Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Basto
Ja konklusionen er nok at det pudsige er at. Vi er to som er brugere herinde der oplever et par mandags modeller.
Men når det er sagt så skiftede jeg jo kun pga sagen med torden fluer. Så de 2000 kr ryger i Oled kassen (hvis den dag nogensinde kommer hvor de. Laver en skærm som ikke lider af Burn in) nå det var en anden snak?

Mvh Michael
Brugeravatar
Af moose74
Købte også en XF 9005 55” i lørdags... fik det opsat og syntes det kørte ok men ikke optimalt... bestilte 2 HDMI v.2.0

Pt!!! Alt driller og pisser mig af lige nu...

Opsætning !

1. JBL SB400 HDMI ARC til Tv HDMI 3 ARC
Men kan ikke styre soundbaren med tv Remote og har været igennem mange indstillinger.

ATV 4K HDMI til HDMI 2

Billedet står og blinker vildt pludselig!!! Aner ikke hvad der er galt

Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af bbplayer
moose74 skrev:ATV 4K HDMI til HDMI 2

Kan ikke ATV men jeg kan stille nogle spørgsmål som du har udeladt svar på :)

- Hvornår flimrer det, menu eller ved afspilning af film?
- Hvad er dine aktuelle indstillinger på ATV? (Match content=yes?) 24/50/60hz? 1080p/2160p?
Brugeravatar
Af moose74
bbplayer skrev:
moose74 skrev:ATV 4K HDMI til HDMI 2

Kan ikke ATV men jeg kan stille nogle spørgsmål som du har udeladt svar på :)

- Hvornår flimrer det, menu eller ved afspilning af film?
- Hvad er dine aktuelle indstillinger på ATV? (Match content=yes?) 24/50/60hz? 1080p/2160p?
Satte den gamle HDMI i igen 1.4 og der er helt sort billede og den siger jeg skal vælge anden input! Trods jeg kan se i indstillingerne at ATV er koblet på HDMI 2

Det er med det nye HDMI 2.0 jeg ikke kan tilgå ATV menuen da den står og hakker og blinker ligesom om det prøver at skabe forbindelse, men lykkes ikke og får også beskeden Billede tjek inputsBillede

Pt. Er den i HDMI 1 4K SDR og det er jo ikke optimalt Billede

Brugeravatar
Af bbplayer
Nu kender jeg ikke til ATV og 1.4 kabler, der findes ikke sådan kabel betegnelser :)

Er dit kabel ikke et premium HDMI kabel, så kan hastigheden/båndbredden være problemet som Torben nævner.

Du lyder til at force en opløsning og farve tilstand , som ikke er nødvendig på menu, for du har jo ikke skrevet andet, så må det være i menu det sker.
Så vidt der er beskrevet før, så skal du over i SDR på hovedmenu , så farver er korrekte, og lad "match content" være sat til ja men det har du heller ikke svaret på, så måske skal du bare lege videre :)
Brugeravatar
Af moose74
Langt om længe fandt jeg fejlen..... prøvede at sætte drengens ps4 til HDMI 2 og fik samme meddelelse som ATV’n

Billede

Googlede lidt og fandt frem til jeg ikke er den eneste der havde bøvlet flere timer med detBillede

FixBillede

Factory Reset og så spiller det igen....

Og det var en god ide med ATV 4K settings
4K SDR og match indhold Til Til

MeeenBillede

Er det ikke meningen denne skal stå på forbedret ? ... sætter jeg den på forbedret får jeg sort skræm igen Billede

Billede

Af barslund69
Den skal stå til forbedret format.
Det gør begge mine XE sony tv
Af mads_t
Sony_08.JPG
Sony_08.JPG (55.22 KiB) Vist 2085 gange
Jeg købte jo Sony 55XF9005 for nylig, og jeg er også skuffet over købet.

Det er standby forbruget, jeg er skuffet over, det, at TV-et "vågner mange mange gange fra standby for at lave et eller andet, som tv-et sikkert lige så godt kunne lave, når det er tændt !
56 gange opvågning i løbet af 12 timer, det virker helt forkert !
Nu har jeg ikke en harddisk koblet til tv-et, men hvis jeg havde, vill den vel vågne også, og det er vel ikke ligefrem befordrende for holdbarheden, hvis det er tilfældet.

Jeg har stadig mulighed for at returne tv-et, så jeg kunne tænke mig at spørge, hvilket tv der kommer nærmest Sony-en i pris og billedkvalitet, kunne det være f.eks. Samsung QE55Q7FNAT ?
Samme issue, som vi jo også nævner i alle anmeldelserne af Sonys TV.

Fra anmeldelsen:
Som hidtil, så insisterer Android TV på at vågne af og til og foretage sig et eller andet, hvilket hæver strømforbruget fra den normale standby-strøm på under 1 W til hele 21 W.
Du skal op i Q8DN for at få zonestyring hos Samsung.
Af barslund69
Hvordan måler i standby på tv,et
Af mads_t
Torben Rasmussen skrev:Samme issue, som vi jo også nævner i alle anmeldelserne af Sonys TV.

Fra anmeldelsen:
Som hidtil, så insisterer Android TV på at vågne af og til og foretage sig et eller andet, hvilket hæver strømforbruget fra den normale standby-strøm på under 1 W til hele 21 W.
Du skal op i Q8DN for at få zonestyring hos Samsung.
Ja, jeg har ikke læst alle jeres anmeldelser, men man kan da med rette været skuffet alligevel, synes jeg.
Og 56 gange i løbet af 12 timer vil jeg ikke kalde for "af og til"
Men tak for tippet til Samsung Q8DN.
Af mads_t
barslund69 skrev:Hvordan måler i standby på tv,et
Jeg har målt standby forbruget med en forbrugsmåler/tænd og sluk enhed fra Vattenfall i Sverige.
Via programmet "Energywatch" (som udgår til sommer) kan man se diverse om forbruget over tid.