Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ved ikke om det er standard i alle Bauhaus, men til forskel fra lavpris-byggemarkederne, så kan du købe skruerne i enkelt-styk.
Af Henrik.T
Hej er der ikke andre lykkelig ejere af UE55KS7005. Står selv og skal have et nyt :-). Og det bliver enten UE55KS7005 eller UE55KS8005. Men 6000 kroner er en del penge, og er de givet godt ud på UE55KS8005 ?. Som priserne ser ud nu er det 10.000 eller 16.000. O_O
Af KimHansenDK
Steemann skrev:Jeg er den lykkelige ejer af det nye Samsung KS7005, og er super tilfreds med både billed siden og overraskende nok også lyd siden som standard.

Dog vokser alt ikke lige ind i himmelen. Har problemer med at finde et væg ophæng der passer. Tv'et skulle bruge VESA 400x400 som standard hvilket er fint nok. Problemet er at der skal bruges 43-45mm M8 skruer til at montere bag på skærmen. Det er ikke lige de skruer der er med som standard i fx. Vogels beslag. Er der nogen af jer der er lykkedes med at finde et flat wall mount beslag (skal bare være fastmonteret uden at kunne tiltes osv.) der passer? Eller ved hvor man kan få fat i 43-45mm M8 skruer?
Har lige bestilt dette TV. Hvordan synes du, at det håndterer bevægelser - specielt ved 4K? Det er det eneste, jeg er en smule bekymret for. Om det hakker ved langsomme panoreringer...
Af Steemann
Det klarer det ganske fint. Men må dog indrømme at jeg "kun" har haft tv'et 1 uge nu og har været en del ude og rejse, så har ikke fået sat mig ned og "leget" ordentligt med det. Men jeg har som sagt ikke studset over noget endnu hvor jeg ikke er tilfreds.
Af Falkum
Steemann skrev:Jeg er den lykkelige ejer af det nye Samsung KS7005, og er super tilfreds med både billed siden og overraskende nok også lyd siden som standard.

Dog vokser alt ikke lige ind i himmelen. Har problemer med at finde et væg ophæng der passer. Tv'et skulle bruge VESA 400x400 som standard hvilket er fint nok. Problemet er at der skal bruges 43-45mm M8 skruer til at montere bag på skærmen. Det er ikke lige de skruer der er med som standard i fx. Vogels beslag. Er der nogen af jer der er lykkedes med at finde et flat wall mount beslag (skal bare være fastmonteret uden at kunne tiltes osv.) der passer? Eller ved hvor man kan få fat i 43-45mm M8 skruer?
Jeg har lidt samme problem og har fundet 40 og 50 mm M8 i Bauhaus. Enten må de forkortes med nedstryger eller ved at sætte skiver på.
Men kan det virkelig passe, at de kan holde tv'et? De skrues jo nærmest kun 5-10mm ind i tv'et gennem den lidt "dalrede" spacers der fulgte med?
Der må være en relativt voldsom kraft på de to bolte.
Jeg har et Bauhaus wireophæng, men jeg tør ikke bruge det med spacer i.
Andre der har samme bekymring?
Af Steemann
Jeg gik efter løsningen med 50 mm skruen og forkortede den med en nedstryger (manualen til tv'et siger en 43-45 mm skrue) . ikke verdens mest ideele løsning, men når nu Samsung går enevej med et ulogisk koncept så finder man en løsning. Jeg har et vogel beslag og bruger de medfølgende spacers. Der er ingen proplemer med det setup. Da det er M8 maskin skruer skal du der en seriøs overklipningskraft/trækkraft til før du skal være nervøs for de 4 bolte. (eller 2 hvis du bruger wire)selve skue dybden i tv'et er 10-15 mm (så vidt jeg husker) og det er rigeligt til at holde vægten på tv'et.

De "dalrende" spacers som du frygter, sidder pænt solidt fast når du får spændt skruerne i. Jeg lavede lakmus testen og hev af fuld kraft i beslaet da jeg havde spændt det fast. Det rokkede sig ikke en mm.
Af Falkum
Steemann skrev:Jeg gik efter løsningen med 50 mm skruen og forkortede den med en nedstryger (manualen til tv'et siger en 43-45 mm skrue) . ikke verdens mest ideele løsning, men når nu Samsung går enevej med et ulogisk koncept så finder man en løsning. Jeg har et vogel beslag og bruger de medfølgende spacers. Der er ingen proplemer med det setup. Da det er M8 maskin skruer skal du der en seriøs overklipningskraft/trækkraft til før du skal være nervøs for de 4 bolte. (eller 2 hvis du bruger wire)selve skue dybden i tv'et er 10-15 mm (så vidt jeg husker) og det er rigeligt til at holde vægten på tv'et.

De "dalrende" spacers som du frygter, sidder pænt solidt fast når du får spændt skruerne i. Jeg lavede lakmus testen og hev af fuld kraft i beslaet da jeg havde spændt det fast. Det rokkede sig ikke en mm.
Tak for info. Det lyder betryggende, at du har lavet lakmustesten, for det er en sær konstruktion, Samsung har valgt (Det skal lige siges, at det er 8 år siden jeg sidst har hængt en skærm op, så jeg ved ikke om det er "standard")

Er det et slimophæng fra Vogel du har brugt? Og er du rendt ind i problemer med længden af strømkabel/one-connect-box? Så vidt jeg kan se mangler der en "elegant" løsning til at føre kablerne ned fra midten af skærmen istedet for til hver side (langs fødderne) og jeg kunne godt forestille mig at længderne begynder at blive et problem.

Men ellers er det godt nok en fin skærm - designet er væsentligt pænere end JU7005 (i mine øjne) og billedet ser sgu godt ud - når det er HD kilde. Synes dog min gamle Panasonic Plasmaskærm håndterer SD kilder bedre, men det er måske noget finere indstilling kan klare.
Af Steemann
Falkum skrev:
Steemann skrev:Jeg gik efter løsningen med 50 mm skruen og forkortede den med en nedstryger (manualen til tv'et siger en 43-45 mm skrue) . ikke verdens mest ideele løsning, men når nu Samsung går enevej med et ulogisk koncept så finder man en løsning. Jeg har et vogel beslag og bruger de medfølgende spacers. Der er ingen proplemer med det setup. Da det er M8 maskin skruer skal du der en seriøs overklipningskraft/trækkraft til før du skal være nervøs for de 4 bolte. (eller 2 hvis du bruger wire)selve skue dybden i tv'et er 10-15 mm (så vidt jeg husker) og det er rigeligt til at holde vægten på tv'et.

Tak for info. Det lyder betryggende, at du har lavet lakmustesten, for det er en sær konstruktion, Samsung har valgt (Det skal lige siges, at det er 8 år siden jeg sidst har hængt en skærm op, så jeg ved ikke om det er "standard")

Er det et slimophæng fra Vogel du har brugt? Og er du rendt ind i problemer med længden af strømkabel/one-connect-box? Så vidt jeg kan se mangler der en "elegant" løsning til at føre kablerne ned fra midten af skærmen istedet for til hver side (langs fødderne) og jeg kunne godt forestille mig at længderne begynder at blive et problem.

Men ellers er det godt nok en fin skærm - designet er væsentligt pænere end JU7005 (i mine øjne) og billedet ser sgu godt ud - når det er HD kilde. Synes dog min gamle Panasonic Plasmaskærm håndterer SD kilder bedre, men det er måske noget finere indstilling kan klare.
Ja jeg købte Vogel ultrathin 205 (selvom det ikke kommer helt ind til væggen pga Samsung idioti-plastik-spacere). Har ingen problemer med længden af kabler i mit setup. Jeg har ført kablerne ind mod midten og ført et alu kabelskjuler op til tv'et.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8