Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
De mest præcise billedprofiler har Panasonic i hvertfald før været mestre i.

Ingen overeksponerede farver som Samsung før har været så glade for .
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ja ganske bestemt, det er gode profiler, der var kun ganske lidt der skulle ændres på, i SDR billedprofil ændret til Filmmaker, farvtemperatur til kølig, farve lidt ned. I HDR til Filmmaker, farvtemperatur til kølig.
Af Supergris
Den med de kølige farver er nu ikke noget, der normalt anbefales!
LG OLEDs Filmmaker Mode er nu også rimelig præcis fra en start, så ikke noget der er værd at fremhæve...
Brugeravatar
Af Radiomanden
Supergris skrev: 09 sep 2025, 20:51 Den med de kølige farver er nu ikke noget, der normalt anbefales!
De andre farvetilstande var for røde, ansigter/hud var for rødt, at dæmpe for farve gjorde farve for svage, med kølig passer det med de øvrige få ændringer.
Af Supergris
PeterD skrev: 09 sep 2025, 22:39 Sætter de andre til vægs da deres kondensatorer ikke går i stykker :

https://www.foetex.dk/produkter/hisense ... 200323232/
Hvor har du den oplysning fra?
Jeg har set flere steder, hvor der anbefales at holde sig fra Hisense, da de ikke holder.
Om det passer, skal jeg ikke gøre mig klog på, da hverken jeg personligt eller nogle i min bekendtskabskreds har erfaring med TV af dette mærke...
Af PeterD
Supergris skrev: 10 sep 2025, 10:31
PeterD skrev: 09 sep 2025, 22:39 Sætter de andre til vægs da deres kondensatorer ikke går i stykker :

https://www.foetex.dk/produkter/hisense ... 200323232/
Hvor har du den oplysning fra?
Jeg har set flere steder, hvor der anbefales at holde sig fra Hisense, da de ikke holder.
Om det passer, skal jeg ikke gøre mig klog på, da hverken jeg personligt eller nogle i min bekendtskabskreds har erfaring med TV af dette mærke...
Det flyder ikke over i medierne på et højere niveau som andre mærker