.
Som jeg læser det har nordiske lande dermed ikke frit spil til at diskriminere som det passer dem.
Det hele handler om fortolkningen af objektive forhold.

Udover det er der nye regler på vej - også mht. moms
Af AESpitsFiya
Jeg lovede mig selv, at jeg ville slå til næste gang den kom under 10k. Jeg har været så splittet imellem UDH modeller til omkring de 10k og så 910'eren. Jeg tror sgu, at det ender med, at jeg "nøjes" med full HD OLED fremfor UHD
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 203