Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Samanda
Vil blot kommentere på fodbold / sportsspørgsmålet. Jeg har haft skærmen i ca. 1 mdr. og er super tilfreds.. Jeg har forud haft pioneers topmodel plasma hængende, og jeg er super tilfreds med skiftet.

SD kanaler er noget skidt, måske også bare fordi at skærmen er stor? men HD og Ultra HD står super godt. Jeg har brugt kalibreringen fra flatpanelstesten med visse ændringer.

I forhold til sport, så ser jeg fodbold, golf og badminton med stor interesse, og jeg oplever at skærmen følger rigtig flot med.. panoreringer, altså der hvor primært boldene flytter sig oplever jeg uden slør eller hvad man kalder det? Alt i alt super fin oplevelse med sport.

LG webos fungere bare super godt, og jeg syntes ikke at andre mærker nærmere sig det her niveau. Jeg tænker dog at fremtiden nok bliver lidt dyster alligevel, da indhold af apps mm. ikke er særlig godt, så jeg supplere med en appletv.. men selve funktionalitet og hastighed er super.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sir-DeltA skrev:Hey - håber det er ok jeg skriver i din tråd.

Har købt samme tv i Elgiganten, er også glad for den men der er et par ting der generer mig lidt, så tænkte om nogen måske har svar på disse spørgsmål:

1) Hvis man skal afspille media filer fra en simpel NAS, kan det virkelig så passe at man ikke blot kan browse netværket og tilgå den? - Eneste måde jeg kan få det til og virke er ved og bruge det latterlige Smartshare eller det mediadeling der i Windows, men det kræver jo en Windows PC. En gammel mediaspiller f.eks Popbox V8 kan jo dette uden problemer.

2) har du fundet en kalibrerings guide til 860 modellen? - syntes den kalibrering til 850 modellen som ligger her på flatpanels ikke helt passer til 860 da menu punkterne virker lidt anderledes?

3) Når man ser mørke scener i film så lyser det hele op når underteksterne kommer således alt det sorte bliver 95% sort eller lign, syntes det ser mega skod ud. Så Terminator Genesys her forleden og der er mange mørke scener som lyser op bare der er lidt lyse farver på skærmen !:( - Kan dette afhjælpes eller skyldes det bare IPS panelet? - På mit gamle Panasonic plasma var det slet ikke sådanne problemer.
1) det er desværre et af de steder, hvor man ikke rigtig kommer videre på TVene. Man kan godt forbinde til DLNA enheder, men den protokol er bare ikke speciel fed hvis man har prøver en dedikeret boks såsom en PCH.

3) den dynamiske baggrundsbelysning kan ikke styres lokalt, så når der pludselig kommer noget lyst på skærmen, så vil hele skærmen lyse op. På dit gamle TV kunne TVet sætte blus udelukkende på de pixels der var behov for - det var en af de helt store fordele ved plasma (og nu ved OLED). Du må slå den dynamiske belysning fra for ar undgå dette. Så får du desværre et dårligere sortniveau også, så det er nok pest eller kolera. IPS panelerne kan ikke vise et godt sortniveau hvis de ikke må bruge dynamisk belysning.