Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Google
Er det ikke lidt naivt og omtale denne PUS6809 Philips model som et Ultra HD tv? :D

Når det ikke kan hverken vise eller afspille 4K Ultra HD.. :((

PUS6809 mangler de nye HDMI 2.0 indgange, samt HEVC til at afkode streamet Ultra HD signal fra Netflix osv, mener desuden heller ikke der er en opskalerings processer...
Så du vil aldrig komme til at kunne bruge/for glæde af Ultra opløsningen eller det der bare ligner ;)

Du vil få et meget bedre billede på en Fuld HD skærm i samme prisklasse...

@PeterD - Kan du ikke "hooke" ham op med nogle af alle dine ekspert links og pricerunner links som du poster på forum siderne dagligt.. :D
Af capi
Har sovet på det ;-)

Finder et andet fjernsyn.

Tusind tak for jeres hjælp herinde :)
Af Bent odense
real_per skrev: 50hz hvilket viser meget hakkende panoreringer på de fjernsyn jeg har set på i elfiganten. Det kan selvfølgelig være jeg tager fejl.
Normalt skal 50 Hz ikke hakke men Elgiganten formår at få det til det. ;)

Men det er jo ikke det den lange tråd handler om.
Af Bent odense
moller skrev: I princippet er der vel ikke en liste med tv man bør undgå, men en liste der viser hvilke tv der har/ikke har HEVC og HDMI 2.0
Så længe man har vildledende reklamer derfor sådan en liste med overskriften "som du bør undgå"
Af Bent odense
PeterD skrev:@Capi
Nu må du ikke blive desperat og "bare gå ud og købe et tv"...

Tro mig peterD det gør han heller ikke. 8)
Af capi
Nu hvor vi er ved snakken om fjernsyn jeg aldrig har prøvet ;)

Grundig 48" Smart LED-TV 48VLE5430BP står til 5999.

Kommer på tilbud til 2999 i næste uge;-)
Af PeterD
Grundig har der været stille om i lang tid.

De fleste kender navnet fra start 90'erne..

Her er en artikel fra FP:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1347263338

Er det ikke noget a la Pioneer navnet som pludselig dukkede op og lavede billige LCD skærme, da andre havde købt rettighederne til det engang så fornemme plasmaproducent..?

Tilbage til Grundig: De er vidst blandet ind i firmaet Beko som er en tyrkisk producent af alt fra tørretumblere, frysere og opvaskemaskiner..

Til info:

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Ar%C3%A7elik
Af BigBadAde
Det er Beko som har navnerettigheten for Grundig nå å som produserer deres TV.
Har 3 stk Grundig selv og i nærmeste familie, og må si jeg er imponert over hva man får til prisen. Beko har produsert TV i mange år å jeg ser ikke helt hva som gjør Grundig mindre kvalifiert kvalitetsmessig en feks koreanerne.
Når det gjelder smart TV er ikke Grundig det man bør velge, for der henger de ikke med.

Jeg skal ikke si om du bør kjøpe det eller ikke, men jeg synes det blir feil å sammenligne med feks pioneer og JVC.