Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xprezz
Der var to ting jeg ville se med egne øjne i forhold til hvad jeg har læst i anmeldelser, betragtningsvinkel og input lag.
Det med betragtningsvinkelen kunne jeg slet ikke få øje på, ikke noget ud over hvad der normalt er på LCD tv. Jo det var en lille smule flottere helt lige på men så også fantastisk ud fra siden og fra oven.

Mht input lag kunne hverken sælgeren i hifiklubben eller jeg ikke finde ud af hvad det handler om. spille project gotham racing (det var det de havde) prøvede at flå "rattet" fra side til siden, bremse op osv. Det der skete på skærmen var helt synkront med mine tryk på controlleren. Jeg spiller meget så dette er min eneste bekymring omkring dette fjernsyn men kunne umiddelbart ikke få øje på det. Dog skulle der også være en game mode, vi kunne ikke lige finde den (jeg måtte ikke selv få fjernbetjeningen ??) som skulle få input lag ned i 30'erne i ms.
Jeg vil sige at måske 50% af min tv tid går med xbox spil og jeg er solgt på denne model.
Det skal lige siges at vi havde xboxen koblet op via component 1080p hvor der alt andet end lige burde være mere input lag da man skal lave en analog->digital konvertering.

Stadig det bedste billede jeg har set på nogen skærm og jeg har kigget på alt i lang tid. Designet var også pænt i live, havde kæresten med og det var godkendt, dog ikke i 46" "det er jo alt for stort" :(
Af JKay
Det er jo endnu et par K. Nice... Og hvis de ikke falder så må vi jo bare købe dem i Sverige. Det er jo samme model :)
Af Holm86
jeg er også helt vild med denne model og det der bekymrede mig mest var det med imputlag.

og så vidt jeg har forstået så skulle "Game Mode" gøre laggen lidt mindre men den slår så til gengæld også Local Dimming fra hvilket jo lidt er det store sellingpoint på dette tv :S

men hvis du ikke oplevede lag så kan det jo være problemet ikke er så stort igen.
men ville det kunne tænkes at det laggen kunne fixes via noget firmware update senere hen?
Af xprezz
Nu er det endelig kommet på Samsungs hjemmeside. Dog er der noget der slet slet ikke giver mening:

DVB-T (MPEG2) Ja
DVB-C (MPEG2) Ja
DVB-T (MPEG4) Ja
DVB-C (MPEG4) Nej

Jeg var overbevist om at de havde MPEG4 DVB-C tuner i det nye. Specielt når de lige har opdateret 6 serien med MPEG4 tuner. Hvad har de gang i. Nogen der ved om dette er en skrivefejl eller om det holder?
Af xprezz
Ja har jeg læst der kan man se:
Ok, Nu har jeg modtaget Samsungs Produktnyt 2008-2009, hvori alle de nye modeller optræder, og jeg har talt med Samsung Nordisk Support. De siger begge at:

De nye nordiske modeller kan modtage DVB-T og DVB-C i både MPEG2 og MPEG4. Så det er informationerne på www.samsung.dk der ikke er korrekt!
fra jkay. Jeg gad dog godt at samsung kom med en endelig udmeldelse omkring det så man var 100% sikker før man bruger 14k
Af xprezz
Nå ringede lige til samsung. det er en fejl på hjemmesiden, ALLE de nye modeller 796, 766, 966, 866 har DVB-C MPEG4 tuner
Af Holm86
så er spørgsmålet bare om man skal vælge 9 eller 7 serien :S

7 serien har et flottere design og er lidt billigere men ved ikke helt hvad 9 serien har som 7 ikke har ...
Af JKay
Den har Media Pakken. Dvs DLNA (kan afspille avi og mp4 video (DivX,H.264), musik, vise billeder) plus internet adgang til diverse informationer som vejret, nyheder, børsen mm...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
xprezz skrev:Nå ringede lige til samsung. det er en fejl på hjemmesiden, ALLE de nye modeller 796, 766, 966, 866 har DVB-C MPEG4 tuner
Forudsat at du ikke køber en parallelimporteret version. Du får ingen garanti for DVB-C med MPEG4 dekodning på varer der er købt igennem andre end den danske importør.
Af xprezz
Så er mit 40" 796 landet hjemme i stuen. Købt i hifiklubben i dag. Kan godt være det koster lidt mere men kunne ikke leve længere uden tv.

Følgende er testet:
DVB-C 2 og 4 via yousee, ingen problemer!
Gaming fra xbox360 input lag: Jeg kan ikke mærke noget. Kører helt uden problemer og det er uden at gamemode er slået til.

Billedet er endnu flottere når man får det hjem i stuen end i butikken. Sort er heeelt sort. Fantastisk når man gamer og har gået udenom plasma i mange år men været ked af de store grå flader. Endelig en løsning.

Jeg kan varmt anbefale TV'et og for den sags skyld hifiklubben. God service.
Jeg svarer gerne på spørgsmål omkring tv'et hvis der skulle være noget
Af JKay
xprezz: Det er rart at høre! øh... læse :)

Tillykke!!

Vi er selvfølgelig mange der gerne vil høre mere om dine erfaringer med det. Kan du se nogle af de interlace problemer som David Mackenzie snakkede om?
Af xprezz
Nej interlace problemer kan jeg ikke sige jeg har set noget af.

Har dog oplevet noget andet. knapperne på panelet ude til højre som lyser blåt lige når man tænder tv'et har fået lidt deres eget liv. I stedet for at slukke som er meningen blinker de, tænder halvt, slukker, tænder igen osv. Ringede til Samsung, helt klart en fejl, jeg får et nyt TV i morgen.