Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af morten69
kaja69 skrev:Ok, tak. Hører meget gerne fra folk med praktisk erfaring med vægophængning af LG B8/C8/E8?

Og så er der OLED burn-in issuet. Kigger på rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test. Kan dog stadig ikke finde ud af om "mit forbrug" med meget fodbold (antager i øvrigt der er mange der ser en del fodbold, i praksis er det vel 2-4 kampe om ugen) vil medføre burn-in.
Jeg har lg C8 i 65 tommer. jeg bruker følgende veggfeste som gjær at tv kun bygger 5 cm ut fra vegg.

https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/tv- ... ag-til-tv/

ved bruk av antenne kontakt som er vinklet 90 grader er det ingen problem.
Af kaja69
Tak for input! Lyder godt og de 5 cm er fra væg til forkant af TV antager jeg. Mit 55" Samsung HU7505 fra sep 14 hænger i en wire og her har jeg 5,5 cm fra væg til forkant af TV.
Af Callestybe
Hejsa lidt erfaring med Q9FN (55).
Jeg har nu haft denne smarttv i 14 dage nu, og det lever op til mine forventninger og udfører på alle niveauer fantastisk. men når det så er sagt, findes ikke noget perfekt tv, heller ikke LG som denne hjemmeside til tider er farvet lidt af ?
Jeg oplevede til tider at local dimming er lidt for aggressiv i nogle mørke scener (for hvide tekster) dette kan der dog ændres i Netflix ved at gå ind på din profil og lege lidt med underteksterne udseende) og det er som om at dimming (algorytmmen) udfordres i mørkt indhold. Og så er der det evige panel lotteri, Så hvis dette løses med en firmware opdatering er det rigtig godt.
Og en sidste ting er design løsninger er bare bedre løst hos Samsung , hvor de andre måske hænger lidt i bremsen.
Vh Calle
Af George1
Callestybe skrev:Hejsa lidt erfaring med Q9FN (55).
Jeg har nu haft denne smarttv i 14 dage nu, og det lever op til mine forventninger og udfører på alle niveauer fantastisk. men når det så er sagt, findes ikke noget perfekt tv, heller ikke LG som denne hjemmeside til tider er farvet lidt af ?
Jeg oplevede til tider at local dimming er lidt for aggressiv i nogle mørke scener (for hvide tekster) dette kan der dog ændres i Netflix ved at gå ind på din profil og lege lidt med underteksterne udseende) og det er som om at dimming (algorytmmen) udfordres i mørkt indhold. Og så er der det evige panel lotteri, Så hvis dette løses med en firmware opdatering er det rigtig godt.
Og en sidste ting er design løsninger er bare bedre løst hos Samsung , hvor de andre måske hænger lidt i bremsen.
Vh Calle
Det er nu ikke LG denne side er farvet af, men derimod OLED :p
Af kaja69
Tak for det, meget relevant for mig (og tror også andre der kræver vægophængning)! Så trods bagudvendte stik kan man med et "knæk-antennestik" opnå 5,5 cm væg-til-skærmforkant.
Af lennon
George1_ det er nu heller ikke OLED som teknologi der farver sitet, men mere resultatet af,at det overall bedste billede i disse år bliver performet på OLED- TV . Det vil ikke vare evigt, og alle nye tiltag er mere end velkomne - uanset teknologi . . .
Af lennon
Eftersom at sitet langt hen af vejen er et entusiast-forum, så vil de flestes rådgivning naturligvis tage udgangspunkt i det bedste billede . .
Af lennon
I den aktuelle tråd fornemmer jeg da,at trådstarter kalkulerer med et budget omkring OLED på bud . Og det eneste behov jeg ser, som Samsung måske opfylder bedre er vægmonteringsdelen . . ?
Iøvrigt er jeg enig med andre i, at hvis OLED fravælges - så ville jeg også lige vente og se hvor store trumfkortene er fra Q90 . .
Brugeravatar
Af IT-Bruger
George1 skrev:Heldigvis bliver der også engang imellem rådgivet ud fra trådstarters behov og økonomisk formåen på dette site.
:D :D :D