Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
Jeg havde overset hvor du skrev det med at prismatche, da jeg troede du linkede til den billigste pris, men jeg kan se Dustin sælger det til 6990 kr., dog ryger der minimum 399 kr. oveni til fragt.

Jeg har nu skimmet hele artiklen igennem, som jo egentlig blot er en oversigt, stadig uden at kunne finde en konklusion.
Jeg vil tro, de fleste er kommet frem til følelsen af, det er ærgerligt Samsung prioriterede som de gjorde, med hensyn til deres 4K-modeller årgang 2020, som ikke holder niveauet fra året tidligere, derfor står de ret dårligt i forhold til Samsungs egne 2021-modeller, som dog er betydeligt dyrere, som priserne er i dag.

I samme prisklasse vil LG B1 være det bedre køb, med mindre der er tale om helt specielle forhold, fanboy-isme eller lign...

Det lader stadig til, du stadig ikke har forstået, man med brugen af en heat sink ikke både kan få i pose og sæk, altså både højere lysstyrke og mindre risiko for burn in, på samme tid.
Med indtoget af HDR, er ekstra lysstyrke altid velkommen, spørgsmålet er bare, hvor meget den enkelte bruger ønsker at betale for det...
B1 er i stand til at levere en billedkvalitet, der ligger forholdsvis tæt på referencen, som de fleste vil være mere end tilfredse med, hvor der tidligere skulle smides langt flere penge, hvis man skulle i nærheden af de bedste TV på markedet.
Med hensyn til levetiden efterlyser jeg virkelig belæg for dine påstande, bortset fra du skriver at al elektronik har brug for en køler, hvilket jeg absolut ikke er enig i.
Jeg synes ikke, det er fair, du bringer dine forbehold videre til folk, der nok ikke har det på samme måde som dig.

Dette var de sidste ord fra min side, da vi blot kører i ring, nok derfor du stadig ikke mener, der er et TV på markedet, der er godt nok til dig...
Senest rettet af Supergris 11 okt 2022, 01:50, rettet i alt 1 gang.
Af allo
Supergris skrev: 10 okt 2022, 23:56I samme prisklasse vil LG B1 være det bedre køb, med mindre der er tale om helt specielle forhold, fanboy-isme eller lign...

som sagt: ikke ALLE ville synes eller opleve at B1 er et bedre køb...

Supergris skrev: 10 okt 2022, 23:56 Det lader stadig til, du stadig ikke har forstået, man med brugen af en heat sink ikke både kan få i pose og sæk, altså både højere lysstyrke og mindre risiko for burn in, på samme tid.
som sagt: jeg gider ikke tale mere om hvor vigtig heatsink/god køling er for div. apparater...

Supergris skrev: 10 okt 2022, 23:56Med hensyn til levetiden efterlyser jeg virkelig belæg for dine påstande, bortset fra du skriver at ALT elektronik har brug for en køler, hvilket jeg absolut ikke er enig i.
ALT som er med til at påvirke temp. (i den gode/lavere retning) er med til at forlænge, forbedre m.m. produkternes (bl.a.) levetid, funktioner etc.

du kan starte med at læse om heatsink og power supply (at allerede dér begynder de at betyde noget) og arbejde dig frem til andre emner ;-)

edit:

Elgiganten (og også Power) elsker at sælge Samsung, så mon ikke de ville sige 'ja' til at mødes et sted på midten (mht. fragtprisen)

og mht. et tv som skulle være 'godt nok' til mig:

- jeg lægger stadigvæk mærke til den forskel som er der (for mig/som jeg lægger mærke til) når jeg ser f.eks. live fodbold og en del andre ting (motion på OLED vs. på mit plasma) hos venner og familie - og jeg foretrækker mit plasma tv (all day, everyday and twice on Sunday :-) fokus på: 'jeg' - for jeg ved at mange andre er fuldt ud tilfredse med det hvad de ser på et OLED tv)

- bortset fra Xbox (spil) så vil det som jeg ser, IKKE se bedre ud på et OLED

- for mig så ser de naturserier og div. film som jeg ser bedre ud i 3D end selvsamme i 4K (og der bliver stadigvæk brugt en del 3D her i huset)

derfor har jeg på ingen måde brug for (så længe at mit plasma tv fungerer som det skal) skifte til noget som (for mig) ville være dårligere/en nedgradering på 3 ud af 4 punkter...(selvom ja...jeg har set og spillet et par Xbox spil på et 4K OLED fjernsyn - og nøj, hvor var det godt :-) men de 3 andre ting betyder meget mere for mig)

ellers så har jeg sagt hvilket tv jeg ville gå efter (Panasonic 1500 serie eller Philips 9 serie) hvis jeg skulle have et her&nu