Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

JornH skrev: 27 nov 2025, 21:04 Power har denne er det ikke et bedre køb…

https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/lg-65 ... p-4073889/
C5 har et bedre OLED-panel, men merprisen er jo knap 3.700 kroner. Det kan man få mange gode 4K-film for :) Det må være individuelt at vurdere, om merprisen kan forsvares for ydelse. Som altid er det de sidste procenter, der koster mest.

Jeg synes, at LGs B-serie er et rigtig godt køb. At man kan få så meget OLED-billedkvalitet for pengene er imponerende. Både mine forældre og min bror har nogle af de foregående generationer af LGs B-serie og de er meget glade for dem.
Rasmus Larsen skrev: 27 nov 2025, 21:10
kronholm skrev: 27 nov 2025, 20:44 Er LG B5 en opgradering fra LG C9? I dovne hunde har jo ikke orket at teste b5'eren. 😉
Ja vi må steppe op :D Jeg vil mene, at B5 er nogenlunde på niveau med C9 på billedkvalitet. Panelerne er jo blevet lidt mere lysstærke i senere år, så det "billige" OLED-panel til B-serien er nogenlunde på niveau med panelet i C-serien fra 2019. Opgraderingen skal nok primært bestå i større skærm :)
Så jeg skal ikke forvente mere lysstyrke? Hvad med anti-reflex coating. Kan den være bedre med b5?
Sidder lidt længere væk. 3-4m. Men har afbestilt. Troede b5'eren var lidt mere tæt på c5 end den er. Kunne godt undvære c5's 144hz og en stærkere processor, men når nu mit nuværende stadig fungerer fint, så vil jeg ikke skifte det bare for at få et tilsvarende der er lidt større.

Holder lidt øje med c5 og g5 istedet og ellers så er der jo nok black friday igen næste år. 🫠