Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Farven på programmerne skulle afspejle indholdstype, men jeg synes ikke det virker så godt. Sideview er en app til din smartphone. Der er et billede af den i anmeldelsen.

Plex bruger jeg ikke, så den kan jeg ikke svare på.
Vedr. indstilling af billedet er der et punkt der hedder "Automatisk Billedfunktion" hvor man kan vælge fra, auto eller auto (24p-synk.) - hvad skal man vælge der? (I øvrigt kun på Netflix det er muligt at ændre denne)

Nogen som ved om man kan bladre en hel side af gangen i EPG'en?

Hvis nu jeg åbner Youtube på min HTC One M8 og sørger for at både tv og tlf. er på samme wifi og vil caste noget fra Youtube over på tv'et, hvordan gør jeg helt præcist det? Skal jeg aktivere noget på tlf. eller tv'et?
Senest rettet af thg 03 dec 2015, 17:42, rettet i alt 1 gang.
Torben Rasmussen skrev:Der er et cast-ikon i de apps som understøtter cast. I Youtube sidder den i øverste højre hjørne. Kig i anmeldelsen - der er et billede af ikonet.
Perfekt :) Og denne funktion er der også hvis jeg på min tlf. henter Netflix, Viaplay og TV2 Play?

Kan du svare på det med at bladre en hel side ad gangen i EPG?

Og indstilling af "Automatisk Billedfunktion"?
Senest rettet af thg 03 dec 2015, 18:53, rettet i alt 1 gang.
Stein skrev:Er det rigtigt som jeg ser det at det IKKE upscalerer tv signal til 4K ?
Kan nemlig ikke vælge den funktion , fra eller til , kun under signal fra HDMI.

STein
Hvis den ikke gjorde dét, så ville billedet kun fylde 720x576 punkter på skærmen, hvilket ville være et lille frimærke i hjørnet. Alt hvad der fylder skærmen ud er opskaleret til 4K.
thg skrev:
Torben Rasmussen skrev:Der er et cast-ikon i de apps som understøtter cast. I Youtube sidder den i øverste højre hjørne. Kig i anmeldelsen - der er et billede af ikonet.
Perfekt :) Og denne funktion er der også hvis jeg på min tlf. henter Netflix, Viaplay og TV2 Play?

Kan du svare på det med at bladre en hel side ad gangen i EPG?

Og indstilling af "Automatisk Billedfunktion"?

Og måske du ved om man kan lave nogle genveje til installerede app's, så man nemt og hurtigt kan finde dem man bruger oftest?
Hvorfor vil du caste Netflix? Du kan ikke caste i 4K, da det kun er TV, som får lov at se denne opløsning, så du vil få Netflix i 1080p og ikke 4K streamet. Men de andre ting kan du caste på samme måde.

Jeg mener ikke du bladre i hele sider.

Genveje kan kun puttes i Discover-menuen, men det er ikke alle apps, der kan smides i den menu.

Jeg har ikke lige menuen med billedfunktionen foran mig, så den må du få svar på fra andre.
Hvorfor jeg tænker at caste Netflix, er fordi jeg tænker det er noget nemmere at styre fra en tlf. end fra en app på skærmen! Det er vel stadig begrænset hvor meget 4K materiale der er på Netflix, så indtil videre tænker jeg ikke at jeg vil købe Netflix Premium abonnementet?
Jeg synes nu der er en del serier, som er værd at se, som findes i 4K. Når du caster, så kan du endvidere ikke få vist billedet i 24 fps, hvilket kan skabe judder. Sonys TV har en OK algoritme til udjævning af slør, men det er synligt ved panorering især.
Jeg har i går modtaget mit black Friday køb - 65X8505C fra Elgiganten og er indtil videre meget tilfreds.

Jeg kommer fra et 8 år gammel LG plasma, så billedmæssigt skal der ikke så meget til at imponere mig - men synes både størrelse og billede er fint.

Ang. 4K materiale er jeg dog i tvivl om jeg overhovedet har set det endnu på min skærm - vil den skrive eller vil jeg kunne se når/om den modtager og viser 4K? Vil en søgning efter 4K videoer i den indbyggede youtube app - give mig et reelt 4K output?

Jeg har netflix abonnement, og har valgt deres ultraHd ab - og har sat kvaliteten til høj. Hvis jeg afspiller eks. Daredevil viser den UltraHd i overskriften på infobilledet, hvor jeg igangsætter udsendelsen - så er jeg i mål - kan jeg se det nogen steder, eller skal 4K slås til i tv-menuerne først?

Lyden kører jeg via HDMI arc til Philips surround soundbar (Fidelio B5) - umiddelbart leveres kun 2 kanal lyd - burde det ikke være rettet i seneste firmware update (er installeret) , eller skal jeg køre optisk for at kunne få glæde af surround?

På forhånd tak :)
I går da jeg sad og roede i forskellige indstillinger på mit nye 65X8505C støtte jeg på et sted hvor man kunne indstille hvor EPG'en henter info fra, men nu kan jeg ikke rigtig finde denne indstillings mulighed igen - nogen som ved hvor det er?

Hvis man har forslag til software forbedringer til Sony, hvordan får man så videreformidlet dette til Sony? Er det bare via deres kontaktformular?: http://services.sony.dk/support/da/contacts/email

Er Triluminos Sony's svar på Samsung's SUHD - altså er det samme funktion?
thg skrev:Er Triluminos Sony's svar på Samsung's SUHD - altså er det samme funktion?
Delvist. Samsung inkluderer lidt flere ting under SUHD (større farverum, større lys-dynamik-område og deraf HDR og 10-bit). Sony's Triluminos handler om det større farverum. Deres "X-tended Dynamic Range" system handler om det større lys-dynamik-område. Og 10-bit kalder Sony vist ikke rigtig noget fancy.
Rasmus Larsen skrev:
thg skrev:Er Triluminos Sony's svar på Samsung's SUHD - altså er det samme funktion?
Delvist. Samsung inkluderer lidt flere ting under SUHD (større farverum, større lys-dynamik-område og deraf HDR og 10-bit). Sony's Triluminos handler om det større farverum. Deres "X-tended Dynamic Range" system handler om det større lys-dynamik-område. Og 10-bit kalder Sony vist ikke rigtig noget fancy.
Men hvordan får man glæde af disse funktioner?
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 102