Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasHO
jimmbo skrev:
PeterD skrev:Helt Sikkert Spændende.

48" for 6000 kr.

https://www.komplett.dk/panasonic-48-uh ... 34E45CBAB6

Det er selvfølgelig også en pris, men UHD....
Men er fjernsynet noget værd? Jeg tænker bare, er det det værd at sparer 7 tommer i forhold til AS640?
Jeg ville nok vælge AS640E. AX630 har godt nok Hdmi 2.0, men det har ikke HEVC, som skal bruges til at streame netflix i 4K. Så skal du ud og have en ekstern boks.
Af hvad jeg kan se, har det fået lidt blandede anmeldelser. Der er dog ikke lige så mange, som af f.eks. AS640, som oftest får rigtig god bedømmelse.

Jeg har selv AS640, dog i 48", og jeg synes det er et fantastisk tv, og alle pengene værd.
Af elmsupport
ThomasHO skrev:
jimmbo skrev:
PeterD skrev:Helt Sikkert Spændende.

48" for 6000 kr.

https://www.komplett.dk/panasonic-48-uh ... 34E45CBAB6

Det er selvfølgelig også en pris, men UHD....
Men er fjernsynet noget værd? Jeg tænker bare, er det det værd at sparer 7 tommer i forhold til AS640?

Jeg har selv AS640, dog i 48", og jeg synes det er et fantastisk tv, og alle pengene værd.
48 tommer er vel fint nok, idet jeg kommer fra 42 tommer, er sgu meget i tvivl om at 55 bliver for stort.
Af lennon
55" vil ALTID være et bedre valg en 48" , - med mindre du sidder under en halv meter fra skærmen. Og lad være med at overbevise dig selv om andet . . .
Af PeterD
But..48" AS640 will then do the trick for you..

Tror dog også du ville kunne vende dig til et 55" med tiden og så vil du næppe gå tilbage..

6500kr for et 55" hos Cinemagic. Billigere hos Happii, men det kender jeg ikke så godt vedr. leverancer mm.
4400kr ligger et 48" tv på hos selvsamme udbyder.
Af jezter
kim4220 skrev:for at gøre sagen ekstra sjov Hz vs FPS :) den tror jeg bare vi lader ligge til en anden tråd ;)
Der er ingen, før nu altså, der har så meget som nævnt FPS. ;)

Men for at gøre det kort og derved undgå en anden tråd:

Først og fremmest Hz ≠ FPS. At mange blander det sammen hjælper lige så lidt som TV producenternes forsøg på at forføre forbrugerne med kunstige Hz tal der dækker over, stortset, alt.

Hz: Kan angives som hastighed (endda en SI enhed) på den skærm der viser billedet. I denne sammenhæng, de antal gange en skærm opdaterer sit billede pr. sekund.

FPS: En reference til en kvantitativ størrelse der angiver det antal gange pr. sekund en computer, et kamera mv. genererer et billede.
Af kim4220
Der er ingen, før nu altså, der har så meget som nævnt FPS. ;)

Men for at gøre det kort og derved undgå en anden tråd:

Først og fremmest Hz ≠ FPS. At mange blander det sammen hjælper lige så lidt som TV producenternes forsøg på at forføre forbrugerne med kunstige Hz tal der dækker over, stortset, alt.

Jep og jep......men stadig stor foreskel på hvordan de fortager disse ting.....
Lidt ligesom en bilmotor samme tal men forskellig ydelse :)
Af jezter
kim4220 skrev: Jep og jep......men stadig stor foreskel på hvordan de fortager disse ting.....
Lidt ligesom en bilmotor samme tal men forskellig ydelse :)
Ja, forskellen i hvordan Hz bliver beregnet er absurd. Standarder på det område, ja tak! Men FPS givet det stadig ingen mening at drage ind i debatten. ::l

Netop standarder betyder så også at man, efter min mening, ikke skal bruge bilanalogier i hifi, computer eller teknologi sammenhænge. Man snakker jo ikke om "ægte hestekræfter" (bilen bliver smidt på et rullefelt, målt, aflæst... Bum) eller at Honda beregner CO2 efter en anden formel end Volvo. Standarder! (at bilproducenterne har problemer med at ramme rigtigt er en anden sag, og helt ligegyldig da de alle regner på samme måde :p)

Og j, hvis det havde eksisteret en "forening mod bilanalogier i teknologiske debatter" var jeg helt 100% medlem :D ;)
Af elmsupport
Nu bliver det nok Panasonic TX-55AS640E jeg køber, men jeg har lige et dumt spørgsmål mere her til sidst [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]
Hvor stor er den kasse som fjernsynet kommer i, kan se på Panasonic's hjemmeside at fjernsynet er 124x75,9x28,9 jeg er interesseret i højde/bredde på kassen, for jeg vil være sikke på det kan ligge bagi med sæderne slået ned i min lille 207'er. [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]