Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nakah
Hvis I oplever langsom internet forbindelse fra bla.a youtube, vil jeg anbefale at ændre på TV DNS til 208.67.222.222 (fik oplyst af Samsung tekniker)
Af Dennis H
Er der nogen som ved hvad firmware update indeholder? Har ikke været i stand til at finde release notes nogen steder.
Brugeravatar
Af Montago
Dennis H skrev:Er der nogen som ved hvad firmware update indeholder? Har ikke været i stand til at finde release notes nogen steder.
Som minimum er der HDMI 2.0b med 4K HDR support..

ifølge hvad Samsung selv har sagt, så skulle den også give HDR til alle 2015 modeller !!

spændende ..
Af Schenene
Hej Samsung ejere :)

Jeg sidder faktisk selv og er faldet over Samsung JU7005 48", og er rimelig sikker på jeg vil købe det i morgen.

Er i blevet glade for købet af jeres? Vil i anbefale det til andre?
Af PeterD
Ja.

Flatpanels skriver af JU7505 som er den buede model af JU7005...Med egne ord:

"Vær OBS på, at JU7505 er den buede model i 7-serien, hvor JU7005 er den tilsvarende model uden buet front."

JU7505 byder dog på en masse fine features og en overbevisende billedkvalitet, hvor de korrekte farver er relativt enkle at frembringe uden adgang til avanceret udstyr. Inkluderingen af både HEVC og VP9 giver lidt flere muligheder end sidste års line-up i form af 4K afspilning fra flere kilder end hidtil.
De lejlighedsvise hak i billedet og behovet for at aktivere MotionPlus på et ret aggressivt niveau af blurreduktion giver lidt ridser i lakken."

"vi ved, at der findes et identisk TV derude, der ikke er skæmmet af en krum overflade og endda koster mindre, så kan der ikke uddeles hverken priser eller anbefalinger i denne omgang. JU7005 ville dermed være den Samsung-model vi i stedet ville skele til"

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... ipOrljZ.97

Ingen anbefaling eller Topaward?

Jo, selvfølgelig.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 2MVx4Jl.97

Klik under TV Stuen.Spilkonsol.
Af Schenene
Det eneste der bekymrer mig, er det de skriver om motionplus skal aktiveres. Hvad er jeres erfaring med dette? For jeg bliver helt vanvittig med TV hvor man skal slå denne indstilling på, for at undgå hak. Slap opera effekten. Så ser alting så fake ud.
Hvordan oplever i det? Slår i det selv til?
Brugeravatar
Af Montago
Schenene skrev:Det eneste der bekymrer mig, er det de skriver om motionplus skal aktiveres. Hvad er jeres erfaring med dette? For jeg bliver helt vanvittig med TV hvor man skal slå denne indstilling på, for at undgå hak. Slap opera effekten. Så ser alting så fake ud.
Hvordan oplever i det? Slår i det selv til?
Start med at ignorere alt det ævl som PeterD kommer med, han hater for hårdt på Samsung....

MotionPlus er ikke perfekt... Mine erfaringer siger at det ikke fungere med almindeligt TV i 50hz ... og at det ikke fungere ret godt med lav kvalitet video.

1080p24 og 4K 24/30/60 FPS fungere nææææsten perfekt med MotionPlus .. i en sjælden gang imellem kan der komme lidt grums.

Deaktivere du derimod MotionPLus så har du et perfekt 24p, 50p eller 60p billede
Af PeterD
Prøv lige at læse een gang til... :)

Jeg har lige givet den en Top anbefaling???

Og referer direkte til hvad der skrives om skærmen..

Nå'e ja..Jeg hader jo Samsung :s

Det eneste jeg vil være sikker på er at manden bliver glad for tvet og det IKKE volder ham problemer. Hverken nu og om 2 år.
Af bentpetersson
PeterD:
Måske at du bør overveje, hvad du skriver.
Den største del af medlemmerne på FlatpanelsDK har og bruger statistisk Samsungs produkter.
Hvis du ligefrem hader Samsung, behøver du jo ikke selv benytte dette fabrikat. Men om du ligefrem hader dette fabrikat, er dog alle os andre totalt ligegyldigt.
Ytringerne fortæller mere om, hvem du er som person end fabrikatet, som du har en destruktiv holdning til.
Derimod virker dine svar sjældent gennemtænkte eller særligt intelligente, men at du snarere bruger fora for at få tiden til at slå ihjel.
Derved nedsætter du efter min mening dette gode forums kvalitet i væsentlig grad. Måske har du - som en bibemærkning - flere hadere herinde end Samsung. Har du tænkt over det?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9