Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af evilguy
Nå, men nu har jeg bestilt sådan en Philips 58PUS6809 fra Bilka.

Jeg er sådan set ligeglad med 4K, men til prisen er det svært at finde en Tv skærm på mere end 55 tommer med smart-TV, DLNA, 3D, Wi-Fi, Miracast, Micro Dimming, Hbb-TV, DVB-S tuner samt muligheden for at streame optagelser fra et Tv til et andet TV.

Med andre ord så får man på papiret meget teknik for pengene, og det er et fint tilbud til alle os, som er pisse ligeglade med om der står 4K eller Full-HD på kassen. Je gskal bruge et stor skærm, hvor jeg kan slå det forbandede 100 Hz system fra, og hvor jeg ikke går på kompromis med alt det andet. Om skærmen kan vise fuldstændig sort er i mit tilfælde helt lige meget, da skærmstørrelsen er langt vigtigere - og delen med at man kan slå 100 Hz fra.

Jeg regner med at få den fredag, og så skal jeg lave en tilbagemelding på mine indtryk.
Af evilguy
Jeg har nu fået 58PUS6809 modellen, og den opfylder mine krav ganske godt.

Selve modellen kører ganske fint efter den har fået den obligatoriske softwareopdatering, som alle Philips TV skal have, så snart produktet er pakket ud. Husk forøvrig at hente softwaren direkte på Philips hjemmeside, da den automatisk online softwareopdatering i TV'et aldrig henter nyeste version.

Selve billedkvaliteten er efter min mening i orden, hvis man husker at bruge film indstillingen på TV'et. Man skal dog bemærke, at denne preset ikke kobler alle skarpheds tricks fra, hvilket man så må gøre manuelt.

Jeg har tidligere haft en 47" fra Philips i højere klasse, men rent billedmæssigt, så slår denne skærm alt hvad jeg tidligere har set. Netflix i Full-HD står knivskabt, og når Philips' rædderlige 100 Hz system er slået fra, så ser billeder naturlige og flotte ud.

Opskaleringen af SD materiale (TV) står rent faktisk også fint, hvilket overraskede mig en del, da Philips netop IKKE er kendt for en ordenlig opskalering af SD materiale.
Til under 7000 kroner, så har jeg absolut intet at sætte på TV'et billedkvalitet.

Jeg har dog allerede bemærket nogle problemer. TV'et vil ikke afspille mine MPEG4 testklip - hverken dem som er hentet fra nettet eller dem som jeg selv har lavet i VLC. Det er lidt mystisk, men det må jeg kigge på senere. OG det er heller ikke lykkedes mig at få TV'et til at bruge min harddisk til at optage TV på - den finder simpelthen ikke harddisken selvom jeg tidligere har brugt harddisken til det samme med mit tidligere Philips TV.

Ligeledes så kan jeg ikke få Philips apps til Android til at modtage streamet TV og jeg kan heller ikke få appen til at sende billeder eller video til TV'et. Men appen virker som fjernbetjening.

Smart TV delen er ikke verdens hurtigeste men det virker, og Netflix kører fint.

ARC lyddelen bliver ikke automatisk tilkoblet, og det skal man selv koble på i menuerne, men det er ikke noget større problem.

Foden er en drejefod, og konstruktionen virker ikke helt stabilt, når man drejer med TV'et. Men TV'et står stabilt, og det er altså ikke nogen "dealbreaker". Hvad der derimod er noget lort, er at der kun er to HDMI porte bag på TV'et og de to andre sidder på siden. Så når man mig har både Apple TV, Playstation 4 og et HomeCinema anlæg der kører med ARC, så skal man pludselig have et HDMI kabel stikkende ud fra siden af TV'et. Det er ikke noget synligt problem, da kablet let kan skjules bag TV'et, men det irriterer mig dog alligevel, da det havde være meget bedre med tre stik bag på og ét i siden. Alle stik vender dog ned af, og ingen vender heldigvis bagud, hvilket dem der vil have et vægbeslag sikkert bliver glade for.

Alt i at et fin TV til prisen, og billedet fejler bestemt intet sålænge man ikke køber TV'et for 4K delen.
Af evilguy
evilguy skrev: Alt i at et fin TV til prisen, og billedet fejler bestemt intet sålænge man ikke køber TV'et for 4K delen.
Og så kan jeg se, at Bilka har sat prisen på til 13.999 kroner i dag.

Da jeg skrev, at det var et godt TV i forhold til prisen, så mente jeg selvfølgelig i forhold til en pris på 6.999 kroner.