Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Det har altid været sådan og det bliver ved med at være sådan. Nogle er glade for det ene system og andre for det andet. Selv skiftede jeg væk fra Android da jeg blev træt af fejl og mangler og ser mig ikke tilbage nu. Er SÅ glad for Apple TV.
Apple har et API til dem der ikke bruger deres standard afspiller som muliggør brug af match funktionerne. Det er da ikke Apples skyld at Disney ikke kan finde ud af at bruge dem.
OrigT-Duck skrev: 17 jul 2024, 08:30
TorgaldSørli skrev: 16 jul 2024, 22:42 Men Atmos er borte i Android...
Hvad er det dog en for en gang øregas, atmos fejler intet på Android tv i Disney+20240717_082809.jpg
Dolby Atmos har været væk mange gange i Disneys Android TV app. Det kommer og går med app-opdateringer fra Disney, og det er velbeskrevet både her på siden og ude på nettet. Der har i perioder været væk i månedsvis. Også på Google Chromecast:

Man kan ikke udvikle en universal-app, der bare fungerer på tværs af alle styresystemet. Sådan er det bare i praksis. Det har Netflix erkendt, Facebook erkendt, og det er Disney også ved at erkende. DR må snart komme til samme erkendelse med DRTV appen.

Disney+ på Nvidia Shield:

Jeg kom egentlig ind i tråden for at skrive, at match-fejlen med Disney+, når man vender tilbage til appen efter at have været ovre i en anden, består i tvOS 18.

Og det er naturligvis fordi det intet har med Apple eller tvOS at gøre. Disneys udviklere har ikke fået det rettet. De har nok travlt med at forberede appen til at vise sport, hvilket vi så kan være glade for med al sandsynlighed skal fremvises i 50Hz.
Som skrevet i Apple TV tråden så har Disney denne gang helt ødelagt deres ATV app, så den ikke længere kan tvinges til at matche frekvens eller dynamisk område, dvs 24 fps og DV kan kun opnås, hvis man selv skifter sit interface til at køre i disse settings. Finten med at lukke app’en fungerer ikke længere.
lkodk skrev: 28 aug 2025, 08:54 Har lige købt en måneds Disney+ og kan tilføje at det er endnu værre end hvad Torben skriver.
Hvis du ikke sætter din boks til 4K DV, så outputter Disney+ app'en kun 1080,
Også selvom du har 4K SDR sat som standard.
Det er fordi de ikke har 4K SDR-materiale, ligesom flere andre streaming-tjenester har. Det er ikke noget nyt.
Jeg har droppet mit abonnement nu. Jeg gider ikke døje med deres beta-app. Mit TV er en ældre Sony AF9, som ikke håndterer 4K DV i 60 Hz (som interfacet helst skal køre i) særlig godt, så det vil være temmelig bøvlet at skulle ind og ændre til 4K DV ved eks. 24 Hz hver gang jeg vil se noget på Disney.
lkodk skrev: 28 aug 2025, 12:41 Det er jeg med på, men derfor skal de jo ikke kun levere HD når du har boksen sat til 4K SDR og starter en 4K DV udsendelse.
Hvad vil du ellers have de skal gøre?
Hvis du ikke har HDR slået til, permanent eller via Match Dynamic Range, så får du ikke 4K fra Disney+. De har ikke 4K SDR materiale.
Disney har altid haft en sløj app på ATV, men den er blevet mærkbart dårligere på det seneste. Udover hele match dynamic range, så oplever jeg, at den stopper med at reagere på input under afspilning. Og går jeg så ud i app-oversigten, da fortsætter den afspilningen.